duvelke77

Aangemaakte reacties

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: temperaturmeter niet omhoog :( #17867576
    duvelke77
      Lid sinds:
      15 July 2005

      bij mij zit er aan het draadje zo een schuifklem. die past eroverheen.
      als je met de tang de klem een KLEIN beetje dicht pitst dan blijft ie beter zitten.

      zal anders straks wel ff kijken voor fototje.

      duvelke77
        Lid sinds:
        15 July 2005

        zo…

        der blijven dus maar 2 vragen over.

        wie weet hoe je zuigerveren los kunt krijgen als je vermoed dat ze eventueel vast kunnen zitten

        en welke draadjes moet je doorverbinden van je startonderbreker om valse meldingen te voorkomen?

        duvelke77
          Lid sinds:
          15 July 2005

          zo. gister naar de loods gegaan en de klok verwisseld.
          tevens het relay vervangen door een andere en een proefrit gemaakt.
          na 500 meter ging k*tlampje weer aan.
          terug naar loods.
          voor de zekerheid ook de nokkenassensor vervangen ( op forum gelezen dat die valse melding kan geven op 29 )
          weer testrit.
          weer na 500meter lampje…..

          toen geluisterd naar wim. en de 1.4 ecu erop gehangen. ook weer mijn startonderbreker aangesloten.
          weer een testrit.
          DE EERSTE KEER na ik geloof wel 20 testritjes dat het lampje NIET ging branden.
          nog 5 kilometer doorgereden. en hij bleeft uit…… :D :D :D

          dus ik ga ervanuit dat het nu goed is….. ECHTER…. 2 dingen
          ik wil hem 1 week testrijden ipv 5 kilometer dus deze week word hij ff de daily…
          en ik vind hem op de 1.4 ecu echt minder lopen dan op de 1.6 ecu.
          voorbeeld. als ik volgas wegrij in een bocht met de 1.6ecu ( en het lampje is uit ) dan slipt ie door, door alleen volgas te geven zonder met de koppeling te moeten spelen.( zoals ik het verwacht van een 1.6 16v….) vanaf 1500 toeren goed vermogen… maar als ik de 1.4 ecu erop heb dan moet ik volgas wegrijden en de koppeling te snel latenkomen voor hij doorslipt en lijkt het erop alsof vermogen pas boven de 3000 begint…

          dus…… ik vermoed dat of op de 1.6 ecu een startonderbreker geprogrameerd moet worden.
          of ik moet ergens in de kabelboom iets doorverbinden waardoor de 1.6 ecu gewoon werkt…..
          want met de 1.4 ecu werkt ie zondermelding maar ik merk echt verschil in vermogen….

          voor de duidelijk heid een plaatje bij het praatje.
          de 1.4 16v ECU die er nu inzit en werkt op de X16XE

          en de 1.6 16v ECU van de 1.6 16v zelf die lastig doet. maar wel beter rijd.

          iemand enig idee wat het verschil tussen deze 2 is ?

          je zal de snelheids draadjes van deze stekker aan elkaar moeten maken..

          Willem

          Welke zijn dit?????????????????? want ik wil echt liever 100 keer die 1.6 ecu erin hebben…….

          dus willem zoals je ziet ben ik wel lekker eigenwijs. maar ik luister toch wel naar je. :p

          In reactie op: temperaturmeter niet omhoog :( #17867574
          duvelke77
            Lid sinds:
            15 July 2005

            aan de linker bovenkant. achter de blauwe stekker zit een pinnetje verstopt ( koperkleur ) daar kan je het stekkertje overheen schuiven. dat is de tempsensor.

            gtz

            duvelke77
              Lid sinds:
              15 July 2005

              zo. nieuwe dag nieuwe kansen…..

              ik ben vanmorgen ff naar de loods geweest en heb hem opnieuw uitgelezen…

              codes waren
              12
              83
              29
              24

              zo eigenwijs als ik ben. ga ik er vanuit dat 83 opgelost is. aangezien ik de onderbreker los gekopeld heb.
              ( als iemand kan vertellen welke draadjes je moet door verbinden hoor ik het graag. )

              blijft 29 en 24 over.

              24 is vss dus ik ga der toch de reserve klok ingooien. kijken of dat beter werkt

              dan is er nog 29.
              mij is in mijn oorgefluisterd dat dat die paarse relay is onder bij je computer.
              dus die wissel ik ook ff uit….

              kijken wat ie dan doet.

              ik heb vanmiddag ff andere dingen te doen.
              maar vanavond hoop ik tijd te hebben voor een update…..

              gtz

              In reactie op: 1.6 16v ecotec 2001 vermogen verlies #17903751
              duvelke77
                Lid sinds:
                15 July 2005

                ligt eraan. met valse lucht kreeg ik geen foutmelding met mm. met lmm wel.
                het was ook maar een eerste gedachte.

                In reactie op: 1.6 16v ecotec 2001 vermogen verlies #17903754
                duvelke77
                  Lid sinds:
                  15 July 2005

                  eerste waar ik aan denk is valse lucht.
                  of lmm

                  gewoon een ingeving.

                  In reactie op: Weinig vermogen bij optrekken. #17749172
                  duvelke77
                    Lid sinds:
                    15 July 2005

                    ke.

                    geloof je meteen. vond alleen vreemd om dat toen ik met ombouw bezig was me net andersom verteld werd.

                    vandaar, was ook geen commentaar

                    gtz

                    In reactie op: Weinig vermogen bij optrekken. #17749169
                    duvelke77
                      Lid sinds:
                      15 July 2005

                      willem je zegt geen geklooi met kabelboom en startonderbreker.

                      stomme vraag natuurlijk. maare zijn ecu 1400 en 1600 gelijkdan?
                      mij is namelijk ingefluisterd dat ze verschillend zijn ???

                      heb met 1600 kopen extra opgelet dat kabel en ecu erbij zaten….

                      duvelke77
                        Lid sinds:
                        15 July 2005

                        @wim-v6 wrote:

                        Snelheids sensor zit zeker wel aan de startonderbreker.

                        Willem

                        ik weet ik ben eigenwijs…….

                        maar het blok wat er nu in ligt komt uit een corsa b zonder startonderbreker…….
                        die heeft er nooit in op of aan gezeten.

                        hoe kan hij er nu dan een fout erop geven????????????

                        weet jij een tip hoe ik krijg mijn zuigerveren weer los krijg ?

                        In reactie op: Slang los.. #17880232
                        duvelke77
                          Lid sinds:
                          15 July 2005

                          die slang zit bij mij gewoon op het inlaat spruitstuk na de gasklep waar hij hoor te zitten.

                          In reactie op: Stekkertje?? #17908558
                          duvelke77
                            Lid sinds:
                            15 July 2005

                            heb een c16ce en die loopt naar de kabelboom van het interier.
                            bij mij zit ie aangesloten.

                            In reactie op: een z2.2se zonder vermogen #17904692
                            duvelke77
                              Lid sinds:
                              15 July 2005

                              ik meen dat lmm een foutmelding geeft als ie kapot is.

                              ik gok timing

                              duvelke77
                                Lid sinds:
                                15 July 2005

                                willem je benne geweldig….

                                maar. vss sensor zit in de klok niet in de onderbreker. zover ik weet.
                                als ik mijn klok los maak gaat de mm lamp constant branden.
                                nu ligt hij alleen af en toe op…
                                idd slaat hij af op vss maar dan doet ie dat altijd. nu doet hij alleen afslaan als het lampje brand.

                                wat is jouw gedachte van de olie en de 92 fout nokkeassensor.

                                welke draadjes van de stekker moet ik volgens jou doorverbinden om de vss te omzeilen ?

                                ps. ik heb van ellend maar een opcom besteld met verloop stekker.
                                der is niemand in de buurt die da ding kan uitlezen en reseten in de buurt van heerlen.
                                als ze al hebben vragen ze 15 euro. voor 30 heb ik nu besteld……..

                                heb 4 opels dus zal toch nog wel vaker nodig hebben :) blijft opel natuurlijk…. :)

                                even een algemene vraag. als de zuigerveren en de schraapveren vast zitten. hoe krijg je die los?
                                bougie eruit en remmenreiniger erin?
                                bougie eruit en wd40 erin?
                                iets anders ?

                                ben bang dat als ik er remmenreiniger indoe en dat langs de veren loopt het tussen de gewone motorolie komt dus lijkt me geen goed idee..

                                iemand sugesties???????????

                                soms word ik der gewoon gek van……..

                                duvelke77
                                  Lid sinds:
                                  15 July 2005

                                  wha wha wha wha wha

                                  maar toch bedankt……

                                  ;)

                                  duvelke77
                                    Lid sinds:
                                    15 July 2005

                                    zo vandaag weer ff geknutseld.

                                    als het de veren zijn word het een niet leuk grapje……
                                    de veren zijn per cylinder 100 exlc bij dealert….. minimaal 2 cylinders. eigenlijk 4….
                                    als je ze wilt vervangen moet carter eraf. dus een pakking geen idee gok 30
                                    dan moeten lagers los. dus eigenlijk ook nieuwe lagerschalen… geen idee maar vrees 100
                                    de kop moet eraf om de zuigers eruit te trekken. dus pakking en vlakken….. 20 en 40 dus 60 samen
                                    en nieuwe trekbouten… geen idee gok 40
                                    als de kop eraf moet moet ook de distubitie los. dus eigenlijk ook vervangen…. 90 voor setje incl rollen

                                    dan zit ik al over 500 ben ik nog iets vergeten…..

                                    nou ik hoop dat de olie er ingekomen is doordat blok tijdens uitbouwen vervoer inbouwen te scheef heeft gehangen en olie via inlaat erin gelopen is…….

                                    of de zuigerveren zijn niet stuk maar zitten vast.

                                    hoe krijg je die in godsnaam los???? iemand een idee ?

                                    dus vandaag op hoop van zegen een proefrit gemaakt van 50 kilometer.
                                    als de olie eringelopen was met inbouwen had ie de tijd om goed op temperatuur te komen en alle rotzooi eruit te gooien.

                                    op zich geen bijzondere rookwolk tijdens het rijden.

                                    tijdens rijden ( voornamelijk autobaan ) reed hij goed. lekker vlot. geen stotteren of niks.
                                    wel ging lampje een paar keer aan. onder rijden in vrij gezet. motor uit. motor starten en lampje ging weer uit.
                                    paar kilometer verder lampje weer aan.
                                    hij liep zonder moeite 170. ik heb 10 minuten aan 1 stuk goed doorgereden toen hij op temperatuur was.
                                    het lijkt op moment dat je rijd en gas terug neemt het lampje aangaat.
                                    ( als dit olie probleem is dan kan dat door oliedrukverschil. )

                                    maar met eerste keer uitlezen gaf ie ook 92 foutcode en dat is nokkeas sensor. dat kan ook verklaren waarom ie uitvalt als lampje brand en dat ie aangaat met gas terug nemen.

                                    toen ik terug kwam heb ik bougies 1 eruit gehaald om te kijken of ie vol olie zat.
                                    dat viel mee. de eerste keer droop hij gewoon echt van de olie.
                                    nu waren de contactpunten droog. en alleen op de schroefdraad een klein beetje.
                                    de bougie was wel heet, ( te warm om vast te houden ) maar niet zo warm dat je vingers verbranden.

                                    bovendien zitten er bougies in met 3 electrodes in plaats van die met 2 zoals het hoort.
                                    ( heb wel nog 2 nieuwe ligen met 2 electrodes maar die zet ik er pas in als alles is opgelost, geen zin om ze vet te rijden en weg te kunnen gooien. )

                                    dus het lijkt erop ( LET OP ER STAAT HET LIJKT EROP ) dat het olie probleem weg is. als de schraapveren op waren dan droop de bougie van de olie en dat doet ie niet. maar hij is niet kurkdroog wat ik hoopte………

                                    op het ogenblilk zit de DIS erop van de 1.4 en daar loopt ie zonder problemen op….
                                    ( gewisseld om te kijken of melding 42 van dis niet aan de dis lag ) en nog niet terug gewisseld.
                                    word morgen gedaan.

                                    komen we bij de volgende kicker….
                                    vandaag opnieuw uitgelezen……. kreeg ik code 83, 24 en 29….
                                    in plaats van 83 92 42
                                    ik ben niet gek aan het worden ik heb hem 2 keer laten knipperen.
                                    ik kan geen motormanagement lampje meer zien………

                                    code 83 is startonderbreker…. die is opgelost want hij loopt……
                                    code 24 is Vehicle speed sensor ( geen signaal van tellerhuis ) dan zou de klok kapot moeten zijn. maar die doet het gewoon met kabel. maar in de klok zit een sensor, dan zou die stuk moeten zijn….
                                    code 29 is Fuel pump relay low voltage ( dit zou eventueel kunnen aangezien ik de stekker van het zwarte kastje heb los getrokken om de startonderbreker te omzeilen. ECHTER…. als dit daardoor komt zou hij altijd moeten branden aangezien de stekker gewoon altijd los is….

                                    ik word hier zo gek van dat ik van elende de auto in onderdelen wil gaan verkopen……….

                                    morgen nieuwe dag. nieuwe kansen en weer bij nul beginnen.
                                    anders maar de 1.4 terug…. en dan zo verkopen….

                                    wie kan in limburg tech 1 reseten ?????????????
                                    zodat ik teminste weet welk fout ik moet oplossen inplaats van alles nakijken.

                                    duvelke77
                                      Lid sinds:
                                      15 July 2005

                                      hij werkt.

                                      was eigenlijk heel simpel met boeren logica. als ie iets niet had. dan haal je het eraf.

                                      dus stekkervan zwarte kastje onder contactslot los getrokken en TADA hij sloeg meteen aan.

                                      maar nu………………………………..

                                      een heel ander probleem.
                                      storing 43 dis op cylinder 1 en 4

                                      dis gewisseld —> hetzelfde.
                                      bougiekabels gewisseld —> hetzelfde
                                      bougies willen wisselen toen bleek bougie 1 en 4 vol olie te zitten.
                                      toch gewisseld.

                                      ik vrees dat de schraapveren opzijn…..
                                      morgen maar eens ff bellen wat ze kosten..

                                      maar blijkt dus dat mijne nieuwe motor echt niet 100 was toen ik hem kocht.

                                      In reactie op: astra f station gekocht #17882820
                                      duvelke77
                                        Lid sinds:
                                        15 July 2005

                                        leuke velgen idd.

                                        maare wielkuip is echt veeeeeel te groot. cm of 6 zakken……..

                                        kan je niet ombouwen naar 5 gaats ? hint…….

                                        In reactie op: astra f station gekocht #17882817
                                        duvelke77
                                          Lid sinds:
                                          15 July 2005

                                          en nog geen fotos van de nieuwe wielen.

                                          schandalig…… :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics

                                          In reactie op: mini meet limburg, nieuwe datum 29 mei, vervolg #17791915
                                          duvelke77
                                            Lid sinds:
                                            15 July 2005

                                            ik kom ook……

                                            In reactie op: LPG en Airco monteur #17399281
                                            duvelke77
                                              Lid sinds:
                                              15 July 2005

                                              ke
                                              niet letterlijk opblasen. als in boem.

                                              maar was mij verteld dat die magneet niet goed zou zijn.

                                              ik had zoiets van kan beter ff vragen dan achteraf problemen krijgen.
                                              vandaar.

                                              en magneet doet wel gekkere dingen
                                              zet maar eens naast een TV heb je 3 weken paars beeld.
                                              dus ik kon me der wel iets bij bedenken….

                                              gtz

                                              maar de weerstand is dus verkeerd.
                                              waar zit die ?
                                              of welke kabel is het. ?
                                              kan ik gaan proberen …

                                              In reactie op: LPG en Airco monteur #17399279
                                              duvelke77
                                                Lid sinds:
                                                15 July 2005

                                                dan heb ik ook nog 2 LPG vraagjes.

                                                ik heb een corsa A3 met orginele opel LPG ingebouwd.
                                                ik heb de van, dus meteen achter de voorstoelen ligt de LPG tank. is een 50 liter tank.

                                                nou is mijn vraag kan ik hier gewoon een subwoofer in de buurt hangen???

                                                dit ivm met de 25 cm magneet die eraan zit ?
                                                mij is verteld dat er een klep in de tank zit die open kan blijven staan door de magneet ?

                                                de vorige eigenaar had er wel een plank op gemaakt. met 2 boxen erin ( kleine magneet)
                                                ik heb der zwaardere ingehangen ( redelijke magneeten 15cm) maar zitten aan de uitterste kant.
                                                en tot nu toe heb ik niks gemerkt.
                                                en sub wilde ik in het midden doen.

                                                kan dit zonder dat ik straks mijn corsa opblaas ?????

                                                volgende vraag.
                                                meter.
                                                op benzine werkt hij prima
                                                op lpg als hij vol is de eerste 50 km geeft hij vol aan, bij 51 geeft hij leeg aan. ( kan dan wel nog 500 km rijden. )
                                                maar moet die iedere keer op dagteller letten.
                                                had liever dat meter gewoon werkt.
                                                is dit te maken ???

                                                gtz bjorn

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)