Drikkel

Aangemaakte reacties

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Insignia Intellilink DRAMA #18206610
    Drikkel
      Lid sinds:
      25 January 2014

      Ik heb mijn insignia bns+ diesel sinds 1 dec vorig jaar, ik ben inmiddels redelijk gewend aan het gebruik van intellilink, maar geenszins tevreden.
      Deze week heeft de auto een update gehad, maar ik zie geen verbetering.
      Ik herken de problemen met de SD niet. Ik heb er 32GB aan muziek opstaan, waaronder de volledige top2000 in een map. Dit werkt perfect.
      Problemen waar ik tegenaan loop zijn:
      – de TMC werkt helemaal niet, hij vind wel zenders maar krijgt geen informatie binnen. Overigens heeft dit in Duitsland wel gewerkt??
      – ik heb een Nokia Lumia, windows phone, deze staat niet in de lijst van geschikte telefoons, het werkt goed maar de dealer adviseert geen updates op de telefoon te draaien, anders kan het zo afgelopen zijn.
      – regelmatig valt het geluid uit, van zowel de radio, navigatie als telefoon, soms komt het na een paar minuten weer terug maar meestal is het de auto aan de kant zetten om opnieuw te starten.
      – de ECC is ook al uitgevallen geweest. Na herstarten deed ie het weer.
      – de radioontvangst is zeer instabiel, het geluid wordt vaak dof en zacht. Alle zenders hebben hier last van.
      – het zoeken van bestemmingen, met name POI, is een nachtmerrie….wat een ongebruiksvriendelijk klotte interface hebben ze hier van gemaakt.

      Wat mij zeer tegenvalt, intellilink moest het meest moderne systeem in de markt zijn is niets beter dan wat ik in de Toyota Avensis in 2007 al had. Na diverse andere auto’s en vele huurauto’s ben ik al verwent alle betere systemen.
      Ik had verwacht dat de spiegels automatisch zouden inklappen bij het afsluiten…helaas, automatisch verschalen van de route kaart doet hij alleen bij active route begeleiding.
      Ik heb de bovenstaande punten al bij opel NL gemeld en ook al terugmelding gekregen dat het bekende problemen zijn en dat er aan gewerkt word, alleen geen indicatie wanneer dit opgelost moet zijn.

      Ik sta op het punt om de leasemaatschappij er bij te betrekken en een deadline te stellen dat het opgelost moet zijn anders geven zij hem maar terug aan opel.

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)