Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb ook even research na de 2.3t ombouw gedaan.
Het gatenpatroon van het onderblok en de GM (opel) versnellingsbakken zijn het zelfde van saabs na 94.
Het is wel gewoon puur een saab-blok enkel is de onderblok gietmal iets aangepast voor de gm-bakken.
Het zijn goedkope, supersterke blokken welke zonder interne aanpassingen 400pk aankunnen, ook is er goedkoop een aftermarket tuning programma voor de orginele ecu te krijgen.In een corsa schijnt het niet te passen zonder slijpwerk, omdat het blok simpelweg te breed is.
Daarom vraag ik mij af of het subframe van een kadett D (belastingvrij)het zelfde is als dat van een astra, kadett e en calibra.18 april 2009 om 19:49 In reactie op: tr corsa:(23-01-2013) Gaat in onderdelen weg, zie te koop! #17374913Ik las toevallig vrijdag avond jullie topic en zaterdag ochtend fietste ik jullie tegemoet toen jullie de Steverinkstraat in reden naar Startrick tuning om 8.55!:wtf:D
Ik kom daar wel regelmatig, goed afgestelde bank hebben ze daar en Hans is een echte pro.
Ik ben benieuwd naar het resultaat.
(Ik fietste naar het werk en was van plan om daarna even te komen kijken, maar onze crossauto audi v8 deed t weer dus daar aan gesleutelt)origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
eerlijk gezecht heb ik me daar nog niet in verdiept maar lees vaak dat de zuigerringen /krukas speling de boosdoener zijn. maar dat kan ook mijn indruk zijn maar mij persoonljik valt dat gewoon op als je al die topics leest van al die ecotech small blok motoren!Kan iemand dit bevestigen?
Ik wil wel een redelijk betrouwbaar blok hebben.Ik ben dit topic namelijk gestart uit de gedachte dat ik een snelle corsa a wilde hebben, maar deze wel wil keuren bij de rdw. En een corsa a gsi (101pk) of HP joy (82pk), vallen met een x16xe (106pk)nml binnen de 40 procent regel.
Een c20xe is een betere optie, maar als je die wil laten keuren kost het een godsvermogen.
Vandaar ook de vraag hoe ik rond het zelfde vermogen van een c20xe kom met een x16xe.Ik denk dat als je puur naar de kosten kijkt voor de ombouw naar c20xe of een x16xe met 150pk je ongveer op het zelfde bedrag uitkomt.
De ombouw naar c20xe kun je, wat ik gehoort heb, al voor 1500euro doen.
Een x16xe heeft als voordeel dat de versnellingsbak zonder gedoe met aandrijfassen er in past. En ik dacht dat je dan de motorsteunen van de corsa a ook gewoon kunt gebruiken. Plus je hebt niet meteen het sterk ondersturende karakter van een corsa a met c20xe, omdat het blok lichter is.Even klein sommentje zoals ik DENK dat ongeveer de kosten bedragen bij een ombouw naar standaard x16xe.
Zeg me waar ik fout zit!
Ongeveer:
-750 euro voor een goed blok
-200 euro betere remmen plus sterkere hoofdremcilinder
-100 euro betere radiator
-150 euro olie, kvs en klein grut.En dan laten keuren rond de 400 euro, met standaard motorspecs natuurlijk.
En dan na de keuring rustig stap voor stap naar de 150pk met de volgende specs en schatting van de kosten:
-200 euro r1 carbs spruitstuk kan ik zelf maken
-300 euro tweedehands groep A met spagettie
-200 euro scherper nokkenasje
-200 euro goed laten afstellenJah, oke maar ik stond te kijken dat enkel throttle bodies en een spagettie uitlaat dit vermogen konden leveren.
Bij Axel is er wel heel wat meer gedaan, alhoewel een mantzel powerbox niet zoveel vermogen zal leveren als een goed afgestelde itb setup.Met webers erop levert een 140pk schijnbaar.
Dat kan dus wel kloppen? Gezien de geringe aanpassingen tegeover die van axel.Wel leuk dat turbo setje en 55pk–>80 is ook nie slecht.
Alleen is het niet meer nodig.
Mn fijne oom heeft de auto aan iemand anders verkocht die gaf er heeeel wat meer voor:(:vertag mooi site, thanx
Ik dacht dat je rond de 2000 euro zat, maar dit is schijnbaar als het blok echt slecht is of als er dingen getuned worden. Voor 500 euro aan onderdelen denk ik dat sprake is bij een redelijk goed blok.Origineel gepost door henk 400rr
Laat ik het zo zeggen, ik bouw geen blok meer zomaar over zonder dat ik zeker weet dat hij goed is, een x-aantal jaren geleden zat ik met het probleem dat bijna elk blok wel slijtage had en daardoor slecht liep of veel olie nam, ook maakte het niets uit of het bedrag wat betaald werd hoog was of laag.Dus om er zeker van te zijn dat het goed is trek ik die dingen altijd uitelkaar en bouw ze weer opnieuw op na een grondige inspectie en ik dus zeker weet dat ik niet binnen een half jaar weer een blok moet overbouwen.
Nu is het zo dat het ene blok meer vertrouwen geeft dan de ander, ook hangen de mogelijkheden die je hebt er van af of daadwerklijk een dergelijke ingreep nodig is, als het blok van de buitenkant al dusdanig vol ligt met aangekoekte olie dan is de conclusie niet zo moeilijk.
Ervaring leert wel dat pakkingen / keerringen rond die km-stand wel aan vervanging toe zijn, ik trek hem dan helemaal uitelkaar en vervang alles en zet alles weer opnieuw in de verf, cilinders gelijk tot overmaat boren is vaak niet nodig, maar klepzittingen naslijpen en gewoon alles even vervangen (dus pakkingen, rubbers,..enz.) heeft tot gevolg dat het vaak wel schoner is en blijft, lekker loopt en ook een stukje zekerheid wat wel handig is.Hoge km-standen willen vaak niet iets zeggen over slijtage, slijtage kan ook al optreden bij blokken rond de 100.000 als ze niet goed opgewarmt worden en vaak afgebeuld worden.
Of jouw motor dus uitelkaar moet en of je dat wil is dus een beslissing die jezelf moet nemen, ook of de kosten opwegen tegen een welicht andere motor. D’r is een tijd geweest dat voor manta’s e.d. dit niet echt nodig was omdat er vaak wel weer goede motoren in omloop zijn, helaas wordt dat ook al minder, een goede 2.4 kan nog wel lukken, een goede 2.0 minder gezien de bouwjaren van de motoren.
Dit lijkt mij ook een goed idee en ook een mooie kans om de cih motoren beter te leren kennen en mijn sleuteldrang te bevredigen:thumbup
Het ligt natuurlijk aan de conditie het blok, maar als je het blok in best goede staat koopt en je haalt dan het blok uitelkaar en vervangt rubbers, pakkingen etc. aan welk bedrag moet ik dan denken dat je kwijt bent?Origineel gepost door koert517
met de grote van de aansluitingen bij het spruitstuk is er geen verschil volgen mij hoor. als hij maar genoeg bezine krijgt dan is het altijd goed, mijn 2.4 draait ook goed op deze solex.“Met deze solex” ,bedoel je dan die van een 1.6s? Hoe krijg je die dan op een 2.4 blok een 1.6s, 2.0s etc spuitstukken passen er niet op?
Origineel gepost door joep12
ja want met kleinere wielen maak je veel meer kilometers en lijkt het dat je heeel hard gaat…. hehe op de teller ja:PGevoel doet ook veel:thumbup Bespaart boetes:cool:
Met kleinere wielen maak je dus meer kilometers, dus 1op12 is dus iets van 1op10.
Dus je leest op de dash af dat je bijv. 400 km hebt gereden op de 43l tank blijkt dat met de mischien met gps 350km????:oPietje vind je het gek met een opgefokte 2.4, dan kan alles:thumbup Maar respect 200km/h met 13inch velgen en 1.6 achteras!:wors
Origineel gepost door kadscona
Met een 1.2 is makkelijk 1 op 15 / 16 te halen behalve als je met de 1.2 net zo snel wil rijden als met een 2.0 :P:o Dan ben je volgens mij de enigste op dit forum we hebben het hier over een 1.2 ohv geen 1.2 ohc :vertag
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=39071#pid742548
Dan rij je nog zuiniger dan de fabrieksopgave:worsIdd de aanschafprijs zal wel de oorzaak zijn geweest.
Origineel gepost door kadscona
Door de energiecrisis die er toen was hebben ze geen grotere maar juist een kleinere motor in de Kadett gedaan , de 1.0 van de a Kadett en in de Manta / Ascona de 1.2 motor .Toch vind ik het wel vreemd hoor, het schijnt dat een 1.2s ohv ongeveer 1 op10/12 loopt en een 2.O CIH injectie ook.
Waarom werden er dan niet meer, CIH met injectie verkocht? Als ze toch evenveel gebruiken :hmmz
Een 1.0 is vast niet veel zuiniger dan een 1.2.
Aanschaf was natuurlijk wel duurder met een 2l.:vertagIs in ieder geval veel krapper met een opel v6 http://www.kadettc.info/v6-umbau/page23.htm en veel dingen om te bouwen, zoals de carter etc.
:wors:wors:wors
VET:thumbup:wors:worsWat past dat blok v6 er makkelijk in of niet? Lijkt of er nog aardig wat ruimte over is:agent
:worsLijkt me alleen best tricky met de rdw:thumbdown
Origineel gepost door Pietje
dat is mijn senator nog zuiniger maar dat zei ik em ook al.en die loopt nog harder ook hahaha.
jaja maar je hebt niet dezelfde beleving en het geluid:wub :jerry:jerry:jerry
Origineel gepost door Pietje
dat is mijn senator nog zuiniger maar dat zei ik em ook al.en die loopt nog harder ook hahaha.
jaja maar je hebt niet dezelfde beleving en het geluid :jerry:jerry:jerry
mooi wage.
lijkt mij wel mogelijk om met trottel bodies rond te rije, als de ecu maar programmeerbaar is of is ingesteld op dagelijks gebruik.Origineel gepost door dussel32
ja mijn coupe is dus 6 cm verlaagt en ligt kwa midden pijp net zo laag als die van jou maar als ik op de snelweg rij en ga door een kuil raakt de midden pijp de wegMiddenpijp ovaal slaan:jerry:jerry:jerry:jerry
Probleem opgelost:P:P:jerry:jerrygecondoleerd:cry
Ik heb vandaag om 12 uur een blauwe kadett c c1 coupe, in goede staat met “standaard” sr velgen en aan de zijkant iets plamuur gespot
Origineel gepost door pipo
Origineel gepost door automatic
ho hier de fotos nog..
:thumbup
das die van marktplaats of nie:hmmz
Kheb m ook gezien op marktplaats mooie wagen:wub :worsalleen jammer dat het een 1.2 automaat is, maar daar is natuurlijk verandering intebrengen:D
Alleen automaten vind jij persoonlijk fijner, toch?
ieder zn smaak.Er blijkt iemand bij mij achter in de straat een c2 coupe te hebben staan in de schuur:wtf
Wist nergens van:( Gauw maar s kijkehttp://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5230&cache=no
De nieuwe corsa irmscher:oking:king:king::cool::afro
Mooi werk, alleen niet echt motorisch veranderd. Maar wat een plaatje:o:P:P:P:P:wors:wors:wors:wors:wors
kan ook niet anders met zulke mooie auto’s:wors:wors:wub:wub:wub:wub:worsking:king:king:king:king:king:king:king:king::P:P:P:P:vertag:vertag
100ste pagina:vertag:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:DKheb s’morgens een mooie donkerblauwe kadett c coupe c2 gezien rond 11 uur, achter Het Braamse gat (stroombroek). Deze was het volgens mij:
(foto’s een keer van marktplaats afgehaald)Vanochtend (vrij 18e) om 10 uur in Doetinchem net bij het buitengebied vlak bij de karwei, kwam ik een mooie blauwe kadett c coupe tegen, was een c1 standaard en in mooie staat.
2minuten later kwam ik bij het ziekenhuis een oranje kadett city tegen een c2, die bracht iemand weg. (Ik moest naar het slingeland ziekenhuis om mn verstandkiezen te laten trekken)Geen idee, die coupe stond alleen op de parkeerplaats voor werknemers van de opel garage, dus ik trok meteen de conclusie dat die vast van een monteur is die bij de opel garage werkt.
Er staat trouwens ook nog een bruine (bijna standaard, zit 2l in en is geen rally of gte) kadett c coupe bij die garage waar ook al die amerikaanse bakken staan, voornamelijk fierro’s. Is alleen niet te koop staat al 2jaar op precies de zelfde plek in de elementen:(:thumbdown:o
Staat trouwens op marktplaats een bruine kadett c limo te koop, zoek op: kadeT (1 t)
Link mag vast niet van mods :s -
AuteurBerichten