Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Weer een avondje mee bezig geweest.. Lang verhaal kort; hij loopt king:
Domme fout maar omdat de benzineleidingen over elkaar heen liepen was het me niet opgevallen dat ze toch verkeerd aangesloten waren.
Bedankt voor het meedenken!! :afro
Die slangen die je noemt heb ik trouwens wel aangesloten, foto is alleen iets eerder gemaakt haha.
Opcom heb ik helaas niet liggen, maar kan ik eventueel wel regelen. Dat zou ik inderdaad nog eens kunnen proberen..
Bougies zijn kurkdroog
Hmm, ja een vonk heb ik wel. Motor zou ook lopend uitgebouwd zijn dus dat maakt het ook wel een raar verhaal..
Wat is dat kastje dat groen omcirkeld is? Hier heb ik nog geen slangetjes aanzitten.
Verder het oogje dat met rood omcirkeld is heb ik aan de massa gelegd, weet niet of dat ook hoort?
Dan nog het draadje dat geel omcirkeld is, kan deze hier nog iets mee te maken hebben? Verder heb ik nog wat losse stekkertjes liggen, maar dit lijkt me allemaal overbodig voor de inbouw in Corsa?Ik zal ook weer even wat voortgang posten. Ben er wel achter gekomen dat de C20NE twee types kent;
– Uit m’n thermostaathuis lag het schroefdraad uit, daarom bij iemand een andere gekocht. Alles paste prima tot ik de thermostaat er weer in wou doen en de distributiekap, beide pasten niet meer O :? Dus wat aanpassingen moeten doen om het passend te krijgen.
– Nieuwe distributie etc. gekocht, helaas met de verkeerde waterpomp, dus weer terugsturen en nieuwe kopen :-P
– Een poelie gekocht voor een V-snaar, past helaas ook niet omdat ik origineel een multiriem had en de steek van beide poelies dus niet hetzelfde is.. Had al een poging gedaan om zelf wat te maken, maar deze loopt niet helemaal netjes. Daarom nog maar een poging doen.
Tijdje geleden als eens wat tijd gestopt in het schoonmaken en spuiten van de bak:
En voor de motor hetzelfde verhaal:
`
En de meeste balken voorzien van Hollow Section Wax, in de dorpels zit voldoende :-D :
Hoop dat de waterpomp vandaag binnenkomt, dan kan de distributieriem d’r op en kan ik de motor in de auto gaan hangen.
Dankje, hoop ‘t ook :D
Welke wielen weet ik nog niet maar in ieder geval niet origineel :thumb
Ondertussen weer wat verder:
3 april
Na een goeie 3 maanden de Corsa weer uit de hoek gehaald en verder gegaan. Blijkbaar is de wielrand rechtsachter al eens bijgewerkt en dat kwam nu weer door, daarom maar besloten om deze opnieuw aan te pakken.Was mooi afgedekt door plamuur maar daaronder:
Fresh metal:
Nu verder met plamuren etc. Zag verder ook dat er nog een slecht plek in de dorpel zit dus die ook maar aanpakken van de week.
1 mei
Twee weken geleden de motorruimte vers gemaakt:Heb nu ook ‘n C20NE opgehaald dus ga langzaam beginnen met die er in bouwen.
18 mei
Ondertussen de bestuurderskant verder afgerond. Over het spuitwerk ben ik nog niet helemaal tevreden maar hopelijk is er met licht schuren/polijsten nog verbetering mogelijk. Iemand ervaring mee?Verder de bodem ook nog extra beschermt en ondertussen zit het interieur er bijna weer in.
1 juni
Afgelopen week met de achteras bezig geweest. Alles weer fris in de lak gezet en de hele bodem schoongemaakt en getectyleerd.
Ook gelijk het binnenwerk weer fris gemaakt.
Nu wil ik de ophanging voor ook even spuiten en dan kan ik met de motor gaan beginnen.En ben nu bezig met het klaar maken van de motor ;)
Hij ging stotteren als hij in toeren kwam, dat lag inderdaad aan de brandstofdruk. Maar daarvoor waren ook de luchtweger en de injectierail de problemen :angel
Heb er -om te proberen- een externe pomp bij tussen geplaatst en hij loopt als ‘n trein :D Gelukkig dan toch eindelijk de motor weer goed aan ‘t lopen. Bedankt voor de hulp!
Nog weer ff een update;
In ieder geval bedankt voor alle hulp :thumbOndertussen een vacuumdrukregelaar geplaatst en hij liep eigenlijk meteen weer. Wel met hakken en stoten maargoed. Toen met plaatjes van ‘t internet proberen uit te vogelen hoe alle vacuumleidingen etc. aangesloten horen te zitten, weinig verschil.. Toen de luchtweger eens bekeken en deze leek erg stroef open en dicht te gaan. Gelukkig hadden we er nog een liggen die het beter leek te doen, deze geplaatst en hij liep weer fatsoenlijk stationair. Nu wil hij alleen niet lekker doortrekken in toeren als ik rij.
Aangezien er een originele tank onder zit vermoed ik dat deze pomp (in de tank) gewoon niet voldoende druk/benzine kan leveren, zijn er mensen die wel goede ervaringen hebben met een standaard tank+standaard pomp?
Motorruimte was echt nog mooi strak king: Ga zo door :thumb
Onstekingsvolgorde is ook goed (helaas)
Ik ben weer een stap verder. Heb een rail van een C16SE gevonden en hier zit gelukkig wel een retour aan :-D
Ik mis alleen een deel van de vacuum benzinedrukregelaar:
Heb het idee dat hij nu alles retour gooit en dat ie daarom nog niet wil lopen. Heb een griptang op de retour gezet en toen sloeg ie wel aan. Nu dus zo’n bezinedrukregelaar fixen en dan loopt ie hopelijk beter..
Bedankt! Heb Wim iig even een PM gestuurd.
Verder liep de auto bij een bepaald toerental wel goed dus denk dat de distributie wel goed staat. Verder vonkt ie wel op alle bougie’s en heb ik wat met het tijdstip geprobeerd maar dat veranderd niks.
Misschien dat ik al een geschikte rail heb gevonden, maar das nog ff afwachten :thumbHet gaat inderdaad om een A Corsa. Bougie’s zit geen drap aan, zijn zwart door veelste rijk lopen. Ook wel goed om te vermelden dat de Corsa 1:5 liep ofzo toen ik naar huis ben gereden :angel
Toerenteller zit niet op het dashboard dus dat kan ik niet zeggen
@KRSA2000 wrote:
Is een A, maar daar klopt helemaal niks van die brandstof/injector rail
Inderdaad, ik wil dus gewoon een geschikte rail gaan proberen. Aangezien ze niet heel makkelijk te vinden zijn vroeg ik me af of ik er misschien ook een van een andere motor kan nemen?
Raamrubber zou inderdaad kunnen.. Verder de accubak al goed bekeken? Deze roesten graag. Zou gewoon het hele schutbord goed controleren op roest/rotterij, uit ervaring is de kans groot dat er daar ergens een gaatje zit.
Als het tijdens het rijden nat wordt zou er ook in de wielkast ergens een gat kunnen zitten of zijn misschien de rubberen doppen in de bodem er uit.Vanmorgen de vakantie maar goed begonnen en bij een kameraad met de warmwater hogedruk rondgeweest.
Erg mooi werk! :thumb
Afgelopen tijd wat minder kunnen doen aan de Corsa maar nog wel weer ‘n verrot stukje kunnen wegwerken.
Deze hoek leek mee te vallen maar toen ik begon met slijpen bleek er toch wel verrot metaal tussen te zitten. Was eerst van plan er niet aan te beginnen aangezien er nauwelijks/geen ruimte was voor de slijptol maar achteraf maar goed dat ik ‘t gedaan heb.Gaat om het hoekje boven de pedalen:
Toch wel wat rottigheid:
Maar het zit weer dicht:
Heb het gisteren verder afgewerkt en ga het van de week in de epoxy zetten en naden dichtkitten, dan heb ik hopelijk het meeste laswerk gehad.
Dank voor de reactie’s :thumb
Update van deze week.
Ook de dorpel had nog wat plekjes, bleek ook roest onder te zitten. Dus slijptol er in en vervangen voor vers metaal. Bodem en onderkant dorpel aan de bijrijderskant is knetterhard, zit zelfs nog originele lak op 8) Toch wat kleine plekjes die ik voor de zekerheid maar even ga behandelen.
Ook het dashboard er uit gehaald om daar alles te inspecteren en te behandelen.
Door de neutralisatie maar 1 doorkomst gezien helaas maar hij gaat als een kanon king:
Heb je je trouwens niks aan getrokken van de tijden aangezien je zo ver van de normtijd afzit?Hopelijk ga je dit nog vaker doen :thumb
4 april 2014 om 07:16 In reactie op: Stemmen fotowedstrijd 24: "Laat die snotneus maar eens zien" #18226633Getwijfeld maar toch voor Kadett C 73 gegaan
Erg mooi project! Fantastische auto :thumb
Super :thumb
Of de kwaliteit van het onderwerp :D
-
AuteurBerichten