Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vorige week naar de Techno Classica in Essen geweest en onderweg een paar foto’s gemaakt…
Deze vond ik wel leuk zo met een zwart-wit achtergrond (dan zie je de groene kleur tenminste goed!!)Toch netjes van de brandweer om de auto helemaal naar huis te duwen…..
Bij mijn Commodore B automaat begint het trillen precies vanaf 40 km/u :???: het maakt niet uit of ik gas geef of hem in zijn vrij zet, het trillen blijft.
Ga ik harder dan wordt de frequentie van het trillen alleen maar hoger en lijkt het of je het minder voelt alleen hoor en voel je dan een vibratie door de hele auto heen gaan.
Ik baal er ook van, maar als ik dit zo lees is misschien een andere as ook wel een te proberen. Zijn assen voor een Commo B automaat wel makkelijker verkrijgbaar???8 september 2011 om 16:46 In reactie op: Commodore b ’73 waarschuwingslampen/knipperlichten probleem #17916370@beau wrote:
Hmm, ik ben bij de brezan, hamsink en nog 1 geweest, geen van alle hadden deze voor mij liggen.
Contact opgenomen met hella en schijnt niet meer gemaakt te wordenze konden me ook niet precies vertellen welke dan er nog wel zijn.. :thumbdown
Ik heb bij Brezan een gewoon universeel knipperlichtrelais gehaald, 4x21W+4W met 3 aansluitingen, paste er gewoon in….
7 september 2011 om 16:11 In reactie op: Commodore b ’73 waarschuwingslampen/knipperlichten probleem #17916368Ik had vrijwel hetzelfde probleem, maar bij mij bleek achteraf gewoon het knipperlichtrelais (op het zekeringenkastje) stuk te zijn. Voor een paar euro bij Brezan een nieuwe en alles werkte weer.
Ik had nog een schema getekend hoe het allemaal elektrisch werkte, misschien handig om zelf ff te meten…
Lekker een rondje Veluwe gedaan zaterdag…….
nee ik ben nog druk bezig maar ik heb helaas alleen tijd op zaterdag en zondag:cry
[rquote=1904348&tid=145266&author=Astraman]Jij woont bij een oud collega van mij in de straat. Coorninglaan, klopt dat?[/rquote]
Klopt… wie is dat als ik vragen mag?Ik stem natuurlijk voor een Commodore B Coupe!!!
[rquote=1840257&tid=77459&author=voederbiet][rquote=1840218&tid=77459&author=FrankDruten]Vanmiddag om 13:45 een Vauxhall Royale Saloon (Opel Senator :hmmz??) op de toegangsweg naar Heemskerk vanaf de A9…
(ff opgezocht op RDW : Vauxhall Royale 2800 Automatic (100kW) uit 1979)
[/rquote]een licht blauwe toevallig?[/rquote]
Klopt, een blauwe Vauxhall….
Vanmiddag om 13:45 een Vauxhall Royale Saloon (Opel Senator :hmmz??) op de toegangsweg naar Heemskerk vanaf de A9…
(ff opgezocht op RDW : Vauxhall Royale 2800 Automatic (100kW) uit 1979)[rquote=1820606&tid=138772&author=MonzaRon]Nee, een schema heb je niet echt nodig,
alle kokers en de binnenzijde schermen portieren
aan/in je koetsje inspuiten.
[/rquote]Ok de binnenschermen zijn gelukt, ook de binnenzijde deuren en de zijkanten in de kofferbak.
Ik denk als ik bij de achterbank de zijpanelen weghaal ik daarachter ook bijkan.
Maar hoe kom ik in de dorpels?? ik zie nergens dopjes of zo. Hoe zit dat bij jullie??
Er zijn er nog meer holle ruimtes (kokers?) onder (en in) de auto?[rquote=1820314&tid=138772&author=MonzaRon]welke wax heb jij nu precies gekocht,
de dunne of de dikkere versie ?de liquid A, de dunne versie, hebben wij als ‘voor-wax’ gebruikt,
de AR, de dikkere, hebben we als nabehandeling gedaan.liquid A is dunner, die raakt bijna alles,
maar als die droogt, blijft er maar een dun vliesje over.Met de AR heb je de dikkere wax in huis,
wij hebben die na droging liquid A, erdoorheen gespoten,
die laat zekers een dekkend vliesje achter,
waarmee de evt vlieg/roest afgesealt wordt,
en daarmee een roest-stop afdwingt.ik zou dan de AR erbij bestellen voor een ‘volle’ behandeling
tis dan nog geen volle garantie dat je wagen dan nie meer gaat roesten,
maar je hebt dan toch aardig aan roestpreventie gedaan.grtz[/rquote]
Het idee is Liquid A en daarna van de zomer nabehandelen met AR.
De wielkasten ook eerst met Liquid A over de huidige beschermlaag en deze na een tijdje intrekken met Perma-fluid als dikkere beschermlaag overspuiten.
En dan proberen met bijhouden de auto nog eens 34 jaar te laten meegaan…Vandaag redelijk weer en wilde toch graag even een rondje met de Commodore…..
Lekker 120 km rondgereden en wat foto’s gemaakt, en deze vond ik wel erg mooi!!Heb tijdje geleden op een brandstofterminal verwerkt in Amsterdam en hier werden alle merken tankautos door elkaar gevuld aan dezelfde slang van dezelfde voorraad.
Uit nieuwsgierigheid eens gevraagd hoe dat nu zat.
Volgens de mannen die daar werkten was alle benzine hetzelfde (met standaard toevoegingen) alleen werd er door sommige merken extra een jerrycan ‘special-sap” erbij gegooid.
Dus ook Tango heeft benzine met standaard ‘dopes’.
Het toevoegen van extra ‘additieven’ is dus een beetje vergelijkbaar met het toevoegen van 1 ml loodvervanger per liter Super98 in de tank van mijn Commodore….
Een beetje tankwagen heeft 20.000 tot 30000 liter bij zich: om dan 1ml per liter Vpower100%sap erbij te gooien heb je 30000ml = 30 liter nodig, een grote jerrycan dus!
Wat levert Shell 30 liter Vpower100%sap op: 30000 liter * meerprijs van 7 cent/liter = € 2100,- oftewel €70,-/liter.Als loodvervanger werkt, dan zal VPower toevoeging ook wel wat doen, maar wat kan je verwachten van een toevoeging van 1ml (1 druppel…) per liter benzine???
Maar als ik hoor dat mensen ipv 1:10,8 1:11,8 rijden (9% zuiniger!) dan rij je op die ene druppel van 1ml 0,78 km extra!!
Je zal je tank maar volgooien met dat geconcentreerde spul!
50 liter = 50000ml x 0,78km/ml = 39000 km per tank!!!:cool:Het lijkt mij een beetje op homeopathie, waar de drankjes verdunnen één op 10000000000000000000000000!!!
En dan 1 druppel van deze oplossing op je tong en je voelt je weer kerngezond:o:o jaja……..Als je gewoon voor elke hoek van de straat 1 seconde eerder je voet van het gas haalt levert het denk ik meer op dan VPower of gelijksoortige ‘premium’ benzines..
Ik rijd al een jaar (ZAKELIJK HOOR) in een BMW 316i:puke (2009)
en mijn gemiddelde verbruik over de afgelopen 30.000 km is 1:16,1 gewoon relaxed (voor de baas) rijden werkt dus het beste:afroDe Commodore 2.8 heeft denk ik weinig voordeel bij VPOWER, die rijdt gewoon altijd 1:5,5
origineel gepost door postbusmanta
Komt die Commodore uit Slootdorp???Den Helder. Ken je de auto??
origineel gepost door Black_Commo
Het zwarte plaatje achter het hendeltje kun je er met een kleine smalle schroevendraaier uitwippen. Daarachter zit een schroefje waarmee je de sierrand losmaaktT is gelukt…:D bedankt voor de info!
origineel gepost door henk 400rr
Dat hangt er helemaal van af wat voor bak je hebt.Standaard 4-bak van een Commodore GS/2.8
origineel gepost door GSE
Neem aub geen 3-gang automaat…
Kutdingen eerste klas..
Lekken-vreten veel vermogen-geen lockup-1 op 1 in de 3de gang…Neem veel beter een 4-gang uit een Monza Senator,der komt dan niet veel extra werkt bij kijken als:
wat bedrading aansluiten
schakelaartje plaatsen
baksteun maken
as inkorten
steuntje maken voor de tv kabel.Voordelen zijn dan:
0,69 als laatste gang wat het toerental zo,n dikke 1000 toeren omlaag haalt bij 120km-h
Lock up
bakken zijn sterker en lekken niet zo graag
auto word stukke zuinigerEn met een korte achteras word je acceratie sneller,maar door de overdrive word je eind toerental lager..als met een 3-gang automaat.
Elke welk type bak is dit?? Er staan bv automaatbakken te koop van een Senator 24V, past dit ook??
Vanmiddag het differentieel van nieuw olie voorzien (Millers Classic SAE90), daarna de laatste remklauw in elkaar geprutst
origineel gepost door MonzaRon
neu, werkt prima hier :thumbupVreemd hier niet..:thumbdown
origineel gepost door Ruud B
http://www.opel-infos.de/startseite.htmlen dan : Fahrgestellnummern
Daar staat alles uitgelegd.
Helaas is http://www.opel-infos.de (nu?) Forbidden..
Heb je misschien een fotootje hoe het eruit ziet?
origineel gepost door bettus accu
ik wil je wel mailen als er rolgordels voor achter binnen komen. deze gaan als zoete broodjes hier over de toonbank en zijn na een dag al weg.Is goed, enig idee wanneer dat gaat gebeuren?
origineel gepost door louwe 16 klepper
denk dat je makkelijker ff contact op kan nemen
met “bettus accu” ook hier op t forum
die kan vast wel n origineel setje leveren;)Die had ze helaas niet…
Nu zie ik wel overal statische 3-punst gordels te koop staan, maar ik vroeg me af of iemand ook rolgordels achterin gemaakt heeft. -
AuteurBerichten