Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als de lamp niet kapot is. Zou er een kabelbreuk kunnen zijn.
Het lijkt zo op de foto dat mogelijk jouw kleppendeksel pakking versleten is. Dit is vrij makkelijk te herstellen.
Zoek maar eens op Z18XE kleppendeksel vervangen. (Youtube filmpjes).Heb je de auto al eens uit gelezen staan daar mogelijk foutcodes is van de module van de ramen.
Wanneer je een nieuwe batterij hebt vervangen moet je normaal gesproken de afstandsbediening opnieuw synchroniseren met de auto.
Dit doe je doormiddel van de sleutel in het contact te draaien op stand contact (dat alle lampjes van dashboard aan gaan). En dan een paar keer te drukken op de afstandsbediening van de deuren te sluiten. Dan zou normaal gesproken de portieren even dicht gaan en meteen weer open omdat je de linker deur nog open hebt staan.Het enige wat wel raar is in jouw geval met handmatig de deur te open dat alleen maar jouw voordeur open gaat en de rest niet. Dan lijkt er toch iets meer aan de hand te kunnen zijn. Mogelijk draadbreuk als de zekeringen wel goed zijn.
Vacuum leidingen kan het inderdaad ook zijn. Ben erg benieuwd wat de auto geeft tijdens uitlezen.
En geniet van je Zafira A OPC.
Heb je ook blauwe rook toevallig wanneer je een tijdje (10minuten) stationair draait. Want dan zou het mogelijk de klepseals zijn. Is een bekend iets bij de OPC.
Gewoon hand vast inderdaad.
Welkom hier op het forum. Veel plezier met je Zafira A OPC.
Het eerste wat ze zou kunnen doen is auto uitlezen met een Op-com of andere Odb apparaat. Zodat je precies weet wat er aan de hand is.
Ik hoop alleen niet dat het om een blauwe Zafira a OPC gaat met kenteken 92-JV-.. die ik 11 maanden geleden heb test gereden.
Toen ik de auto mocht uitlezen kwamen namelijk deze foutcodes door
P0300 – 1 Willekeurig meervoudig overslaan van cilinder waargenomen – regelmatig.
p0301 – 1 Overslaan cilinder 1 gedetecteerd – regelmatig
P0303 – 1 overslaan cilinder 3 gedetecteerd – regelmatig
p0302 – 1- overslaan cilinder 2 gedetecteerd – regelmatig.De motor loopt netjes stationair en tot 3000 toeren niks aan de hand. En wanneer je gas wilt geven boven de 3000 toeren bokt de auto helemaal en krijg je de storingen wat jij hierboven hebt geschreven. Bij de auto zat inderdaad een bon met daarop een rekening dat en recent
een andere turbo op zit. Maar de turbo doet helemaal niks die hoor je niet eens opkomen. Daarom heb ik als het om deze OPC gaat laten staan. Heeft daarna nog lang op marktplaats gestaan.Lijkt op een klepdeksel pakking die lekt dus kapot is.
Maar op het beter te kunnen zien zou je even de zwarte kap eraf moeten halen dan kun je het nog beter zien namelijk.
Dus ollie dop even loshalen en dan de 2x bouten losdraaien en dan haal je de kap er zo af. Daarna meteen de olie dop terug
monteren zodat er geen rotzooi in kan komen. Dan zou je meteen kunnen zien of het de klepdeksel pakking is namelijk.Heb dit probleem nog niet eerder zien voorbij komen.
Hoop dat er hier mensen zijn die je hiermee zouden kunnen advies geven. Ik zou het echt even niet weten helaas.
Omdat je aangeeft dat je mogelijk een ECU defect hebt. Zou ik eens proberen contact op te nemen met liviu2004 die zit hier op het Opel-forum. Deze meneer is expert in ECU uitlezen en mogelijk repareren.
8 januari 2025 om 09:54 In reactie op: Opel Astra G – storingslampjes branden onregelmatig op display #185564571. Lampje met 2x slipstrepen lijkt inderdaad de TC (tractioncontrol) te zijn. Mogelijk even zekering nakijken van de TC. mogelijk niet helemaal goed meer.
2. Lampje met steeksleutel zou betekenen dat de start onderbreker niet herkent word en daardoor niet start. Dat is juist de beveiliging zeg maar. Die zorgt ervoor dat de er geen brandstof word ingespoten om de auto te laten starten. (raar wanneer je de accu lost haalt dat daarna de storing een tijd wegblijft.
De Z18XE staan wel redelijk bekend om hun defect ECU (computer) printplaat breuken bekend euvel. Dat zou mogelijk jouw probleem kunnen zijn. Dan zou je eens kunnen laten nakijken door een erkent bedrijf die ECU uitlezen en repareren. Hier op het forum hebben altijd mensen gezeten die dit konden Wim-V6 (Willem) & liviu2004.
Succes met het oplossen.
8 januari 2025 om 09:45 In reactie op: Opel Astra G – storingslampjes branden onregelmatig op display #185564561. Lampje met 2x slipstrepen lijkt inderdaad de TC (tractioncontrol) te zijn. Mogelijk even zekering nakijken van de TC. mogelijk niet helemaal goed meer.
2. Lampje met steeksleutel zou betekenen dat de start onderbreker niet herkent word en daardoor niet start. Dat is juist de beveiliging zeg maar. Die zorgt ervoor dat de er geen brandstof word ingespoten om de auto te laten starten. (raar wanneer je de accu lost haalt dat daarna de storing een tijd wegblijft.
De Z18XE staan wel redelijk bekend om hun defect ECU (computer) printplaat breuken bekend euvel. Dat zou mogelijk jouw probleem kunnen zijn. Dan zou je eens kunnen laten nakijken door een erkent bedrijf die ECU uitlezen en repareren. Hier op het forum hebben altijd mensen gezeten die dit konden Wim-V6 (Willem) & nog iemand weet alleen weten nu niet meer hoe zijn forum naam is.
Succes met het oplossen.
Bedankt Dennis_Wl,
Op de foto’s ziet de OPC er nog mooi strak uit. Maar helaas is de lak toch wel in minder staat. Vooral de motorkap heeft behoorlijk last van steenslag. Maar voor een auto die 21 jaar oud is en inmiddels 280.XXXKM gelopen heeft. Mag hij er zeker wezen. Ik ben er nog altijd heel erg blij mee. Iedere dag dat ik er in rijden mag.
Eind januari 2025 krijgt de OPC nieuwe klepseals i.v.m. het bekende rook tijdens stationair. Klepseals moeten vervangen worden.
Ik zou toch gaan voor de degelijker merken want er zit na mijn mening ook niet veel prijs verschil in. Maar ik zou zeker gaan voor
SKF of Gates.
Opel Gezin. Als eerste links Opel Zafira A OPC, Midden Opel Corsa C, Rechts Opel Astra G.
Dubbele Simons uitlaat.
Motor Ruimte:Hele mooi Zafira a OPC heb je daar in de enige echte kleur Arden Blue.
7 januari 2025 om 10:33 In reactie op: Opel Astra G – storingslampjes branden onregelmatig op display #18556442Doorgebrande bogies nog nooit van gehoord?
ESP storing komt vaak door defecte sensor en of wielnaaf ABS sensor. (Mogelijk kabelbreuk).
Met uitlezen welke fout codes komen naar voren?
Welke motorcode heb je precies Z18xe met 125PK?
Gewoon naar een betrouwbare firma gaan die sleutel opnieuw kunnen maken en inleren. ben je gemiddeld €150 voor kwijt.
Heb ik 6 maanden geleden laten doen bij mijn Zafira A OPC. Heb nu zo’n mooi nieuwe Opel sleutel. Werkt perfect.
1 liter olie op 20.000KM dat is toch mooi. Ik zou de auto gewoon verder rijden.
En voor de andere lampjes zou ik gewoon eens een goede monteur laten nakijken. Dat zal niet veel voorstellen zoals je het beschrijft.
Olie verbruik kan veel verschillende oorzaken zijn.
1. Problemen met de carterventilatie.
2. Olie lekkage (kijk of er ergens olie rond om het motorblok zit vaak onderkant).
3. Zijn de onderhoudsbuurten uitgevoerd volgens het boekje.Bedankt Ron. Ja ik blijf inderdaad Opel Fan. 8 jaar geleden was mijn droom auto een Zafira A OPC Arden Blue. En nu heb ik eindelijk mijn droom auto. Opel
Helaas is deze auto inmiddels geëxporteerd.
31 oktober 2024 om 10:19 In reactie op: Zafira A 2.0 OPC bj 2003 schakelmechaniek gaat moeilijk in de 1e versnelling #18555521Dat heb ik bij mijn Zafira a OPC ook. Maar bij mij komt dat omdat er een race koppeling in zit. Na 2 dagen ben ik er aan gewend. En nu wil ik niks anders meer. De auto rijdt heerlijk.
De in NL gelverde Corsa bouwjaar 2016. Kan alleen maar de 1.6 OPC zijn met 207PK. Dus daar zou normaal gesproken OPC en of GSI op moeten staan. De OPC line is namelijk look a like OPC.
-
AuteurBerichten