Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De ATS- velgen zijn verkocht en gaan een andere B- Ascona sieren. We houden de Berlina ‘de Berlina’.
Ik denk dat de topicstarter uit België komt, dus vooral onze Belgische forumleden kunnen wellicht bijdragen? Ik weet dat het in NL makkelijker gaat, maar verhuizen lijkt me geen optie. Of eerst op NL-kenteken va RDW via kennis woonachtig in NL en dan met die papieren naar B?
Deze is ook leuk…
ONK 2.0N Berlina. Lekker origineel en mooi.
Ik heb de Berlina velgen voorzien van nieuwe banden. De ATS-ers gaan weer de garage in. Zijn denk ik wel origineel, hebben GM-logo’s en zijn lichtgrijs. Misschien volgend jaar een nieuw setje banden en dan om het jaar erop, of anders in de verkoop.
Goede! Slot idd nodig en zo ook geen afkeur. Thanks.
We zullen er dit jaar letterlijk eens voor zitten. Als er niks afgebroken is, zal er met een tang en geduld heel wat te herstellen zijn.
De Ascona is een witte raaf geworden, daar waar ze eerst overal en nergens stonden. Als je ziet wat er nu voor een goede wordt gevraagd…. Oef! Ik moet wel zeggen dat ik met mijn Ascona ook nooit negatieve reacties heb gehad. Meestal een blik, soms een handje of knipoog en ook wel eens applaus van plantsoenwerkers. Duimpje van een motorrijder, etc. Opels zijn sympathieke auto’s. Saai, boers en spruitjeslucht voor sommige ‘liefhebbers’, maar nooit agressief, zoals hedendaagse Audi’s en BMW’s bijvoorbeeld. Opel bouwde misschien zijn beste auto’s in de jaren ’70 en ’80. Degelijk, goed afgewerkt en voor een schappelijke prijs. In de jaren ’90 en begin ’00 ging het qua roestpreventie en duurzaamheid goed fout. Nu komt het weer helemaal goed, gelukkig!
Prima toch? Je doet niets wat later niet teruggedraaid kan worden, dus maak er lekker jouw Ascona van. Als je zo rondkijkt naar wat er Europees gezien te koop staat aan nette, originele Ascona’s, dan is het huilen met de pet op. 6 jaar buiten staan is gelukkig niet meteen 6 jaar pekel, dus ik hoop dat je met ‘klein werk’ snel klaar bent. Dan begint het genieten. Hoop je resultaat een keer te kunnen zien. De Ascona stond hier 5 minuten rijden vandaan, dat is nu voorbij.
Goed om te zien dat de ex-Waalwijkse Ascona een goed thuis heeft gevonden. Stond altijd buiten, gelukkig is de schade beperkt zo te zien. Klein werk en weer gaan voor het leven. Robke, houdt m zo origineel mogelijk. Een Ascona blijft waardevast als hij zo dicht mogelijk bij de door de eerste eigenaar gekochte versie blijft. Veel plezier ermee!
Iemand nog negen mille in een oude sok?
http://lexclassics.nl/collectie/opel-ascona-1-9/” onclick=”window.open(this.href);return false;
:shock: :DMoeten we nog checken Wim, dank voor je reactie. Vind t alleen een vreemde ‘slijtage’ gezien amper gebruik.
Prachtig! Prachtig! Helemaal zo uit het doosje en kats origineel. Wat een sublieme Ascona Sport.
Leuk artikel over mijn Ascona B die ik alweer twee jaar heb (unicum, maar hij blijft): http://youngtimerpagina.nl/nieuws/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Deze heb ik trouwens ook nog gehad.
Een echte SPORT, in 1993.Tsja, motor was van een S met de injectie erop geschroefd. Bodem door en door rot. Stoelen op houten blokjes vastgeschroefd in die rotte bodem (echt, met kranten en al). Motor liep heet in de stadsverkeer file (koppakking), olie sputte uit de uitlaat. Lasnaden van het dak waren rot. Maar een echte SPORT. :)
Ja bijzonder. In de jaren ’90 kocht je ze voor een drol en werden ze vakkundig geslacht. De overlevenden die lang bij zorgzame eerste eigenaren zijn gebleven komen nu zeer sporadisch naar boven en worden denk ik zonder uitzondering gekoesterd als een Rolls-Royce. In ieder geval hier wel! :D
Zag net de HB-21-RK, een groen metallic 4d 2.0S Berlina, verkocht bij Jari Autoparts in Vriezenveen. Mooie auto op t oog. Hoop dat de liefhebber zich hier ook meldt.Dank voor de foto. Ik duik de wielkast in.
Cruez, dank voor je reactie. ’81 B Ascona en ziet er, nu je het zegt , uit als popnagels. Dus gewoon effe de juiste maat zoeken en bestellen? Dacht dat dit ‘sjieke bevestiginge’ waren. :)
Nog steeds in love met de Ascona… Klein werk aan gehad de afgelopen 18 maanden en we rijden niet zo heel veel, 1000-1500km per jaar. Vooral veel poetsen en als kind zo blij met de originele folder van deze laatste serie die in onlangs heb gekocht.
Mijn hele levensverhaal staat ook op Autoweek: http://www.autoweek.nl/autoreview/37699/opel-ascona-b-20-s” onclick=”window.open(this.href);return false;
Maak vaker reviews en vind het leuk om ook over deze bijzondere (voor mij) auto te schrijven.Mooie, frisse chroombumper! :thumb
Lekkere Ascona! :thumb
@louwe 16 klepper wrote:
olie koeler zit in het onderste bakje
ik zou er een nieuw koelblok in laten zetten dan is die beter dan af fabriek
je kan er tevens voor kiezen om er dan een iets dikker koelblok met grotere doorgangen
in te laten zettenonderbak en bovenbak worden hergebruikt
dus die oliekoeleraansluitingen krijg je gewoon weer terug ;)Dit gaat het worden, want de eerder genoemde leveranciers bieden wel de radiateur aan voor de automaat, maar blijken na bestelling niet te kunnen leveren… Dus er gaat een ander koelblok in.
Gespot… mijn king: Ascona 2.0S Berlina met een tijdgenoot…Een fijne Capri 2.0S met mooi en intact Recaro- interieur en de juiste velgen in Kaatsheuvel, bij d’n Appie. :wors
Ik vind de 400 prachtig, maar het volledige prijsniveau eromheen vrij tot extreem overtrokken. 80 mille (176000 gulden) voor een mooie 400, 10 mille (22000 gulden) voor de motor. Dan zie je elders een prachtige B blijven staan (gewoon 1.9 of 2.0) voor 4 rooikes in Euri. Ik geloof best wel dat er liefhebbers zijn voor van alles, maar voor dit vele geld is er heel veel te koop. Je moet dus wel echt blind in love zijn om dit voor een Ascona 400- onderdeel uit te geven. Da’s natuurlijk mijn idee en ik zit er vast naast.. :afro
Geef mij maar een oranje 2d 2.0/SR ganz original… :wubNog even wachten tot volgende week. Wordt mooi weer! :thumb
1 maart 2015, we mogen weer de straat op! :D Op zoek naar een nieuw koelblok en ander klein werk. Intussen een Aygo uit 2012 met 25000km gekocht voor ‘gewoon rijden’; wel even bij adverteerder KC Performance de software laten herschrijven (werkt prima, nu vet 110 in z’n twee -> Top bedrijf in Oisterwijk!), 15″ Borbets gemonteerd en gaan met die bak. Kan ik op m’n gemak de Ascona alle liefde en aandacht gaan geven. Seizoen 2015 is geopend! :thumb
-
AuteurBerichten