Zafira bedieningspaneel ramen

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira bedieningspaneel ramen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18362271
    edks
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 February 2018

      Hallo, mijn zoon heeft problemen met de achterdeur kabelboom. Van de 12 draden zijn er 10 gebroken. We hebben al een reparatiekabel besteld, dat wordt dus verholpen.

      Maar toen hij constateerde dat het raam niet goed meer werkte, merkte hij op dat er rook uit het bedieningspaneel kwam. Voor de zekerheid alle raambediengs zekering er uit gehaald.

      Nu is de vraag hoe krijg ik dit paneel (aan bestuurderszijde) los? Is dit gwoon een kwestie van omhoog wippen of moet de hele armsteun worden gedemonteerd?

      Het is overigens een Zafira 2.0 16 v 200 T van 2006.

      Alvast bedankt voor de tip(s).

       

      #18362334
      edks
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 February 2018

        Is er niemand die een antwoord op mijn vraag heeft ?

        #18362336
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Deurpaneel hóeft er niet af.

          Van buitenaf voorzichtig met een schroevendraaier( of iets vergelijkbaars) aan de achterkant van de schakelaar in het midden erin drukken en hem dan omhoog wippen.

          #18362357
          edks
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 February 2018

            Heb ik geprobeert. Resultaat is dat er een randje is afgebroken.

            #18362364
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Dat is jammer, heb het al meerdere malen zo gedaan, zonder iets af te breken!!

              Dan maar het deurpaneel eraf halen.

              #18362368
              edks
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 February 2018

                Ik ga het nog een keer proberen. Vond op You Tube een duidelijk filmpje.

                En dan maar kijken.

                Overigens, ik heb de kabel naar de LI achterdeur vernieuwd. Alles werkt weer in de deur.

                Maar vanuit het schakelpaneel bij de chauffeur kan het raam wel geopend worden, maar niet gesloten.

                Vanaf het paneeltje op de deur zelf werkt het openen en sluiten wel.

                Conclusie de schakelaar van de chauffeur werkt niet meer, alleen voor de linker deur.

                Vandaar mijn pogingen om het schakel paneel te bekijken.

                #18362400
                rinus747
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 May 2010

                  In dat schakelunitje zitten hele kleine (surface mounted device-) schakelaars. Ongelooflijk kwetsbaar. Ik heb er al eens vervangen om problemen op te lossen. Bij de sloper vind je trouwens bijna nooit iets. Die verkopen de deuren met “alles er op en er aan”. Als je een andere schakelaar op de kop tikt, bv uit een beschadigde deur, dan zijn de schakelaars wel om te zetten als je een mini-soldeerbout hebt, en gewend bent men miniatuur electronika te werken.

                  PS: Ik kan bij mij de schakelaarunit er zo uit trekken. (bot) mes onder het randje, en omhoog wippen, zoals ook dat andere forum lid aangaf.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.