Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb dezelfde vraag voorgelegd net nadat ik twee jaar geleden mijn nieuwe Insignia Sports Tourer ophaalde bij de Opel dealer. De verkoper kon mij na navraag mededelen dat dit mogelijk was maar een hele dure operatie zou worden gezien alle ramen eruit zouden moeten, de huidige rubberen lijsten verwijderen gevolgd door het plaatsen van de nieuwe chromen lijsten. Verder werd genoemd dat er kans bestaat dat de raampartijen niet meer waterdicht zijn; normaliter wordt dit af-fabriek uitgevoerd, bij handmatige acties omtrent raamlijsten bestaat de kans op lekkage. Ik heb hier dus vanaf gezien ondanks dat ik een compleet omlijste chroomstrip toch mooier vind staan.
@Hansiesan wrote:
Volgens de filmpjes zou het systeem dat wij hebben gekocht met onze Insignia ook top werken…….
We weten ondertussen wel beter….Inderdaad, en hoe meer van dit soort filmpjes hoe meer vraagtekens we moeten gaan plaatsen.
Ook nu weer met de SMS voorlees functie; deze blijkt alleen te werken bij Insignia modellen welke
geproduceerd zijn begin van dit jaar!
De hardware van het Opel Insignia IntelliLink systeem in deze modellen is namelijk ook veranderd ten opzichte
van de voorgaande modellen. Dit zal ook wel gelden voor de komende features welke Opel in het verschiet heeft.
Dikke tranen……….@Hansiesan wrote:
Wauw…… Wederom een functie, net als het invoeren van afkortingen, die nergens beschreven staat…. Moet toch nog een nieuw koppelingspedaal laten inbouwen, kunnen ze meteen Intellilink weer updaten…. Ben benieuwd wat dat brengt…….
Ha, reken je niet rijk! Misschien dat je de optie ‘ruitenwisser achter op afstand bedienen’ erbij krijgt……..
@GerardH69 wrote:
Ondanks dat ik begrijp dat men niet tevreden is met het intellilink systeem, heb ik de auto toch voornamelijk om mij van a naar b te brengen. Ik hoor weinig klachten over de auto zelf maar eigenlijk alleen over het entertainment systeem.
Nu heb ik ook wel klachten over dat systeem maar over het algemeen doet ie wat ie moet doen. En wat betreft rijden rijdt hij prima! Dus ik begrijp niet waarom men zo blij is als je auto weg kan.
GerardH69,
Ik moet Hansiesan toch gelijk geven als het gaat om de totale auto, zoals ik ook eerder al aangaf rijdt de Opel Insignia als een zonnetje echter als je veel op de weg zit
(geldt ook voor mij) dan is een goed werkend Infotainment systeem geen overbodige luxe mede ook omdat Opel een ‘wereldsysteem’ heeft beloofd!
File informatie welke niet werkt, overmaat van display meldingen, harde tonen tijdens telefoongesprekken; ja noem maar op! Ondanks de juiste inzet van mijn Opel dealer
ben ook ik klaar met deze auto, zelfs de Opel garage komt ook bij Opel NL niet verder; dus van ons uit een belletje/email naar Jeroen Maas zal geen kwaad kunnen dacht ik zo!@Siggy82 wrote:
Ik heb vanmorgen een klacht geopend bij LeasePlan ivm. de tekortkomingen van de wagen.
Een tijdje geleden is de kabelboom volledig vervangen omwille van een slecht werkend GPS signaal en vele waarschuwingstonen zonder reden.
Sinds dit weekend opnieuw hetzelfde verhaal …
Ondertussen is dit op iets meer dan een half jaar tijd, het 8e(!!) bezoek aan de garage.
Geen klachten over de garage overigens, steeds vriendelijke en men wil me altijd helpen.
Maar ik heb de indruk dat de garages zelf niet weten van welk hout pijlen maken.Bovendien pik ik het niet dat men zich bij Opel niet houdt aan de beloftes ivm. de functies van het systeem (apps, etc.)
Ik heb deze wagen gekozen omdat hij me goed beviel tijdens de testrit en oa. de nieuwe functies van intellilink.
Hierdoor ben ik over ons leasebudget gegaan en draag ik zelf maandelijks bij aan de wagen.Dit is veruit de slechtste wagen die ik ooit gehad heb (VW Passat, VW Golf, BMW 3 reeks, Renault Megane, etc.).
Gelukkig rijdt hij redelijk goed, maar dat is dan ook het enige positieve aan deze wagen.
– Tanken lukt 50% van de tijd niet zonder schoenen vol diesel, zonder extra te tanken nadat de pomp af springt.
– Bluetooth blijft uitvallen tijdens gesprekken, ook na de updates
– De achterlichten zijn niet zoals deze voorgesteld worden in de brochure, er werd ook geen melding van gemaakt dat dit enkel bij de optie AFL beschikbaar was
– De wegverlichting is ondermaats (halogeen en reeds opnieuw afgesteld)
– Alle problemen die al verschillende keren in dit topic beschreven zijn ivm. Intellilink (TMC, mappen, apps, …)
– Het 220v stopcontact werkt bijna nooit
– Waarschuwingsvenster na waarschuwingsvenster … opgelet voor gladde wegen, de telefoon is gekoppeld, de batterij van de telefoon is bijna leeg, de handrem is losgekoppeld, regensensor actief,… en dit nog voor je een meter gereden hebt!Nadat ik eerst toch wel licht positief was over de wagen, is mijn opinie helemaal anders na hem een tijdje in mijn bezit gehad te hebben.
Dit was mijn eerste Opel en zal ook mijn laatste zijn.“Wir leben auto’s” … mja vraag me dan toch af welke levenskwaliteit ze hanteren.
Ja Siggy82,
Als je hiervoor BMW gereden hebt dan valt het IntelliLink systeem van Opel in het niet. Qua rij eigenschappen doet de Insignia niet onder
maar het infotainment systeem van deze auto is zwaar ruk, daar kan Opel van BMW wel heel veel van leren!
Ik ben vanaf het begin bezig om van de IntelliLink een systeem te ‘krijgen’ welke enigszins voldoet aan de verwachtingen, naar 4 software updates blijft het ondermaats. Ik kreeg vorige week een schrijven van mijn leasemaatschappij dat er bij ononderbroken kwaliteitscontroles is aangetoond dat bij een beperkt (!!!) aantal voertuigen performanceproblemen kunnen ontstaan met het Next Generation Infotainmentsysteem (NGI).
Daarom willen ze mijn Insignia gaan voorzien van de laatste beschikbare software update….., maar Opel die heb ik al!!!!!
Ik weet het dus niet meer, nog drie jaar te gaan; dan kunnen we weer terug naar BMW!……geen Opel meer voor mij.GerardH69 schreef:
Helaas, zo werkt het dus niet. Het intellilink zet een nummer niet om in de +31 notatie. Al mijn contacten zijn met +31 notatie opgeslagen. Alleen KPN stuurt geen +31 maar 06 op. Het resultaat is dat ik alleen het nummer zie en niet de contactpersoon. Ik heb mijn mobiel dus maar weer aan de ruit bevestigd zodat ik op mijn telefoon kan zien wie er belt. Dit was bij de oude cd500 geen enkel probleem!Ja Gerard; bij mij werkt het dus wel op die manier (ook nog na de laatste software update). Ik heb bij al mijn contacten de nummer notatie +31 612345678 ingevoerd; tijdens een oproep verschijnt dan de naam van de beller. In de eerste instantie had ik 06 12345678 ingevoerd; toen zag ik alleen het oproeper nummer (in de vorm van +31 612345678) maar geen naam! Waarom het bij jou niet werkt is dus een raadsel!!!!!
@GerardH69 wrote:
@bert: werkt de nummer herkenning met contacten waar je de +31 notatie gebruikt hebt wanneer je gebeld wordt met het 06 nummer?
Dus contact heeft +31 612345678
De telefoon krijgt als nummer 0612345678 binnen. Wordt dan het contact getoond of kan de intellilink dat dan niet vinden ?Dit gebeurd bij mij met personen die een KPN abbo hebben. Dan wordt niet het internationale nummer doorgestuurd en mijn telefoon heeft er geen moeite mee maar de intellilink wel.
Nummerherkenning werkt alleen wanneer je +31 gebruikt als nummer bij een contact (dus +31 612345678). Dan maakt het niet uit door wie je gebeld wordt. Het IntelliLink systeem zet 0612345678 om in +31 612345678, niet KPN of welke provider dan ook!!!
@Alex from Holland wrote:
Filemeldingen werken bij wel goed en connectiviteit telefoon ook.
Met daarbij zlefs zichtbaar wat de ontvangst is is hoe vol of leeg de batterij is.Alex, zou je mij de op jou auto geïnstalleerde software versie willen geven, waarschijnlijk heb ik een andere software update gehad!!!!
Dank.
@Hansiesan wrote:
Heren Koenie en Hpp, als jullie geen problemen met het invoeren hebben, dan rijden jullie zeker alleen in Nederland en Belgie. Net zoals het systeem bedoeld was toen het voor Caddilac is gemaakt voor Amerikanen die alleen in Amerika rijden….
Ik heb verkeersomleiding wel aan staan…..en toch wil vrouwtje Opel dat ik in de file aansluit.
Ook kan vrouwtje Opel niet op een zacht geluidsniveau praten als je aan het bellen bent. In plaats daarvan wordt de gesprekspartner zachter gezet. Zet je een geluidswaarschuwing tijdens bellen aan, is het niet een piepje maar een opzichtige ringtoon….. Enzovoort enzovoort…….
Dat is toch niet was je mag verwachten van een systeem dat door Opel als wereldvernieuwend aangeprezen wordt. Als je het vervolgens voor veel geld gekocht hebt en er achter komt dat het van geen kant deugd wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.
Heren, ik klaag niet over de rijkwaliteiten en eigenschappen, die zijn top!!
Wat mij stoort is dat Opel niet in staat is een gebruiksvriendelijk en goedwerkend infotainment systeem te leveren wat alle andere merken wel schijnen te kunnen….. Terwijl ik juist, gebaseerd op de vooraf afgegeven specs en beloftes voor de Insignia met Intellilink heb gekozen, want op papier zou het een pracht systeem moeten zijn.
Maar misschien verwacht ik wel te veel van een auto van €42.000,00 en ben ik te kritisch en moet ik mij er maar bij neerleggen dat ik eigenlijk geen telefoongesprek kan voeren zonder dat de verbinding wordt verbroken. En dat in een auto die met name bedoeld is voor de zakelijke markt…. Jammer dat VW, Skoda, Ford, Toyota, Audi etc. dat wel voor elkaar hebben en zo ook de radio van €49,00 van het merk Wonkichong die je bij de Blokker kunt kopen!! Helaas krijgt Opel het in de beste auto die ze ooit gemaakt zeggen te hebben niet acceptabel voor elkaar…..Ik ben het helemaal met je eens Hansiesan, het is kort gezegd een waardeloos systeem. De auto rijdt inderdaad geweldig, dat is het probleem niet.
Wat het IntelliLink systeem betreft: er is niet nagedacht over de opmaak van het scherm, de filemeldingen werken (ook na de update) niet goed, connectiviteit met je mobiel is niet te zien (alleen erg hard te horen zodra deze zich aanmeldt…..) en zo kan ik nog wel even doorgaan. Vorige week de update mogen ontvangen, is er niet beter op geworden.
Jammer, een hele grote gemiste kans van Opel om een bepaald segment tot zich te krijgen!@Leaser wrote:
de intellilink is van Bosch en draait op linux met een processor vrijwel identiek aan deze van de Samsung galaxy 3s. Het is dus best mogelijk om het hele intellilink systeem op Android te laten draaien. Alleen moet alles dan geherpogrammeerd worden en ik denk niet dat dat snel zal gebeuren.
De apps die er wellicht nooit komen zal ik niet meteen missen. Als TMC, carkit en Spotify goed werken ben ik tevreden.
Probleem met spotify is dat hij nu elk keer terugspringt naar iTunes na telfoongesprek.Het vervelende is dat er automerken zijn welke het wel voor mekaar krijgen om de Apps (o.a. Spotify) geïntegreerd te krijgen in het audio systeem. We spreken dan wel over Volvo en Audi en blijkbaar zit hem daar het probleem: de klant betaalt hiervoor in de aanschafprijs van de auto! Tijdens de aanschaf van mijn nieuwe Opel Insignia had ik het idee dat ze zich met de introductie van dit type auto op een hoger podium wilde zetten echter gaat dat op deze manier niet lukken. Ik denk dat ik niet de enige ben welke zijn laatste Opel heeft gereden, ondanks dat het een prettige auto is kwa rij eigenschappen is het IntelliLink systeem behoorlijk ondermaats, de laatste software update heeft ook niet waargemaakt hetgeen ik verwacht had. Heel jammer……..
@Leaser wrote:
Volgens meerdere bronnen (Duitse e Russische) zou er een update zijn. Heeft iemand er al iets van gehoord?
Volgens de Opel Klantenservice is de laatste software begin deze week update richting de Opel garages gestuurd; ik zou als ik jou was
contact opnemen met je garage met de vraag of deze update al binnen is. Ik zelf ben nog niet in de gelegenheid geweest om een afspraak met mijn garage
te maken, hoop dit eind november te kunnen realiseren en kan dus helaas niets vertellen over een eventueel versie nummer.@Bert insignia wrote:
Hallo,
Bedankt voor de tips, nu loop ik alleen tegen een ander probleem aan waar ik al een tijd last van heb.
Hij herkent niet alle contacten die ik in mijn telefoon heb staan (iphone 4) dit zal er waarschijnlijk aan liggen hoe ik de contacten aanmaak.
Net dus in de auto een contact in mijn telefoon aangemaakt met het adres in Frankrijk alleen hij herkent deze contact persoon niet.
Ik heb ook bij sommige personen die wel in mijn telefoon staan dat hij alleen het nummer geeft en niet de naam van de persoon bij een hoop andere contacten geeft hij wel weer de naam.
Weet iemand wellicht hoe ik dit probleem kan oplossen?Alvast bedankt!
Ja dat klopt, als je bv. 0612345678 als opmaak van het telefoonnummer veranderd in +31612345678 dan zal als je gebeld wordt de naam van de oproepende persoon wel verschijnen,
dus vervang de 0 door +31;
dit geldt ook voor de normale telefoonnummers (bv. 0501234567 wordt dan +31501234567).Succes ermee,
Eusie
@rondewit01 wrote:
@Bert insignia wrote:
Hallo,
Zou iemand mij kunnen helpen een adres in Frankrijk in dat k*t systeem te krijgen.
Ik moet dus naar het volgende adres maar krijg het niet voor elkaar.30 Allee de la nubliere 74210 Frankrijk
Volgens mij is de volgorde correct op deze manier maar hij kan het adres niet vinden.
Ik weet niet wie dit systeem bedacht heeft dat je het hele adres in moet voeren maar die man moeten ze……….
Bij een TomTom van € 100,- heb je dit adres er binnen een paar seconden in.Verder als ik ga bellen gaat de telefoon de eerste keer heel hard over daarna gaat het volume weer zachter hebben andere hier ook last van?
Auto vanaf okt nu in mijn bezit en de eerste 32000 km staat erop, ik rij dus heel veel zakelijk. Gebruik elke dag de navigatie en ben de hele dag aan het bellen met mijn iPhone 4 waar de bt verbinding constant verbroken word. Auto rijd verder prima (140 pk diesel) agr stoelen moest ik even aan wennen maar deze zitten voor de lange afstanden bijzonder goed.
Ook de achterklep vind ik bijzonder irritant, je staat altijd met je broek tegen de bumper als je wat in de achterbak wil leggen. Voor de auto niet maar voor het systeem wat er in zit zou ik de auto morgen terug bij de dealer brengen…….30 sec werk, heb net hetzelfde gedaan voor een camping in italie, pak je telefoon maak contact, vul in adres zoals je het gewend ben, land invullen klaar.
druk je spraak opdracht, roep navigatie, roep contact, roep je naam van je contact.Voor alle duidelijkheid; heb je het hier over de navigatie van de Opel Insignia 2014?
Kan me dit namelijk niet voorstellen, welke software release heb je nu?Hallo,
Weet iemand of de mogelijkheid bestaat om het 8′ boordcomputer display achteraf nog te laten inbouwen?
Ik heb een Insignia Sports Tourer 2014Eusie.
@Alex from Holland wrote:
Het zal je verrassen, de tijd past automatisch aan.
Zoals gezegd, het is helemaal niet zo’n verkeerd systeem…. :DHelaas werkt de automatische tijd aanpassing niet wanneer je DAB+ radio ontvangst hebt/gebruikt,
nomaliter wordt de tijd/datum aangepast vanuit de RDS echter gebeurd dit niet bij DAB+ !!!!
Ik heb het dus handmatig moeten instellen……..@GM-Tuningparts wrote:
Niemand al iets van nieuws vernomen of iets van opel gehoord na een ingediende klacht?
Nee, niets. Ik heb een zestal punten van verbetering ‘ingediend’ maar tot heden geen reactie mogen ontvangen (alleen dat de e-mails in goede orde zijn ontvangen zijn maar dat is dan ook alles).
-
AuteurBerichten