Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
In de auto zitten al alle adapters en aansluitingen. Maar het vermoeden is dat oa de geschakelde + en constante + zijn verwisseld. Daarom de hoge lekstroom.
Voorbeeld van de slechte installatie is oa de Fraka antenne aansluiting. Dit is een haakse plug die buiten de omtrek van de radio uitsteekt. Daardoor is het kabeltje zwaar beschadigd. Gevolg, slechte radio ontvangst.
En ik heb nog meer voorbeelden.
Na de vakantie kijken we verder.
Er zijn zoveel draden gelegd oor die radio (vorige eigenaar) dat ik eerst ga meten hoe alles was aangesloten. Dan zie ik wel verder.
De lekstroom is al ver gezakt, als ik inderdaad 15-30 min. wacht zal het wel beter worden.
Vreemd, ik zie op Internet diverse iso adapters waar wel een geschakelde plus EN een permanente plus op zitten. Pins 4 en 7!
Klopt, ik heb gemerkt de stroom zakt als je een tijdje wacht. Zeker als een deur open is geweest.
Maar we hebben de bewuste radio geheel verwijdert en gaan eerst op vakantie. Daarna gaan we proberen de radio goed aan te sluiten. Ik las dat soms de constante 12 V en de geschakelde 12 V verwisseld zijn/worden. Daar zou het probleem kunnen liggen.
Als de sleutel uit het contact werd gehaald, dan kon het scherm van de radio aangezet worden. Dus er bleef spanning op de radio staan.
Maar we gaan het zien, nu vakantie. Navigatie van de telefoon en geen muziek.😆
Het lijkt erop dat we de oorzaak hebben gevonden.
Vandaag weer gemeten, +/- 1,8 A.
Nadat we de radio (Navicon N6) hadden losgemaakt, zakte de lekstroom naar +/- 0,5 A.
Nog te hoog, maar voorlopig acceptabel.
Nu kijken of het zo blijft en zo ja dan kijken wat er aan de radio (aansluiting) mis is.
Dan heb ik nog een andere vraag.
Direct achter de zekeringkast in de motorruimte zitten 2 zekeringen van 80 A ieder.
Waar dienen die voor? Kan er op internet niets over vinden. We hebben die zekeringen nog niet gechecked.
Zijn die op een of andere manier gezekerd? Hoe kan ik ze controleren zonder te demonteren?
Bedankt, dat is previes wat ik zocht.
Edks
Ik ga het nog een keer proberen. Vond op You Tube een duidelijk filmpje.
En dan maar kijken.
Overigens, ik heb de kabel naar de LI achterdeur vernieuwd. Alles werkt weer in de deur.
Maar vanuit het schakelpaneel bij de chauffeur kan het raam wel geopend worden, maar niet gesloten.
Vanaf het paneeltje op de deur zelf werkt het openen en sluiten wel.
Conclusie de schakelaar van de chauffeur werkt niet meer, alleen voor de linker deur.
Vandaar mijn pogingen om het schakel paneel te bekijken.
Heb ik geprobeert. Resultaat is dat er een randje is afgebroken.
Is er niemand die een antwoord op mijn vraag heeft ?
-
AuteurBerichten