Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[quote quote=18377434]Zijn beide metingen onder dezelfde omstandigheden en op ongeveer hetzelfde tijdstip? Bij omstandigheden kan je denken aan belading auto, temperatuur van de band etc. Wat bedoel je precies met ‘pomp’, eentje van het tankstation? Heb je de druk met de pomp tijdens het oppompen gemeten of achteraf? Kun je uitlezen wat de TPMS nu aangeeft ná het oppompen? Kun je een losse bandenspanningsmeter te pakken krijgen om het daarmee te meten?[/quote]
Ik gebruik een eigen draagbare compressor, waarmee ik al jaren banden van verschillende wagens oppomp. Voor bv onze Renault Kadjar gaat dit prima, de sensoren en het interne display in de wagen geven dezelfde waardes aan als de compressor.
Ik heb de banden van de Insignia op de ECO druk gezet volgens de sensoren aan boord, maar de banden lijken nog relatief plat te staan (leeg, zonder enige lading). Op de compressor staat er dat de bandendruk (vb vooraan) op 2.2 bar staat of 220 kpa, terwijl de boordcomputer uitleest dat er 270 kpa in zit. Ergens lijkt er iets fout te gaan, volgens mij ook met de boordcomputer. Ik dacht de banden volgens compressor op de juiste druk te brengen en vervolgens de sensoren te resetten, maar hoe vind ik niet in de instellingen. Ik weet dus niet welke informatie ik precies moet vertrouwen, de compressor die 220 kpa aangeeft of de sensoren die 270 kpa uitlezen?
[quote quote=18377268]Wat ook zou kunnen is dat er een imitatie draadboom in zit welke niet op de orginele manier is aangesloten.[/quote]
Ik ga proberen een van deze dagen ermee langs de garage te rijden, ik heb de auto nu net 4 weken en is al de 2e keer dat er iets niet werkt. Eerste week deed de airco het niet (enkel warme lucht) en nu dit probleem. Tijd dat deze volledig in orde komt :)
[quote quote=18377279]Het mooie van de huidige auto’s is de CANBUS interface. Alles moet ingeleerd worden, niets is “zomaar” aan te sluiten zoals dat vroeger misschien heel gemakkelijk was om een radio in te bouwen. Waarschijnlijk is dit nu ook het geval. Is de trekhaak origineel GM of een aftermarket merk (Brink, Bosal, GDW, Westfalia, Thule)?[/quote]
Aanhanger is niet origineel denk ik, het is een afneembare en de garage (niet Opel) waar ik deze kocht had deze er terug op gemonteerd.
Ik ben zekeringen gaan halen die pasten (mini, 20A) maar deze vallen er gewoonweg uit. Gebeld naar een garage en snel even langsgeweest. Daar zeiden ze mij, na passen met verschillende zekeringen, dat er mogelijk geen aansluiting in de zekeringkast zit voor de zekeringen in vast te zetten. Ze passen er perfect in maar zitten los, dus ga de wagen eens moeten binnen brengen.
Dit wil dus wel zeggen dat de trekhaak nog nooit gebruikt geweest is, of toch niet voor iets elektrisch, aangezien er gewoon geen stroom door de zekeringkast kan.
22 juni 2020 om 11:22 In reactie op: Aanhanger socket werkt niet (geen zekering) welke kopen? #18377042Ik ben zekeringen gaan halen die pasten (mini, 20A) maar deze vallen er gewoonweg uit. Gebeld naar een garage en snel even langsgeweest. Daar zeiden ze mij, na passen met verschillende zekeringen, dat er mogelijk geen aansluiting in de zekeringkast zit voor de zekeringen in vast te zetten. Ze passen er perfect in maar zitten los, dus ga de wagen eens moeten binnen brengen.
Dit wil dus wel zeggen dat de trekhaak nog nooit gebruikt geweest is, of toch niet voor iets elektrisch, aangezien er gewoon geen stroom door de zekeringkast kan.
19 juni 2020 om 22:16 In reactie op: Aanhanger socket werkt niet (geen zekering) welke kopen? #18376857[quote quote=18376733]Is het een Orginele trekhaak of achteraf ingebouwd?[/quote]
Ben ik helaas niet zeker van, op de car pass staat dat de wagen geïmporteerd is uit Oostenrijk. Er zit een afneembare trekhaak op met 7-polige stekker. Denk niet dat deze origineel is vanuit fabriek.
-
AuteurBerichten