Astra G irritant rammelgeluid in de deuren

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G irritant rammelgeluid in de deuren

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235075
    derartz
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 January 2011

      Goedemiddag heren,

      ik weet zeker dat hier meer mensen last van hebben of gehad. Als ik over een klinkerweg rij dat is er binnenin de pasagiersdeur en bestuurders duur een irritante rammel hoorbaar. weet iemand dat hier achter los kan zitten en hoe je dit het beste tegen kunt gaan?

      alvast bedankt

      #17848188
      kajomidy
        Lid sinds:
        5 July 2005

        Dat heb ik ook bij mijn astra g
        Is erg irritant
        Tijdens het rijden op een hobbeltjesweg klapperen bij de rechterdeur bij mij
        Bijrijders wijsen allemaal een andere plek aan…
        Volgens mij is het in de deur, wellicht iets van het elektrische raam systeem?

        #17848189
        EddyReuneker
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 September 2007

          deurpaneel wat niet goed vast zit gok ik?

          #17848187
          mantarobin
            Lid sinds:
            4 July 2008

            Portiervanger gok ik, goed vet erin spuiten en misschien iets strakker afstellen (is een veel voorkomend probleem bij de corsa d)

            #17848190
            Astra F Vaassen
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 February 2010

              En anders gewoon paneel eraf halen en kijken wat er zo rammelt of los zit ;)

              #17848191
              derartz
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 January 2011

                ik heb gevonden wat er bij mij zo rammelt, volgens mij moet hier iedereen op d’n duur wel last van hebben. het is de airbag sensorunit wat in de deur gemonteerd zit. ik heb foto’s gemaakt voor de duidelijkheid.
                deurpaneel eraf.

                airbag sensor unit (of hoe moet ik dit apparaat noemen). het kunstof plaatwerk links van de witte stikker ramelt tegen het framewerk van de deur aan, wat dus mijn irritante rammel is.

                Nu is mijn vraag of ik dit apparaat er zomaar mag uitklikken. het is natuurlijk niet de bedoeling dat m’n airbag opeens ploft haha.
                of gaat het er juist om dat dat gele gedeelte in takt blijft?

                Achter het deurpaneel zit ook doorzichtige folie, waarvan de lijm nu niet meer werkt. Hoe kan ik dit het beste opnieuw vast zetten? spuitlijm misschien?

                Ennum een astra G heeft in de deuren echt 0 demping zitten tbv klankkast voor je speakers. dus dan weten jullie dat ook weer meteen.

                #17848192
                miral astra
                  Lid sinds:
                  9 June 2010

                  zo leer je elke dag wat weer bij :D ik wist niet eens dat astra g een airbag heeft in de deur.
                  ik weet wel dat die van mij dat niet heeft :cry maar daarom heb ik zeker geen rammeltje in mijn deur.
                  -offtopic dat is dan ook het enigge plekje waar geen rammel vandaan komt :jerry

                  #17848193
                  benoben
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 March 2010

                    Aha ontdekt waar het vervelende gerammel vandaan komt. :thumb

                    Iemand al een oplossing hiervoor, want soms is het om zot van te wordne :swear

                    #17848185
                    Hamst3r
                      Lid sinds:
                      31 March 2011

                      IK heb dat ook soms maar het is weg als ik het raam open en toe doe.

                      #17848186
                      robert_corsa
                        Lid sinds:
                        16 May 2009

                        je kan hem niet verwijderen, het is de sensor voor in je a en b stijl. waar je airbags zitten.
                        verwijderen kan als het contact uit is.
                        Welicht dat je de sensor eruit kan wippen, en dan iets van een rubben bandje in de deur frame kan plakken.

                        weet je zeker dart dit de rammel is? bij mij is het dat schuim wat in mijn deurpaneel zit namelijk. aan 1 kant.
                        nu zou je eigenlijk je deur kunnen dempen met dynomat voor een beter geluid van je speakers.

                        folie kan je vast plakken met spuitlijm. let alleen heeeel erg goed op dat je niet op je raam zelf spuit. een spuitbus nevelt altijd namelijk.

                        #17848194
                        derartz
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          27 January 2011

                          he robert heb jij in de deuren je airbagunit eruit gehaald en daar achter in de deur ook gedempt. of zoals op je foto’s te zien bij je project blue topic is gewoon dynamat eroverheen geplakt of niet?

                          dempen van de deuren is dan ook idd de bedoeling. @robert_corsa heb jij echt elke vierkante centimeter gedempt of alleen de grote delen binnen in de deur en alle gaten afgeplakt? er komen ook nog jbl power p6550c compo set in.

                          de rammel is zeker weten die zwarte kunsstof waar die witte stikker opzit. als ik onder het rijden m’n hand er tegen aan houd is het namelijk weg.

                          #17848195
                          Dennis Maas
                            Lid sinds:
                            23 July 2015

                            Sorry dat ik dit topic weer naar boven haal, maar zit deze sensor in beide voorportieren? Bij mij ontbreekt er één aan de linkerkant.

                            #17848196
                            theunm
                              Lid sinds:
                              29 June 2004

                              hoeveel topic’s ga je openen voor 1 storing

                              #17848197
                              Dennis Maas
                                Lid sinds:
                                23 July 2015

                                Mijn enige vraag is of dit van toepassing is of niet. Het is niet mijn bedoeling om zoveel topics te openen om er dan pas wijzer uit te worden.

                                #17848198
                                Dennis Maas
                                  Lid sinds:
                                  23 July 2015

                                  Het is mij al duidelijk. Geen verdere hulp nodig hiervoor.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.