Commodore b ’73 waarschuwingslampen/knipperlichten probleem

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Commodore b ’73 waarschuwingslampen/knipperlichten probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241200
    beau
      Lid sinds:
      7 September 2011

      Goededag,

      Ik ben beau en heb een commodore b uit 1973
      deze wil ik graag apk laten keuren echter heb ik een probleem.

      De waarschuwingslampen branden opeens niet meer,
      knipperlichten werken nu dus ook niet meer.
      Maar het rare is, Als ik de knop van de waarschuwingslampen ingedrukt heb, en dan de hendel van de knipperlichten naar links of rechts doe
      dat die dan wel werken.

      Maar druk ik de knop weer in dat ie uitstaat, dan werkt er geen van beide…

      rare is ook, dat als ik de knop uit heb staan, dat er dan een rood lampje brand op dashboard ( waarschuwingslamp geloof ik )
      en dan indruk hij weer uit is..

      Zekeringen heb ik gecheckt en die zijn goed, de verlicting was eerst goed.

      Iemand die iets weet waar ik overheen kijk oid?

      gr

      #17916365
      beau
        Lid sinds:
        7 September 2011

        las de technische tik op het dashboard maar dat werkte ook niet :wub

        #17916366
        bettus accu
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 March 2009

          knipperlichtschakelaar kapot.

          heb ik hier wel voor je liggen. ;) er zit nogal verschil in die dingen. kan je ff een foto’tje hier posten van de jouwe? dan weet ik welke je nodig heb.

          #17916367
          beau
            Lid sinds:
            7 September 2011

            http://i51.tinypic.com/2urqs1e.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

            http://i53.tinypic.com/othfth.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

            Beetje onduidelijk maargoed.

            #17916368
            FrankDruten
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 August 2010

              Ik had vrijwel hetzelfde probleem, maar bij mij bleek achteraf gewoon het knipperlichtrelais (op het zekeringenkastje) stuk te zijn. Voor een paar euro bij Brezan een nieuwe en alles werkte weer.
              Ik had nog een schema getekend hoe het allemaal elektrisch werkte, misschien handig om zelf ff te meten…

              #17916369
              beau
                Lid sinds:
                7 September 2011

                Hmm, ik ben bij de brezan, hamsink en nog 1 geweest, geen van alle hadden deze voor mij liggen.
                Contact opgenomen met hella en schijnt niet meer gemaakt te worden

                ze konden me ook niet precies vertellen welke dan er nog wel zijn.. :thumbdown

                #17916370
                FrankDruten
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 August 2010

                  @beau wrote:

                  Hmm, ik ben bij de brezan, hamsink en nog 1 geweest, geen van alle hadden deze voor mij liggen.
                  Contact opgenomen met hella en schijnt niet meer gemaakt te worden

                  ze konden me ook niet precies vertellen welke dan er nog wel zijn.. :thumbdown

                  Ik heb bij Brezan een gewoon universeel knipperlichtrelais gehaald, 4x21W+4W met 3 aansluitingen, paste er gewoon in….

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.