Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Toen de distrubutie riem vervangen werd was er nog geen indicatie van lekkage, aldus dat denk ik want de distributie is toendertijd in de garage vervangen.
Heb een maat van me weten te charteren die me mee helpt. Die heeft dit soort zaken al vaker gedaan.
In ieder geval bedankt voor de informatie.Hmm.. dat is minder
De riem hoeft in principe niet vervangen te worden want dat is ongeveer 20000 km geleden nog gebeurt.
Maar als ik het goed begrijp dan is het dus niet mogelijk om alleen de krukas poelie los te halen, keerring te vervangen en de poelie weer terug monteren waarbij je de rest laat zitten?
Is dit een klus waar ik zelf aan kan beginnen? Eigenlijk doe ik in principe alles zelf aan mijn auto, ben ook vrij handig, maar aan de distributie heb ik eigenlijk nooit durven zitten.
Zijn er mensen hier op het forum die hun distributie zelf vervangen hebben?
Heb je er verder eigenlijk nog speciaal gereedschap voor nodig?thanks voor de downloads
Oke
Ik denk dat ik er zo wel uitkom. Moet de bout waarmee je het nokkenastandwiel vast zet met een bepaald moment aangetrokken worden of is het goed vastdraaien (met een aantal tikken) al voldoende?In ieder geval al bedankt voor de nodige informatie.
Riem hoeft niet vervangen te worden want dat is pas nog gebeurt.
Dus als ik het goed begrijp hoef ik alleen de riem en het nokkenastandwiel los te halen om bij de thermostaat te kunnen?
Maar hoe zit het dan met het opnieuw “optijd” zetten van de nokkenas?
Zitten er merktekentjes? Hoe moet de spanner afgesteld worden? Moet de bout van het nokkenastandwiel met een bepaald moment vastgezet worden?M.a.w. is er hier iemand die daar een beschrijving van heeft liggen?
Hey heb eindelijk de tijd gehad om enkele foto’s te maken van de nokkenas. Hopelijk kunnen jullie me nu wat meer vertellen over deze nokkenas.
Ik hoop dat het plaatsen van de foto’s in een keer goed gaat:wtf
Ben benieuwd naar jullie reacties
Er stond in ieder geval geen GM op, dus het lijkt mij niet de orginele. Zou het dan om een imitatie nokkenas kunnen gaan?
Jongens blijkbaar heeft iedereen zijn eigen redenen om voor een 8v of een 16v te kiezen. Ik denk dan ook dat we hier lang over door kunnen praten.
Maar even terugkomend op mijn vraag. Kan iemand mij hiermee verder helpen?Origineel gepost door ecotech
Ik heb zojuist de kleppendeksel eraf gehaald om te kijken wat voor een nokkenas er nu precies in ligt.Alles wat op de nokkenas staat geschreven heb ik genoteerd en is als volgt:
-GWC EP92 of CWC EP92
-F14
-C1Mijn vraag aan jullie is nu wat voor een soort nokkenas dit precies is.
Daarnaast heb ik nog een vraagje. Wat betekenen de coderingen FP, FH, FF, en GG op de ecu?
Alvast bedankt
Ik heb zojuist de kleppendeksel eraf gehaald om te kijken wat voor een nokkenas er nu precies in ligt.
Alles wat op de nokkenas staat geschreven heb ik genoteerd en is als volgt:
-GWC EP92 of CWC EP92
-F14
-C1Mijn vraag aan jullie is nu wat voor een soort nokkenas dit precies is.
Daarnaast heb ik nog een vraagje. Wat betekenen de coderingen FP, FH, FF, en GG op de ecu?
Alvast bedankt
Het wegzagen van het gehele schutbord klinkt mij minder leuk in de oren. Kun je dit zomaar weghalen? Heeft dit verder geen gevolgen voor de stevigheid van de auto?
Is dit met een standaard inlaat ook nog steeds noodzakelijk? Anders kan ik er eventueel voor kiezen om de irmscher inlaat te vervangen door een standaard, zodat ik mijn schutbord wel kan laten zitten.
Ik heb gister trouwens nog even nagevraagd maar dr blijkt ook al een snelle nokkenas in te liggen, ze weten alleen niet hoeveel graden die is. Maar ik denk dat ik daar dit weekend wel achter kom.
Corsaboy ik zag dat jij met een zeer extreme nokkenas rond rijd (324 graden) waarbij de auto eigenlijk niet meer geschikt is voor dagelijks gebruik.
Wat is ongeveer het maximaal aantal graden qua nokkenas wat je kunt monteren waarbij de auto nog wel geschikt is voor dagelijks (confortabel) gebruik?Een volledige revesie zit er zowiezo al in. Als ik er aan begin wil ik het wel in een keer goed doen.
Maar wat zal een SEH gecombineerd met een irmscher inlaat en kabelboom + ecu van een ne ongeveer aan vermogen leveren dan? Je hebt het namelijk over ietsjes lager, praten we dan over 10 pk verlies o.i.d.?
en wat levert de irmscher inlaat eigenlijk aan extra pk’s?
Het is een 20Seh met een irmsher inlaatspruitstuk erop.
Kun je de kabelboom i.c.m. de ecu van een c20ne dan zomaar zonder problemen op een seh aansluiten? Heeft dit verder geen gevolgen voor de prestatie van de motor? Hiermee bedoel ik dan eigenlijk of de motor dan nog wel het vermogen levert wat die hoort te leveren? Of werkt de kabelboom van een ne als een soort begrenzer waardoor een seh in gaat houden?
In ieder geval al bedankt voor de snelle reactie
-
AuteurBerichten