FrankDruten

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: show hier je big opel #17345668
    FrankDruten
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 August 2010

      Vorige week naar de Techno Classica in Essen geweest en onderweg een paar foto’s gemaakt…
      Deze vond ik wel leuk zo met een zwart-wit achtergrond (dan zie je de groene kleur tenminste goed!!)

      In reactie op: gaslek Commodore #17980116
      FrankDruten
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 August 2010

        Toch netjes van de brandweer om de auto helemaal naar huis te duwen…..

        In reactie op: Steunlager achteras. #17920969
        FrankDruten
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 August 2010

          Bij mijn Commodore B automaat begint het trillen precies vanaf 40 km/u :???: het maakt niet uit of ik gas geef of hem in zijn vrij zet, het trillen blijft.
          Ga ik harder dan wordt de frequentie van het trillen alleen maar hoger en lijkt het of je het minder voelt alleen hoor en voel je dan een vibratie door de hele auto heen gaan.
          Ik baal er ook van, maar als ik dit zo lees is misschien een andere as ook wel een te proberen. Zijn assen voor een Commo B automaat wel makkelijker verkrijgbaar???

          FrankDruten
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 August 2010

            @beau wrote:

            Hmm, ik ben bij de brezan, hamsink en nog 1 geweest, geen van alle hadden deze voor mij liggen.
            Contact opgenomen met hella en schijnt niet meer gemaakt te worden

            ze konden me ook niet precies vertellen welke dan er nog wel zijn.. :thumbdown

            Ik heb bij Brezan een gewoon universeel knipperlichtrelais gehaald, 4x21W+4W met 3 aansluitingen, paste er gewoon in….

            FrankDruten
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 August 2010

              Ik had vrijwel hetzelfde probleem, maar bij mij bleek achteraf gewoon het knipperlichtrelais (op het zekeringenkastje) stuk te zijn. Voor een paar euro bij Brezan een nieuwe en alles werkte weer.
              Ik had nog een schema getekend hoe het allemaal elektrisch werkte, misschien handig om zelf ff te meten…

              In reactie op: show hier je big opel #17345546
              FrankDruten
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 August 2010

                Lekker een rondje Veluwe gedaan zaterdag…….

                In reactie op: Mooiste model #17844649
                FrankDruten
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 August 2010

                  nee ik ben nog druk bezig maar ik heb helaas alleen tijd op zaterdag en zondag:cry

                  In reactie op: Mooiste model #17844647
                  FrankDruten
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    22 August 2010

                    [rquote=1904348&tid=145266&author=Astraman]Jij woont bij een oud collega van mij in de straat. Coorninglaan, klopt dat?[/rquote]
                    Klopt… wie is dat als ik vragen mag?

                    In reactie op: Mooiste model #17844645
                    FrankDruten
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      22 August 2010

                      Ik stem natuurlijk voor een Commodore B Coupe!!!

                      In reactie op: Opel Senator/Monza/Commodore/Rekord/KAD GESPOT #17367138
                      FrankDruten
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        22 August 2010

                        [rquote=1840257&tid=77459&author=voederbiet][rquote=1840218&tid=77459&author=FrankDruten]Vanmiddag om 13:45 een Vauxhall Royale Saloon (Opel Senator :hmmz??) op de toegangsweg naar Heemskerk vanaf de A9…
                        (ff opgezocht op RDW : Vauxhall Royale 2800 Automatic (100kW) uit 1979)
                        [/rquote]

                        een licht blauwe toevallig?[/rquote]

                        Klopt, een blauwe Vauxhall….

                        In reactie op: Opel Senator/Monza/Commodore/Rekord/KAD GESPOT #17367134
                        FrankDruten
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          22 August 2010

                          Vanmiddag om 13:45 een Vauxhall Royale Saloon (Opel Senator :hmmz??) op de toegangsweg naar Heemskerk vanaf de A9…
                          (ff opgezocht op RDW : Vauxhall Royale 2800 Automatic (100kW) uit 1979)

                          In reactie op: Holle ruimtes behandelen #17777310
                          FrankDruten
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            22 August 2010

                            [rquote=1820606&tid=138772&author=MonzaRon]Nee, een schema heb je niet echt nodig,
                            alle kokers en de binnenzijde schermen portieren
                            aan/in je koetsje inspuiten.
                            [/rquote]

                            Ok de binnenschermen zijn gelukt, ook de binnenzijde deuren en de zijkanten in de kofferbak.
                            Ik denk als ik bij de achterbank de zijpanelen weghaal ik daarachter ook bijkan.
                            Maar hoe kom ik in de dorpels?? ik zie nergens dopjes of zo. Hoe zit dat bij jullie??
                            Er zijn er nog meer holle ruimtes (kokers?) onder (en in) de auto?

                            In reactie op: Holle ruimtes behandelen #17777306
                            FrankDruten
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              22 August 2010

                              [rquote=1820314&tid=138772&author=MonzaRon]welke wax heb jij nu precies gekocht,
                              de dunne of de dikkere versie ?

                              de liquid A, de dunne versie, hebben wij als ‘voor-wax’ gebruikt,
                              de AR, de dikkere, hebben we als nabehandeling gedaan.

                              liquid A is dunner, die raakt bijna alles,
                              maar als die droogt, blijft er maar een dun vliesje over.

                              Met de AR heb je de dikkere wax in huis,
                              wij hebben die na droging liquid A, erdoorheen gespoten,
                              die laat zekers een dekkend vliesje achter,
                              waarmee de evt vlieg/roest afgesealt wordt,
                              en daarmee een roest-stop afdwingt.

                              ik zou dan de AR erbij bestellen voor een ‘volle’ behandeling

                              tis dan nog geen volle garantie dat je wagen dan nie meer gaat roesten,
                              maar je hebt dan toch aardig aan roestpreventie gedaan.

                              grtz[/rquote]

                              Het idee is Liquid A en daarna van de zomer nabehandelen met AR.
                              De wielkasten ook eerst met Liquid A over de huidige beschermlaag en deze na een tijdje intrekken met Perma-fluid als dikkere beschermlaag overspuiten.
                              En dan proberen met bijhouden de auto nog eens 34 jaar te laten meegaan…

                              In reactie op: show hier je big opel #17345502
                              FrankDruten
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                22 August 2010

                                Vandaag redelijk weer en wilde toch graag even een rondje met de Commodore…..
                                Lekker 120 km rondgereden en wat foto’s gemaakt, en deze vond ik wel erg mooi!!

                                In reactie op: Belangrijk: GOEDKOOP Tanken!!! #17654396
                                FrankDruten
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  22 August 2010

                                  Heb tijdje geleden op een brandstofterminal verwerkt in Amsterdam en hier werden alle merken tankautos door elkaar gevuld aan dezelfde slang van dezelfde voorraad.
                                  Uit nieuwsgierigheid eens gevraagd hoe dat nu zat.
                                  Volgens de mannen die daar werkten was alle benzine hetzelfde (met standaard toevoegingen) alleen werd er door sommige merken extra een jerrycan ‘special-sap” erbij gegooid.
                                  Dus ook Tango heeft benzine met standaard ‘dopes’.
                                  Het toevoegen van extra ‘additieven’ is dus een beetje vergelijkbaar met het toevoegen van 1 ml loodvervanger per liter Super98 in de tank van mijn Commodore….
                                  Een beetje tankwagen heeft 20.000 tot 30000 liter bij zich: om dan 1ml per liter Vpower100%sap erbij te gooien heb je 30000ml = 30 liter nodig, een grote jerrycan dus!
                                  Wat levert Shell 30 liter Vpower100%sap op: 30000 liter * meerprijs van 7 cent/liter = € 2100,- oftewel €70,-/liter.

                                  Als loodvervanger werkt, dan zal VPower toevoeging ook wel wat doen, maar wat kan je verwachten van een toevoeging van 1ml (1 druppel…) per liter benzine???
                                  Maar als ik hoor dat mensen ipv 1:10,8 1:11,8 rijden (9% zuiniger!) dan rij je op die ene druppel van 1ml 0,78 km extra!!
                                  Je zal je tank maar volgooien met dat geconcentreerde spul!
                                  50 liter = 50000ml x 0,78km/ml = 39000 km per tank!!!:cool:

                                  Het lijkt mij een beetje op homeopathie, waar de drankjes verdunnen één op 10000000000000000000000000!!!
                                  En dan 1 druppel van deze oplossing op je tong en je voelt je weer kerngezond:o:o jaja……..

                                  Als je gewoon voor elke hoek van de straat 1 seconde eerder je voet van het gas haalt levert het denk ik meer op dan VPower of gelijksoortige ‘premium’ benzines..

                                  Ik rijd al een jaar (ZAKELIJK HOOR) in een BMW 316i:puke (2009)
                                  en mijn gemiddelde verbruik over de afgelopen 30.000 km is 1:16,1 gewoon relaxed (voor de baas) rijden werkt dus het beste:afro

                                  De Commodore 2.8 heeft denk ik weinig voordeel bij VPOWER, die rijdt gewoon altijd 1:5,5

                                  In reactie op: Sierplaatje deuropener verwijderen #17749316
                                  FrankDruten
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    22 August 2010

                                    origineel gepost door postbusmanta
                                    Komt die Commodore uit Slootdorp???

                                    Den Helder. Ken je de auto??

                                    In reactie op: Sierplaatje deuropener verwijderen #17749314
                                    FrankDruten
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      22 August 2010

                                      origineel gepost door Black_Commo
                                      Het zwarte plaatje achter het hendeltje kun je er met een kleine smalle schroevendraaier uitwippen. Daarachter zit een schroefje waarmee je de sierrand losmaakt

                                      T is gelukt…:D bedankt voor de info!

                                      In reactie op: Versnellingsbak aftappen/vullen #17746169
                                      FrankDruten
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        22 August 2010

                                        origineel gepost door henk 400rr
                                        Dat hangt er helemaal van af wat voor bak je hebt.

                                        Standaard 4-bak van een Commodore GS/2.8

                                        In reactie op: Automaat vraagje #17742593
                                        FrankDruten
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          22 August 2010

                                          origineel gepost door GSE
                                          Neem aub geen 3-gang automaat…
                                          Kutdingen eerste klas..
                                          Lekken-vreten veel vermogen-geen lockup-1 op 1 in de 3de gang…

                                          Neem veel beter een 4-gang uit een Monza Senator,der komt dan niet veel extra werkt bij kijken als:
                                          wat bedrading aansluiten
                                          schakelaartje plaatsen
                                          baksteun maken
                                          as inkorten
                                          steuntje maken voor de tv kabel.

                                          Voordelen zijn dan:
                                          0,69 als laatste gang wat het toerental zo,n dikke 1000 toeren omlaag haalt bij 120km-h
                                          Lock up
                                          bakken zijn sterker en lekken niet zo graag
                                          auto word stukke zuiniger

                                          En met een korte achteras word je acceratie sneller,maar door de overdrive word je eind toerental lager..als met een 3-gang automaat.

                                          Elke welk type bak is dit?? Er staan bv automaatbakken te koop van een Senator 24V, past dit ook??

                                          In reactie op: Wat heb jij vandaag met of aan je auto gedaan? #17401278
                                          FrankDruten
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            22 August 2010

                                            Vanmiddag het differentieel van nieuw olie voorzien (Millers Classic SAE90), daarna de laatste remklauw in elkaar geprutst

                                            In reactie op: chassisnummer? #17736223
                                            FrankDruten
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              22 August 2010

                                              origineel gepost door MonzaRon
                                              neu, werkt prima hier :thumbup

                                              Vreemd hier niet..:thumbdown

                                              In reactie op: chassisnummer? #17736221
                                              FrankDruten
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                22 August 2010

                                                origineel gepost door Ruud B
                                                http://www.opel-infos.de/startseite.html

                                                en dan : Fahrgestellnummern

                                                Daar staat alles uitgelegd.

                                                Helaas is http://www.opel-infos.de (nu?) Forbidden..

                                                In reactie op: Achtergordels Commodore B #17734722
                                                FrankDruten
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  22 August 2010

                                                  Heb je misschien een fotootje hoe het eruit ziet?

                                                  In reactie op: Achtergordels Commodore B #17734719
                                                  FrankDruten
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    22 August 2010

                                                    origineel gepost door bettus accu
                                                    ik wil je wel mailen als er rolgordels voor achter binnen komen. deze gaan als zoete broodjes hier over de toonbank en zijn na een dag al weg.

                                                    Is goed, enig idee wanneer dat gaat gebeuren?

                                                    In reactie op: Achtergordels Commodore B #17734715
                                                    FrankDruten
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      22 August 2010

                                                      origineel gepost door louwe 16 klepper
                                                      denk dat je makkelijker ff contact op kan nemen
                                                      met “bettus accu” ook hier op t forum
                                                      die kan vast wel n origineel setje leveren;)

                                                      Die had ze helaas niet…
                                                      Nu zie ik wel overal statische 3-punst gordels te koop staan, maar ik vroeg me af of iemand ook rolgordels achterin gemaakt heeft.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)