Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
21 september 2013 om 15:40 In reactie op: ervaringen imitatie bumpers? (CORSA C pre-facelift) #18174380
Daar lijkt het wel op ja, heb bedrijf mail gestuurd en om foto’s gevraagd. Dank voor de tip!
20 september 2013 om 21:42 In reactie op: ervaringen imitatie bumpers? (CORSA C pre-facelift) #18174378Blauw, Z20H
20 september 2013 om 17:14 In reactie op: ervaringen imitatie bumpers? (CORSA C pre-facelift) #18174376Dan ga ik maar op zoek naar een originele gebruikte….wat nog niet zo gemakkelijk blijkt want ben al een tijdje op zoek en heb ook al wat oproepen geplaatst op onderdelenzoeker.nl maar tot op heden nog zonder resultaat…
Pffff…wat een bedrag voor een auto met dergelijke km stand zeg…ik zeg lekker verder zoeken!
19 september 2013 om 16:06 In reactie op: ervaringen imitatie bumpers? (CORSA C pre-facelift) #18174374Het moet er wel goed uitzien, het is geen “tijdelijke” oplossing zegmaar. Maar dank voor de (slechte) ervaringen, ga maar op zoek naar een goede gebruikte originele dan…..
voornaamste Corsa C probleem is water in de voetenruimte van de bestuurder. kan meerdere oorzaken hebben maar meest voorkomende is de afdichting van de BCM kast. Bij mij was het echter de kitlaag waarmee de rembekrachtiger in het schutbord gekit zit….behoorlijke klus om dit weer waterdicht te maken…dus til even de matjes op en kijk even of je ergens (sporen van) water ziet….bij mij kwamen er echt LITERS uit namelijk!
Aangezien je over 80PK praat gaat het om een Z12XEP blok, de twinport versie dus. Zit een exra klep in de inlaat welke nog wel eens kapot wil gaan, en nieuwe inlaat is prijzig! Verder betrouwbaar blokje, ik rijd er al 2 jaar en ruim 20.000km probleemloos mee rond. Distributieketting “tikt” wel eens een beetj (zo ook bij mij) maar kan geen kwaad.
Succes!
1 augustus 2012 om 19:22 In reactie op: corsa c gechipt maar is een inlegfilter(green) verstandig?? #18052181Is de winst na chippen echt merkbaar? Ik heb namelijk een corsa met hetzelfde blok als jij en zit er ook aan te denken hem te laten chippen. Overigens rijd ik nu al ruim 630km op een volle tank…
28 september 2011 om 22:28 In reactie op: Opel Astra G 1999 Stuurbekrachtiging werkt niet meer ???? #17583894datum :vertag
@RISL wrote:
Wat moet je met suicide-doors op je Renault???
.
Lijkt me duidelijk, jezelf van kant maken natuurlijk! tenminste, dat is wat ik zou doen als ik in een Renault zou moeten rijden :jerry
En grappig dat ze bij de advertentie “heeft startproblemen” vermelden, maar is een beetje overbodig want heeft niet iedere Renault dat? :angel
betreft het hier niet een X18xe(1) blok, dus mét LMM? Dan heeft het niet veel zin om de EGR af te dichten toch omdat de LMM de luchtdoorlaat regelt op basis van de via de EGR terugkomende uitlaatgassen?
27 september 2011 om 03:17 In reactie op: stuurbekrachtiging werkt niet en accu laad niet bij ra ra ra #17923302Ik heb precies hetzelfde gehad maar bij mij was de spanrol van de distributie eraf gelopen. vervangen dat ding en probleem opgelost, stukken goedkoper dan een dynamo kan ik je zeggen, dus controleer eerst even of dat het niet is…
zo op de foto’s te zien komen er een paar mooie exemplaren naar Asten! :thumb
hoe kom je erbij dat het een EGR probleem is? Kunnen legio andere zaken zijn, dus zou ‘m eerst eens uit laten lezen voordat je er “op de gok” een andere EGR klep in gaat zetten…
1e is lelijk…maar wel een extreem lage km-stand (kan eigenlijk bijna niet!)…met een beetje geld en liefde nog wel wat van te maken…al is het wel een van de eerste types dus gevoelig voor roest..
2e is doodzonde…..net wat oenatje al zegt, GSi is mooi genoeg van zichzelf, moet je verder niet aan klooien!
3e is op zich mooi…..afgezien van die afzichtelijke “new kids” kleur :puke
Jup…er staat een pijl op het benzinefilter welke naar de motorkant moet wijzen….doe je ‘m andersom loopt het geheel niet lekker door…
als je dan al zo nodig angel eyes wilt…dan die zwarte…. en idd, die FK’s zijn veel mooier dan die in je beginpost.
staat ook bij de advertentie dat ‘ie NIET in 1 geheel wordt verkocht….dus helaas… :swear
Ik ben hier zeker bij….en het wordt sowieso mooier weer dan vorig jaar, om de doodsimpele reden dat het gewoonweg niet slechter kán! :swear
17 juli 2011 om 23:29 In reactie op: blauwe rook bij 5/6min stationair lopen van een 2.2 16v #17903573bij 1,5liter olie op 1500km ga je het niet redden met alleen de klepseals ben ik bang…. Heb soortgelijke problemen gehad en bij mij waren de cilinderwanden dermate slecht (vol met krassen/groeven) dat het hele zooitje uit elkaar moest…worden uitgehoond en voorzien van overmaat zuigers…duur geintje geweest dus hoop voor jou dat dit het niet is…
gewoon even langs de dealer gaan, kost een paar euro en weet je tenminste zeker dat je de goede hebt….
2.2 i.c.m automaat is een fijne motor, houd er alleen wel rekening mee dat de 2.2 behoorlijk wat lust (lees: zuipt!)…ook bij rustig rijden! Meen me te herinneren dat dat van origine een amerikaanse motor is, dus vandaar het “drinkgedrag” king:
Verder zijn astra G’s niet erg gevoelig voor roest, als je bij de auto gaat kijken wel even goed naar de wielranden kijken, deze willen een enkele keer roesten en ook de veerschotels (achter) even inspecteren. verder is de astra G vanaf de fabriek in een soort bad ondergedompeld waardoor de bodem niet meer roest…kijk alleen wel goed of de auto geen schade heeft gehad, want dan is die “coating” weg en kan ook de bodem gaan roesten!
verder zijn het fijne auto’s en over het algemeen goed te betalen….succes! :thumb
nieuwe pakking en zorgen dat ALLE bouten die het spruitstuk aan je blok bevestigen er weer in terug komen…dingen zitten er niet voor niets. Dikke kans dat je dan van het “getik” af bent…
Hiervoor hoef je niets aan te passen hoor, Het vermogen en het koppel nemen welliswaar leuk toe, maar niet zodanig dat er iets aan de aandrijflijn aangepast hoeft te worden.
Tegenwoordig heb je OBD (On Board Diagnosis) chiptuning, d.w.z dat de originele software in de ECU wordt herschreven op een zodanige manier dat de vermogenswinst geboekt wordt. Voordeel daarvan is dat er niet meer in de kabelboom geknipt hoeft te worden en dat er geen kastjes meer weg gewerkt hoeven te worden. Nadeel hiervan is echter dat wanneer de dealer een software update uitvoert, je je vermogenswinst kwijt bent.
Ik ken toevallig iemand (van het ATC forum) die laatst dit heeft gedaan bij zijn astra H. Hij heeft bij EDS een module gekocht waarbij hij zelf z’n ECU kan programmeren, dus mocht er bij hem door de dealer een softwareupdate worden uitgevoerd, kan hij daarna zonder problemen de EDS software zelf weer in z’n ECU schrijven. Als je wilt kan ik je wel in contact met hem brengen, hij kan namelijk ook jouw astra voorzien van andere software…enige wat je daarvoor doen moet is een licentie aanschaffen via EDS maar dat scheelt best veel geld!
PB me maar mocht je hier oren naar hebben….
22 juni 2011 om 00:09 In reactie op: Kan geen code invoeren op mijn radio na spanningsuitval. #17870242weet je zeker dat de code die je op het kaartje hebt staan wel de juiste is? Ik kreeg bij mijn astra ook keurig een kaartje met daarop de radiocode, maar toen de spanning een keer van de accu moest en ik mijn code in wilde voeren, bleek het de verkeerde te zijn….was dus ooit een andere (wel originele) radio in gegaan dus code van het kaartje correspondeerde niet met de radio die erin zat….juiste code is via de dealer op te vragen, kost wel wat geloof ik….
deurpaneel wat niet goed vast zit gok ik?
-
AuteurBerichten