Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[/quote]
Dit bij gewoone klauwen en zwevende schijven :
Om bij remmen een zo groot mogelijk contactvlak te houden op de remblokken is het beter om zwevende schijven te monteren. De remblokken kunnen nergens meer naar toe bewegen maar een zwevende schijf kan iets “verplaatsen” om een zo groot mogelijk contactvlak te krijgen. Bij het remmen komen er nogal wat krachten op je voorvork te staan dat deze iets kan “torderen” t.o.v. het voorwiel waar de remschijven op gemonteerd zijn.
Dit bij p4 klauwen en R schijven
Bij de remklauwen P4 zit aan elke kant van de remschijf 2 kleine blokjes. Deze kunnen onafhankelijk van elkaar bewegen en doen dus wat een zwevende schijf voorheen deed, maximaal contactvlak zoeken. Als je met deze remklauwen ook nog zwevende schijven gaat monteren is het dubbel op en werkt zelfs negatief. Ik heb het ervaren op een 998R waarop jou nieuwe type remklauwen zaten en deze persoon had er ook nog zwevende schijven op gezet. Was erg nerveus met remmen omdat er te veel bewegingsvrijheid was. Het eerste aangrijpen was ook heel agressief waardoor de voorkant onstabiel werd.
Dit heb ik van een ervaren racer. [/quote]
Oké , bedankt voor je duidelijke uitleg .
Het is mij nu volkomen duidelijk .Als het zover is dat ik mijn remschijven ga vervangen zal ik ook meteen eens de visie vragen van BIGGELAAR Ducati over de zwevende remschijven i.s.m. de P4 remklauwen .
Groeten EDWIN B
Mick Doohan , Kevin Schwantz , Eddy Lawson , Wayne Rainey .
Dit zijn natuurlijk de grote namen uit het verleden van een jaar of 20 terug .
De enige die op dit moment deze mannen evenaart of overtreft is Valentino Rossi .Randy Mamola was destijds de spektakel man , deze beheerste het driften met het achterwiel als geen ander .
Op dit moment doet alleen Nicky Hayden dat nog met grote regelmaat .Groeten EDWIN B
Nu we toch met motorrijders onder elkaar zijn .
WIE ZIJN JULLIE FAVORIETE MOTOR RACERS ?
Als ducati rijder heb ik als favorieten : Casey Stoner , Nicky Hayden , Troy Baylis , Noriyuki Haga .
Verder : Marco Simoncelli , Valentino Rossi .
Groeten EDWIN B
24 oktober 2008 heb ik dan mijn eigen motor gekocht.
Een Triumph Daytona 675 van 2007..
Wat er veranderd is:
– iets hoger windscherm voor
– led achterlicht
– sportievere uitlaat
– gel-zadel
– seatcover erbij gekocht
En er komt nog een tankpad van carbon op (het is nu alleen wat te koud om die erop te plakken)..Vanaf 25 juli 2009 mag ik erop rijden omdat ik dan mijn rijbewijs 2 jaar heb zolang blijf ik dus nog op de Legend TT rijden en rijdt mijn pa op zijn motor en die van mij, wantja stilstaan daar is die ook niet voor..
[/quote]
Kijk eens aan zeg , een leuke jonge dame op een sportieve motor .
Ik vind dat je een prachtige motor hebt zoals hij er nu uitziet , vooral de sportieve uitstraling spreekt mij erg aan .
Hij straalt pure snelheid uit .Helaas voor jou moet je nog wel een half jaar wachten voor je er eindelijk mee kan gaan rijden , wachten is dan erg moeilijk .
De verlijding is dan erg groot om dan toch even illegaal een stukje te gaan rijden , maar dat zie ik jou niet doen denk ik .
Zou ikzelf ook nooit doen trouwens , als je een ongeval zou krijgen of aangehouden zou worden heb je grote problemen .Koop wel een lederen combi of race overal voor je veiligheid hè , mocht je die nog niet hebben .
Groeten EDWIN B
origineel gepost door trabantman
Hoi Edwin hier nog een verwaand motor rijder ..
Heb alleen een tip voor je om nog beter te remmen zou ik je zwevende schijven verwisselen voor vaste schijven van een R Omdat zwevende schijven het effect van je P4 remmen weg nemen.Nog even wat pics M`n oude 916 ook aardig aangepast ..
Veel carbon , gepolijste uitlaten en natuurlijk termi`s en nog veel meer.Deze is verkocht voor een circuit duc een 996sps.
Die nu compleet uit elkaar ligt en aardig aangepast wordt.Op m`n website is alle info en veel meer pics te vinden.
Van de zomer moet er weer een straat Duc bij gaan komen.Daar is die dan eindelijk , waar ik al op hoopte .
EEN MEDE DUCATIST .
Erg leuk , dan ben ik niet de enigste met een Ducati .
Wat die vaste remschijven van de 998R betreft .
Zou jij mij eens uit kunnen leggen waarom de vaste schijven dan beter presteren dan de zwevende op de P4 remklauwen ?Ik heb er over na zitten denken maar kan er geen zelf geen antwoord op bedenken .
Zijn die 998R remschijven van staal of ook van gietijzer ?
Gietijzer schijnt weer meer frictie te geven aan de remblokken ?De zwevende schijven zijn binnenkort toch aan vervanging toe omdat de centreer bussen uitgeslagen zijn .
Zal binnenkort eens kijken op je internet site , ben erg benieuwd .
Laat het je wel weten als ik gekeken heb .Groeten EDWIN B
origineel gepost door goaaze
ik ben ook een gepasioneerde halve zool op 2 wielen…
heb in de loop der jaren al vanalles in m’n garage hebben staan
-intruder
-tdm
-zephyr
-XR 600
-gsx r 750
-gsx-r 600
-v-max
-gsx-r 1000
-duc 900 SS
-vulcan 1500
-husky te 570
-fireblade
-en zal er wel nog enkele vergeten zijnmomenteel rij ik op een husqvarna 610 sm
met de volgende verbouwingen
RINO race uitlaat
RENTHAL stuur
WP veer achteraan
WP voorvork
LED achterlicht (acerbis)
nummerbord met halogeenspot vooraan
BREMBO remklauw +grote schijf
GOODRIDGE stalen remleidingen
ALLE boutjes vervangen door PRO-BOLT tasty nuts
ACERBIS handguards
stickerset door SAD mx
NO FEAR valblokken op achterbrug en vork (nog niet op de foto)
achterbrug volledig gepolijst + tal van andere onderdelenben er wel tevreden mee , gaat als een bom enkel moet je de voorkant proberen op de grond te houden:angel
wordt waarschijnlijk binnenkort volledig voorzien van nieuwe plastic van het model 05′
met uiteraard nieuwe stickerset:Dgreetz , goaaze
Gaaf hoor zo’n Supermotard .
Stuurd ook wel vlijmscherp zeker met die WP achterdemper en de WP voorvork .
En remt vast en zeker als een tierelier met die Brembo remdelen .Op mijn Ducati 1000ss heb ik dus ook speciale race remschijven van Brembo ( Volledig zwevend en van gietijzer + 1,5mm dikker ) en ook speciale Brembo remklauwen met 4 aparte mono remblokken en extra verstevigingsbrug ( van Ducati 998 R ) .
Dit remt ook heel veel harder dan de standaard Brembo remklauwen en Brembo remschijven .
Groeten EDWIN B
origineel gepost door fluks
rij harley davidson electra glide van 1980 die wel aardig omgebouwd is en cros op een ktm sm500Heb jij misschien een foto van jouw omgebouwde Harley ?
Groeten EDWIN B
origineel gepost door JohnSmith
ik zit per week 2 uur op een suzuki GS 500.
je raad het al, ik ben nog aan het lessen :P
met een beetje geluk kan ik eind januari examen doen voor de bijzondere verrichtingen.
en aangezien ik al aardig op de weg gelest heb laat het wegexamen dan hopelijk niet al te lang op zich w8en.Nou bij deze dan .
SUCCES met je examen .
Groeten EDWIN B
Ben toch benieuwd of er nog meer motoren te vinden zijn hier die wat verbouwd of getuned zijn .
Groeten EDWIN B
Zelf rij ik nu al weer vanaf mijn 18de motor , ben nu 42 jaar , dus reken maar uit hoelang al
Heb altijd alleen Ducati’s gereden , en een paar keer op de Honda 4 cilinder van mijn vader vroeger .
De eerste was een Oldtimer : Ducati 350 mk3 desmo , 1 cilinder , bj 1969
Bereden vanaf 1985 tot 1989 , was van mijn vader geweest vroeger , met deze motor is het Nederlands kampioenschap wegrace 350cc destijds gewonnen in 1968 of zoiets .De tweede was een Ducati 900ss , 2 cilinder , carburateurs , bj 1990
Bereden vanaf 1990 tot 1999 , deze had ik nieuw gekocht .De derde was ook een Ducati 900ss.ie , 2 cilinder , injectie , bj 2000
Bereden vanaf 2000 tot 2002 , Deze was ook nieuw gekocht .Van de vierde en mijn huidige zie je dus de foto’s van
Ducati 1000ss , 2 cilinder , injectie , bj 2003
Bereden vanaf 2003 tot heden , deze is ook nieuw gekocht .Ik rij nu de laatste 2 jaar niet zoveel meer .
De motor wordt na iedere rit altijd grondig schoon gemaakt .
Zodoende ziet de motor er als nieuw uit , dit is ook altijd mijn doelstelling geweest .Groeten EDWIN B
-
AuteurBerichten