Steunlager achteras.

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241554
    champo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 May 2006

      Dag heren,

      Ik rijd nu al een tijdje rond in mijn Monza met 3.0 24v en vanaf het begin trilt hij tussen de 2000 en 2500 bij het optrekken. Dit geeft een brommend geluid en het trilt ook. Als ik het gas los laat, dat is het gelijk weg.
      Gister ben ik maar eens onder de auto gekropen en heb even aan de achteras getrokken. Nu merkte ik dat deze speling heeft in dat lager. Maar wat is het echt? Moet het echt een lager zijn, of is het meer een rubberdemper met een lager erin?

      Sorry als deze vraag al 100x is langsgekomen.

      Groeten

      #17920966
      rinus de boer
        Lid sinds:
        2 July 2004

        Het kan wel eens je cardanas tussenlager zijn, die het langzaam aan het begeven is. Geeft een brommend geluid en trillingen. Heb ik ook gehad. Lagers los zijn moeilijk aan te komen. Lager zit aan het voorste gedeelte van de aandrijfas. Bij mij werd het dus een ander asje (en daar was ook al niet makkelijk aan te komen, want ik heb de korte).

        #17920967
        Martijntwello
          Lid sinds:
          2 July 2004

          kan inderdaad je tussen goed wezen..
          ik zit nu ook met tussen as te klooien is nu voor de 3e keer bij de lasser/aanpasser.. (zal ff geen namen noemen :argue )
          (nieuwe kniestukken en nieuwe lagers/ophangrubbers(2x) en nieuw schuifstuk………kassa.)
          (24v met 4traps)

          maar ik kon nog geen 40kmh rijden dan begon alles zo mega te rammelen dat je het gas wel los laat..

          #17920968
          champo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 May 2006

            Als ik hem in de kickdown houd (dus boven de 3000toeren), dan heb ik geen gebrom of wat dan ook. Op de snelweg in de 4(ik heb ook een 4trap automaat) is het heel iets aanwezig, maar niet zo erg als bij het optrekken. Misschien omdat er dan minder kracht op komt?

            #17920969
            FrankDruten
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 August 2010

              Bij mijn Commodore B automaat begint het trillen precies vanaf 40 km/u :???: het maakt niet uit of ik gas geef of hem in zijn vrij zet, het trillen blijft.
              Ga ik harder dan wordt de frequentie van het trillen alleen maar hoger en lijkt het of je het minder voelt alleen hoor en voel je dan een vibratie door de hele auto heen gaan.
              Ik baal er ook van, maar als ik dit zo lees is misschien een andere as ook wel een te proberen. Zijn assen voor een Commo B automaat wel makkelijker verkrijgbaar???

              #17920970
              champo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 May 2006

                Als het echt snelheid gerelateerd is zou ik zeggen dat je ergens onbalans hebt. Dat kan inderdaad in de achteras zitten, maar ook ergens anders in.

                Vandaag zag ik aan het werk grote lagers liggen. Moet de as nog wel een beetje kunnen bewegen of mag hij ook strak onder de auto hangen? Misschien dat ik zelf wat kan maken. Dit verpast namelijk nogal wat rijplezier.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.