krukas keerring vervangen

Forumindex Forums Techniek Ecotec krukas keerring vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206829
    ecotech
      Lid sinds:
      3 February 2006

      Hallo,

      De laatste paar weken staat mijn corsa geregeld olie te lekken. Op de brug hebben we geconstateerd dat de krukas keerring aan de distributie zijde lek is.

      Mijn vraag is nu hoeveel werk dit is om deze keerring te vervangen? Kun je hier makkelijk bij of moet alles wat aan de distributie zijde zit verwijderd worden?

      Het gaat hier om een x14xe.

      Alvast bedankt.

      #17398001
      alexendaan
        Lid sinds:
        6 August 2004

        ja alles moet los hiervoor kan je meteen je riem vervangen,ik moet ook mijn riem vervangen met een paar kleppen enzo

        #17398002
        ecotech
          Lid sinds:
          3 February 2006

          Hmm.. dat is minder

          De riem hoeft in principe niet vervangen te worden want dat is ongeveer 20000 km geleden nog gebeurt.

          Maar als ik het goed begrijp dan is het dus niet mogelijk om alleen de krukas poelie los te halen, keerring te vervangen en de poelie weer terug monteren waarbij je de rest laat zitten?

          Is dit een klus waar ik zelf aan kan beginnen? Eigenlijk doe ik in principe alles zelf aan mijn auto, ben ook vrij handig, maar aan de distributie heb ik eigenlijk nooit durven zitten.

          Zijn er mensen hier op het forum die hun distributie zelf vervangen hebben?
          Heb je er verder eigenlijk nog speciaal gereedschap voor nodig?

          #17398003
          alexendaan
            Lid sinds:
            6 August 2004

            je riem zal er ook af moeten omdat je tandwiel die op de krukas zit achter de krukaspoelie eraf moet en daar draaid je riem over als je deze er af hebt kan je de keering vervangen schroef erin draaien en eruit treken nieuwe keering erin tikken en als weer dicht bouwen je hebt niet echt speciaal gereedschap nodig hiervoor als je het nog nooit hebt gedaan kan je beter samen met iemand die het wel heeft gedaan als je het verkeerd in elkaar zet dus niet optyd zet komt je zuiger tegen je kleppen maar zag je dan niet toen de riem vervangen werdt dat hij lekte want dan was het niet veel werk meer?

            #17398004
            ecotech
              Lid sinds:
              3 February 2006

              Toen de distrubutie riem vervangen werd was er nog geen indicatie van lekkage, aldus dat denk ik want de distributie is toendertijd in de garage vervangen.
              Heb een maat van me weten te charteren die me mee helpt. Die heeft dit soort zaken al vaker gedaan.
              In ieder geval bedankt voor de informatie.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.