Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Helaas is deze auto inmiddels geëxporteerd.
31 oktober 2024 om 10:19 In reactie op: Zafira A 2.0 OPC bj 2003 schakelmechaniek gaat moeilijk in de 1e versnelling #18555521Dat heb ik bij mijn Zafira a OPC ook. Maar bij mij komt dat omdat er een race koppeling in zit. Na 2 dagen ben ik er aan gewend. En nu wil ik niks anders meer. De auto rijdt heerlijk.
De in NL gelverde Corsa bouwjaar 2016. Kan alleen maar de 1.6 OPC zijn met 207PK. Dus daar zou normaal gesproken OPC en of GSI op moeten staan. De OPC line is namelijk look a like OPC.
Nu ruim 6 maanden later. Nog altijd even blij met de OPC. Het was en is nog altijd mijn droom auto.
Inmiddels al vervangen i.v.m. defecten.
1. Nieuwe vooras compleet vernieuwd i.v.m. fuse kogel versleten was.
2. 2x nieuwe OPC draagarmen compleet vervangen.
3. 4x nieuwe 225/45/17 Inch Hankook s1 evo3 k127.
4. Projector koplampen.Deze stekker lijkt op een mistlamp aansluiting.
Volgens foutcode P0352. Zou volgens de ODB2 fout code dit moeten zijn.
P0352OBD-II:
Bobine “B” primair/secundair circuit
Wat betekent OBD-II-foutcode P0352?
Storing in circuit “B” van de bobineDe bobine(s) zijn verantwoordelijk voor het ontsteken van het lucht/brandstofmengsel in de verbrandingskamers. Zonder betrouwbare prestaties van de bobine(s) zal het voertuig struikelen en mislukken. Code P0352 geeft aan dat er een elektrisch probleem is in het primaire (de computerzijde) of het secundaire (de bougiezijde) van het “B”-circuit van de bobine.
Succes verder met het oplossen.
De oplossing wat hierboven is gezegd zal zeker moeten werken. Maar normaal gesproken zou je de filter redelijk makkelijk moeten kunnen loshalen. Dan heeft de vorige eigenaar de filter veel te vast gedraaid.
Welke foutcode krijg je precies?
De bobine hoeft zelf valt niks aan in of uit te stellen is gewoon vervangen en daarna zou de bobine gewoon moeten werken.
PS: Toen je de bobine vervangen hebt. Stond er bij de bogies geen olie op de bogies?
Zie pb via marktplaats.
Er zijn mensen die het opnieuw laten bekleden maar is vrij kostbaar. Daarom zijn er ook veel mensen die platte punaises doorzichtig gebruiken. Dan zit alles redelijk netjes je iet er bijna niks van. En dat kost een stuk minder. Bij veel mensen die het opnieuw hebben gelijmd gaat het vrij snel weer loskomen.
Welkom op het Opel forum.
Ben sinds afgelopen vrijdag een troste eigenaar geworden van een Zafira a OPC arden Blue. Ik heb een paar vraagjes over
de koelleidingen van mijn motorblok Z20LET. De garage waar ik hem gehaald heb kon niks hierover vertellen namelijk.Rechts zie je een blauw leiding vanuit koelvloeistof tankje direct naar onderkant turbo slang richting motorblok gaan.
Bij een non turbo blok gaan die leidingen naar de radiator. (zie foto hieronder).Ik vraag dit omdat ik het raar vind dat de temperatuur van mijn motor alleen tegen de 90 graden komt wanneer ik stil sta. Wanneer ik ga rijden zakt deze terug naar +/- 84 graden. Voor mij is dit niet logies. Zou iemand me hierover meer kunnen vertellen.
Mogelijk dat iemand deze OPC kent of zelf eigenaar is geweest.
Origineel Nederlandse Zafira A OPC Z20let.
Bouwjaar: 30 januari 2004
Kenteken: 96-NS-NR4 november 2022 om 15:10 In reactie op: Corsa C Z14ZEP Knipperlichten werken allemaal niet meer. #18485696Gelukkig hebben we het euvel zelf kunnen achterhalen. Er schijnen helaas meerdere versie zekeringkasten te zijn bij de Corsa C. Hierdoor zat dus een zekering niet op de juiste plaatst waardoor de knipper lichten niet goed werken. Dit is nu gelukkig opgelost.
De Corsa rijdt weer goed met een gevlakte kop en nieuwe ditributieketting set.
2 november 2022 om 14:30 In reactie op: Corsa C Z14ZEP Knipperlichten werken allemaal niet meer. #18485362Topic had Corsa c Z14XEP moeten zijn.
Als waterpomp nog goed zou ik die nog niet vervangen. De waterpomp kun je toch vervangen zonder dat je de distributieketting moet open halen.
Hebben zelf een Corsa c Z14xep twinport. (90PK) bouwjaar 2006 met KM 230.XXX. De auto rijd heerlijk. Maar de corsa C motoren willen nog wel eens koppakingen problemen hebben. Dit zou komen omdat de thermostaat vaak te laat opengaat voor de koeling van de motor. I.v.m. ketting goed de olie pijl in de gaten houden. voor de rest zijn het goede auto’s.
Het getik geluid komt dat toevallig van het midden uit waar de gaskleppenhuis zit. Mogelijk massa ECU niet goed aangesloten.
Probeer eens de auto uit te lezen. Mogelijk geen contact met ECU.
Voor de zekerheid laat een rookafvoer test uitvoeren weet je meteen als er iets aan de binenkant lekt. De rookafvoer test buis zou blauw moeten blijven.
Maar word de vloeistof geel dan heb je koelvloeistof erin zitten.
groen dan heb je olie erin zitten.Toevallig heb ik afgelopen week. Bij mijn Zoons Corsa C Z14xep de koppakking moeten vervangen omdat deze auto ook steeds koelvloeistof verloor. Maar
aan de buitenkant van de auto was niks te zien. bij 24uur stil staan niks op karton terug te zien. Alleen wanneer je er mee rijd ging de koelvloeistof steeds
minder worden +/- 1cm lager dan bijgevuld. Totaal geen witte rook of iets anders te merken. Daarom bij een bedrijf een rookgas test laten uitvoeren. We hadden ook een druktest gedaan bij op het koelvloeistof reservoir. Daar ging ook heel langzaam de druk naar benenden. Wij waren er heel snel bij. We hebben inmiddels een nieuwe koppakking gemonteerd. Helaas moet hiervoor de helekop er van af. We hebben dit zelf uitgevoerd om kosten te besparen.
We hebben de kop laten vlakken, Nieuwe distributieketting set, pakking set koppakking, waterpomp, kleppendeksel pakking, Nieuwe kopbouten allemaal vervangen. Is een flinke klus geweest maar de auto rijdt weer perfect. Helaas is bij Corsa C bekend dat de koppaking regelmatig kapot gaat.Ik rij inmiddels al 10 jaar met Hankook rond omdat het zeer goede banden zijn die niks onder doen van de bekenden merken die alleen maar duurder zijn en niks beter zijn.
Astra G
eerste set 225/35/18″ inch Hankook Ventus V12 Evo 2 K120 totaal 40K mee gereden daarna bij apk advies vervangen.
tweede set 225/35/18″ inch Hankook Ventus V12 Evo 2 K120 totaal 45K mee gereden daarna vervangen i.v.m versleten zijn.Zafira A
eerste set 225/40/18″ inch Hankook Ventus S1 Evo3 K127
Ik persoonlijk adviseer mensen wanneer ze nieuwe banden nodig hebben om te kijken naar de Hankook.
Volgens mij geld dit voor alle bouwjaren dat de Zafira is geleverd.
Top. Maar wat hebben ze gegaan op het probleem op te lossen. Is wel handig voor de andere mensen die het zelfde probleem kunnen krijgen.
Graag de oplossing hierbij vertellen. Zou wenselijk zijn voor het forum lijkt me. :happy02:
1 juli 2019 om 14:42 In reactie op: Opel Astra G Stotterd en houdt in bij optrekken en loop niet stationair #18367181Heb je de bobine al bekeken? Mogelijk dat de bobine slecht is waardoor de auto beroerd loopt. Of een imitatie bobine geplaatst is. Wat bekend is dat de Opel hiermee niet lekker willen draaien.
Tip haal je voorkat eruit dan heb je meteen al merkbaar meer vermogen. Ik heb het moeten doen omdat mijn voorkat was losgekomen. Heb dus de voorkat (steen) verwijderd. En daarna rijdt het blok nog lekkerder dan daarvoor. Moet zeggen dat de Z22se een heerlijk snelweg blok is om mee te rijden. Stads verkeer wat minder.
Heb helaas alleen maar ervaring met bezine auto’s. Ik weet dat de airco pk kan wegnemen. Maar heb het zelf nooit echt gemerkt tijdens het rijden. Heb dan wel een 2.2 16V gehad maar nooit problemen met wat hierboven beschreven is. Heb je het probleem echt alleen maar wanneer je de airo hebt aanstaan dan?
Normaal gesproken zou de fan moetsen inschakelen bij 92 graden om je motor te koelen. De 2de fan voorkant is er voor de airco maar ook als 2de stand voor koeling van motor. Die zou eigenlijk dan ook moeten gaan draaien.
-
AuteurBerichten