Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
A ok!
Dank je wel voor je duidelijke uitleg!
Dimitri
@joop1970 wrote:
dan kun je ook die je hebt schoonmaken en er afgedopt opzetten….toch??
Dat heeft de topic starter al geprobeerd ;)
Ja..een hele bus remreiniger! In de werkplaats zeiden ze dat ik t misschien nog eens moest proberen schoon te maken in combinatie met toevoeging aan de benzine, al zie ik zelf van t laatste t nut niet.. Maar nog een keer reinigen is geen moeite en goedkoper dan een nieuwe.. En ik heb al een goed adres voor een nieuwe(zie link in eerder bericht) Dat scheelt al veel met de dealer..
Wel wil ik de klep straks afdoppen, maken jullie dat zelf of kan ik dat ergens kopen?
Wordt vervolgd..@koenelsenaar wrote:
eentje van de sloop is ook geen probleem
Dat klopt idd… Maar weet je dan ook zeker (garantie) dat ie t doet?
@joop1970 wrote:
kijk hier eens rond:
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;Thanks! :thumb Wat een verschil..
Zo..vandaag de astra laten uitlezen en zoals ik al vermoedde: P1405 egr klep, de klep blijft hangen..
Advies werkplaats om hem nog eens proberen te reinigen in combinatie toevoeging aan benzine, verbeterd dit niks, dan natuurlijk een nieuwe plaatsen..
Als ik dit laat doen dan zijn de kosten hiervoor incl monteren € 273,-…pff wat een geld..
Monteren kunnen we zelf..eens kijken of we de egr klep ergens goedkoper krijgen..zou t schoon maken niks opleveren..Bedoel ook gasklephuis.. Lang geleden dat ik aan de auto heb gesleuteld, sleutel meer aan mn motor (intruder) en deze heeft wel een caburateur :jerry. T is natuurlijk een inspuit! Kan ik ook alleen de stappenmotor eraf halen of heb ik te weinig plaats hier en is t makkelijker om de gasklephuis in zijn geheel er af te halen?
De astra heeft 2 maanden geleden grote beurt gehad met distributieriem enz.
MM- lampje heeft vorige maand paar x gebrand, als je wat gas gaf, ging hij ook weer uit.
Voor de rest rijdt ie goed, geen problemen, op het stotteren na.. Gasklephuis heb ik gisteren na gekeken en zit lichtbruine aanslag op, maar was niet veel, de rand van caburateur zat beetje olie op.
Stappenmotor heb ik nog helemaal niet aan gedacht. Waar zit ie bij mijn auto?
Heb in ieder geval een afspraak voor vrijdag gemaakt om uit te lezen.. Maar hoop natuurlijk dat ik t daarvoor zou kunnen verhelpen..Luchtfilterbox trok valse lucht aan omdat 1 klem er niet op zat, maar is niet de oorzaak..
Gisteren egr klep schoon gemaakt,de plunjer bewoog goed op en neer, maar is niet de oorzaak van het gestotter..De astra stottert nog steeds, ziet ook de toerenteller op en neer gaan en met warme motor gebeurt het meer dan met koude motor..
Zal m maar eens laten uitlezen, heb ik misschien meer aan..Ik heb het probleem waarschijnlijk al gevonden! straks even proefrijden!
Waarschijnlijk is met de grote beurt de aanzuigbuis niet goed terug geplaatst op de caburateur.
Het huis en de klep zijn erg vervuild.Maar ik twijfelde ook waar nou mijn egr klep zit. Zodoende heb ik een foto gemaakt met de vraag, is dit (in het midden van de foto) mijn egr klep?
@inzane19 wrote:
Maar wie zegt dat dat die storing is?
Of wie zegt dat het je egr is? (Lees mijn topic maar eens door want bij mij is het niet de egr)Dat zeg ik ook niet, ik schreef dat t voldoet aan alle criteria..
Bij mijn omega had ik dezelfde problemen en was t wel de egr klep.
Je moet toch ergens beginnen om het een en ander uit te sluiten, de ene storing is de andere niet..Ik zal t meenemen, al weet ik niet of een 8v en 16v t zelfde in mekaar zit wat betreft die injector
ok bedankt, zal niet al te veel werk zijn…
alleen ff torx doppen scoren…
Foto’s aangepast, zouden nu wel te zien moeten zijn…
Groet Dimitri
@blondi: je bedoelt in de kleur van de auto of t zwarte van de ruit?
@Proosjuh: Dat is helemaal super!! En zijn hier verschillende diameters in, zoja welke diameter(maat?) heb jij toen gekocht? Of is dit een universele maat?
Okee, dan ga ik eens opzoek bij de automatrialen handel,,en die dopjes klik je van binnen en buiten op mekaar? Heb je bij de corsa nooit problemen gehad met water lekkage door regen oid?
Ik weet dat er van diverse merken “glazen”doppen verkocht worden, heb er ook voor astra H gevonden, maar tot nu toe nog niet voor de astra G.
Zwarte doppen ben ik nog niet tegen gekomen, weet wel dat ze er zijn..8 september 2011 om 09:55 In reactie op: Iemand airco ervaring? Astra g 1.6 16v sport 1999 #17915194Na het vervangen van een lekke condensator was m’n airco binnen 2 weken weer leeg! Ze hadden een keerring verkeerd om geplaatst, dus de airco kan zó leeg zijn..als t niet meer luchtdicht is, loopt ie leeg. De snelheid hiervan ligt aan de oorzaak..(kleine lekkage,grote lekkage)
Volgens mij heb je een speciale tang nodig voor de stuurkogels, weet t niet zeker.
Als ik de plaats en de tijd had, zou ik t wel zelf willen proberen, maar helaas toch maar de garage..6 september 2011 om 08:16 In reactie op: Iemand airco ervaring? Astra g 1.6 16v sport 1999 #17915192Misschien is de airco wel weer leeg, juist omdat je er zo weinig gebruik van maakt. Eigenlijk moet je de airco minimaal 1x per maand zo’n 10min aanzetten, anders kunnen de rubbers uitdrogen/gaan scheuren. Hoor je wel dat de pomp aanslaat? Kun je ook controleren als je stilstaat of je toerental omhoog gaat als je airco aanzet. De condensator kan lek zijn, gebeurt vaker bij astra..
Even een update: garage belde net met een niet zo’n prettige mededeling: Remblokken en schijven versleten, stuurkogel links en rechts versleten, dus uitlijnen erbij en ook de schokdempers achter lek.. phoe phoe…
Okee!! Bedankt, dinsdag gaat de astra de garage in voor nieuwe blokken..(en een grote beurt..)
Landgraaf!! Zuid-limburg dus…
T is ff wennen, maar ik vind t geweldig uitzien!!
Rij anders ff na hekkert in heerlen ( jammer dat auto frank niet meer is) en vraag t aan een monteur daar of t een 8v of 16v is.
-
AuteurBerichten