Ik weet het even niet.

Forumindex Forums Modellen Astra Ik weet het even niet.

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228187
    Dano1.6_8V
      Lid sinds:
      13 May 2010

      Ik had eigenlijk even een klein en raar vraagje.

      Ik weet al sinds de aanschaf van mijn auto dat dit een 1.6 8v is. En zoals ik hier rond lees, vind men het een slome trage auto. Al vanaf het begin ervaar ik dit niet zo. Mijn vorige auto was een Megane 1.4 16v met 96 pk. Deze heeft dus 75 en is iets zwaarder, en toch trekt hij hetzelfde op, en is de auto (nogmaals) niet traag te noemen.

      Nou zit is net in het sub-forum “opel algemeen” te lezen en daar hadden ze het over een autodemontage website waar alle sloopauto’s uit de buurt op staan. En ik vul ook mijn kenteken in, staat daar dat ik een 1.6 pearl heb. Terwijl ik toch echt een 1.6 club heb. Nazoeken op het forum (gewoon zoekfunctie met 1.6. pearl) en ik zie dat Pearl alleen maar in combinatie met 1.6 16v uitkomt.

      Nu ga ik dus weer twijfelen, en dat vooral omdat ik het geen trage slome auto vind.

      Wie o wie helpt mij even op weg? Anders misschien iemand een fotootje van een X16SZR blok??

      Stomme vraag, maar toch raar.

      Alvast bedankt!

      gr, Dave

      #17756356
      Blue-Dragon
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 July 2006
        #17756357
        Nick-GSI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          overburen van mij hebben ook een x16szr pearl uitvoering van 2000

          #17756358
          Dano1.6_8V
            Lid sinds:
            13 May 2010

            @Blue-Dragon

            Hmmm, Ik zie wel overeenkomsten met die motor, maar het is het ook weer niet (optisch dan)
            Zo is bij mij het gasklephuis al anders. Op het eerste gezicht zou je zeggen dat het een andere motor is.


            @Nick-GSI

            Ok, maar bij mij staat duidelijk (ook op de auto) dat het een club uitvoering is. Dus daar is het eerste punt al.

            #17756359
            koenelsenaar
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 April 2010

              vul je kenteken is in op de rdw site… dan zie je het zo staan.

              #17756360
              Dano1.6_8V
                Lid sinds:
                13 May 2010

                @koenelsenaar

                Dat had ik reeds gedaan, en daar staat ook gewoon X16SZR. Maar misschien is er een verandering door de vorige eigenaar gemaakt zonder het op kenteken te zetten. (is maar een misschien onnozele gedachte).

                Zo gaat er bij mij vanaf de filterbak een dikke buis naar het gasklephuis die zich opsplitst naar 2 buizen. En dus niet zoals op de foto, waar deze 1 blijft. Ik heb net even snel een foto gemaakt op het werk, en ik zal proberen om deze vanavond eens te uploaden.

                Vreemd…. Maar toch zeer tevreden over de auto.

                #17756361
                b07
                  Lid sinds:
                  24 February 2009

                  de oude modellen astra f hebben meestal 1 buis en, de astra g heeft meestal een opsplitsing naar 2 buizen ,dus daar op kan je de vergelijking niet maken,de filterbak en, paddestoel die je op de foto ziet kan je namelijk ook gewoon op jou gasklephuis zetten.

                  haal je kleppendeksel er af dan zie je hoeveel nokken die heeft.

                  #17756362
                  Dimitri
                    Lid sinds:
                    10 March 2005

                    Rij anders ff na hekkert in heerlen ( jammer dat auto frank niet meer is) en vraag t aan een monteur daar of t een 8v of 16v is.

                    #17756363
                    Dano1.6_8V
                      Lid sinds:
                      13 May 2010

                      Ik denk ook dat ik dat maar eens doe!

                      Frank was handiger geweest. (ik woon er 2 minuten van af) Maar volgens mij werken de monteurs van Opel Frank nog gewoon op dezelfde plaats. Zijn vader heeft het pand e.d. overgenomen, en er weer gewoon Welling van gemaakt. Dus ik rijd er van het weekend wel even langs.

                      Eigenlijk is de hele vraag een beetje begonnen n.a.v. een advertentie hier. Iemand verkocht alle benodigde spullen om een X16SZR om te bouwen naar een C16SE. Dus toen ben ik aan het denken geslagen. En al helemaal omdat in, nogmaals, het geen trage auto kan noemen.

                      #17756364
                      AsconaC20NE
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 December 2004

                        PM mij jou chassisnummer eens, dan kan ik van alles voor je nazoeken als je dat wilt mbt uitvoering/motor

                        #17756365
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Doe jouw Deze maar..

                          Jij bedoeld deze, (dit is een X14SZ uit een Corsa-B trouwens):

                          Ow deze vind ik net ook (X16SZR Astra-G):

                          Willem

                          #17756366
                          Dano1.6_8V
                            Lid sinds:
                            13 May 2010

                            @wim-v6

                            Okee, ik zeg al niks meer!
                            Case closed, ik ben overtuigd.

                            Het was maar een gedachtegang. Maar zo te zien, gewoon een normaal blok in de auto.

                            Iedereen die de moeite heeft genomen om mee te denken, bedankt!

                            Groeten,

                            Dave

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.