Deroy

Aangemaakte reacties

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Astra H 2007; airco soms wel, soms niet #18370043
    Deroy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 March 2019

      Opgelost: de stekker van de module maakte niet (meer) goed contact. Radio eruit, airco/ventilatie bediening unit eruit, stekker paar keer in en uit schuiven, en alles doet het weer.

      Ik dacht; misschien zijn deze contactjes ook wel slecht geworden, net als het ook mij welbekende toeter-koplampen-cim stuurmodule probleem. Inderdaad dus.

      In reactie op: Astra H 2007; airco soms wel, soms niet #18368314
      Deroy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 March 2019

        Sorry voor mn late reactie; het heeft niet zo’n hoge prioriteit met 3 kinderen en de auto rijdt wel ;-)

         

        Bedoel je vocht binnenin de condenser? Of bedoel je iets van electronica? Ik zie gelook ik alleeen een druksensor daar achter de bumper.

        In reactie op: Gereedschap voor achteras rubbers astra H #18367079
        Deroy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 March 2019

          Individuele wielen niet nee, maar je kunt de hele as er wel scheef of recht onder zetten. De gaten voor de bouten in de beugels zijn groot genoeg om de as er flink scheef onder te zetten hoor!

          In reactie op: Gereedschap voor achteras rubbers astra H #18367075
          Deroy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 March 2019

            De garage rekende honderden euros. Dus die rekensom was snel gemaakt. Speciaal ding besteld op ebay en dat ging perfect. Even creatief sleutelen (veren eruit, schokbrekers weer vast zetten) om niet de hele achteras eruit te laten donderen met de remleidingen nog vast, maar zeker goed te doen op de oprit thuis. Lastigste was nog het correct aanhalen van de bout door de rubbers. Op de assteunen is de ruimte beperkt voor aanhalen volgens specs.

            Wel even de bouten van de as beugels goed rond markeren, dan is opnieuw uitlijnen niet nodig. Ik heb wel laten uitlijnen, maar ik bleek de as er perfect recht terug onder gezet te hebben dankzij de markeringen.

            Nu heb ik dat gereedschap liggen en hopelijk nooit meer nodig. Geïnteresseerden mogen zich melden.

            CD08729D-A25F-4992-B635-D3F4EE4B18D6

            Deroy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 March 2019

              nope, ketting niet vervangen

              Deroy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 March 2019

                ik snap het.

                 

                Interessante toevoeging nog, beetje off topic, maar toch: sinds de oliewissel rij ik gemiddeld 1:16 (over 6 volle tanks). Tot de bovenstaande klus was het 1:14,5. Scheelt nogal.

                Deroy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 March 2019

                  Garantie? Een beetje… Hij heeft me de auto verkocht indertijd en ik heb een prima relatie met deze garage. Zijn hebben er bij aflevering Shell 5W30 in gedaan. FWIW.

                  Deroy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 March 2019

                    Beetje vertraagd, maar toch, ter afsluiting: De garage was totaal niet onder de indruk van het motorgeluid (warm), dus ik heb het vervangen van de distributieketting maar even op de lange baan geschoven. Genoeg andere dingen nog te doen.

                    In reactie op: Gereedschap voor achteras rubbers astra H #18364657
                    Deroy
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 March 2019

                      Ja dat gaat dus niet. Kijk maar eens goed naar de wulpse vormen en uitsteeksels van de achterasrubbers. Niet te verwarren met de achterste rubbers van de voor as, die zijn simpel. Opel garage rekent paar honderd euro. En even de achteras langsbrengen gaat ook niet natuurlijk.

                      Deroy
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 March 2019

                        Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Op mn oude 406 zat de pomp op de distributieriem. Dus dan wel.

                        Op de astra is de pomp en multiriem altijd makkelijk toegankelijk dus dat doen we als en wanneer nodig, en niet zo snel preventief.

                        Deroy
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 March 2019

                          Speciaal gereedschap; timing set en iets om dat krukas uiteinde waar de pulley op zit en de centrale bout los te krijgen.

                          Nog iets anders?

                          Deroy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 March 2019

                            Ja ik heb de uitlaat al los gehad voor de pan onlangs. Eerst die stekker, dan pas rubbers los ;)

                            Olie in brandschone bak opvangen maar.

                            Deroy
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 March 2019

                              Oja, 5w. Duh.

                              Denk dat er geen ontkomen aan is, dat wordt een dag klussen met kouwe klauwe.

                              Zowel haynes boek als de online workshop manual zegt dat de olie eruit en carterpan eraf moet. Paar boutjes van de pan zitten idd aan de ‘kettingkast’ vast, maar moet de hele pan eraf… en dus ook weer de halve uitlaat? Kom ik ermee weg de pan te laten zitten/hangen met de olie erin? Scheelt weer 40 euro olie. Of loopt de pan gegarandeerd vol met (restanten) koelvloeistof zodra de kettingkast/pomp los komen.

                              Deroy
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 March 2019

                                Logische gedachte, maar heb ik al gedaan. Met de momentsleutel.

                                Ik dacht zelf meer dat de verse olie eea losgemaakt heeft wat al kritisch was, maar door wat sludge of oude slechte olie ofzo daarvoor nog wat stroef was. Kettingspanner bijvoorbeeld.

                                Beetje ratelen na starten en de eerste 30 meter rijden was er al voor mijn werk aan de auto.

                                is 5w 40 ipv 5w30 een idee?

                                Deroy
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  7 March 2019

                                  Nog aftermarket merken die aan/af te raden zijn? Had al een Febi Bilstein setje op het oog. Of echt beter opel origineel van de dealer?

                                  Deroy
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    7 March 2019

                                    Weer wat geleerd. Ik dacht echt dat die spanner met ring die je eruit moet trekken gewoon een veer had. Olie EN veer zie ik nu, na wat googelen.

                                    Ja lijkt van kettingzijde van onder de klepdeksel te komen. Ik was nog van plan even kort zonder multiriem te testen, om waterpomp of andere lagers uit te sluiten. Filmpje komt ook later, maar het hoost en stormt nu buiten :-|

                                    Edit; Ik vermoed overigens dat er vrij beroerde en/of (te) oude olie in zat. Nu zeker niet meer, en omdat echt alles eruit is gegaan is de olie echt mooi en vers en geel, nog steeds. Misschien even een lange rit maken en aanzien of de nieuwe olie de boel een beetje schoonspoelt en klepstoters en kettingspanner weer gangbaar maken? Of is dat ijdele hoop.

                                    Deroy
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      7 March 2019

                                      Yep. Ook de eerste 50 meter in de straat nog.

                                      Maar volgens de gegevens heb ik dus een kettingspanner met veer. Niet op olie. Die hoeft toch niet op druk te komen lijkt me, toch?

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)