Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heren,
Let even op… hier is ook weer een gelukkige Astra rijder dankzij Mitchel aka “ZakHooi”.
Afgelopen weekend een bezoek gebracht bij ZakHooi omdat mijn ECU ook problemen gaf met foutcode P1122 en P1550. Mitchel had een vervangende 2e handse ECU geregeld en ingebouwd in mijn astra. Heeft hij prima voorbereid en inbouwen / programmeren ging zonder slag of stoot. Daar kan deze jongen nog veel mensen mee gelukkig maken.Mitchel nogmaals bedankt !!
Heren,
probleem is opgelost, signaal komt inderdaad van de ECU. afgelopen weekend een bezoek gebracht bij ZakHooi omdat mijn ECU ook problemen gaf met foutcode P1122 en P1550. Mitchel, aka “ZakHooi” had een vervangende 2e handse ECU geregeld en ingebouwd in mijn astra. Heeft hij prima voorbereid en inbouwen / programmeren ging zonder slag of stoot. Daar kan deze jongen nog veel mensen mee gelukkig maken.
Momenteel verbruik wordt nu ook weer netjes weergegeven
achter spatborden heb ik ook nog liggen. Dat vond ik lelijk staan op de mijne, je mag ze wel overnemen voor 20 euro
@wim-v6 wrote:
Ja vaker meegemaakt bij de “gewone” MID, daar was het de MID zelf die stuk was.
Doet je gemiddeld verbruik en gemiddelde snelheid het wel??
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
gemiddelde snelheid werkt wel, gemiddeld verbruik ook, maar die geeft nu dus een veel lager gemiddelde aan doordat het mom verbruik drie kwart van de tijd op 0.0 blijft staan. Maargoed, mijn ecu is toch brak en moet vervangen worden een keer, dus als het mom verbruik signaal van de ecu afkomt, is de kans zeer aannemelijk dat het met een vervangende ecu wel weer werkt
Hey boys,
vanwege de p1122 en p1550 storing hebben we vandaag het gaspedaal verwisseld en de bekabeling nagekeken. echter blijft het probleem nog steeds aanwezig. Zou het nu dan toch aan een defecte ECU liggen?? motor is een: Z18XE.
Wat is nu wijsheid… laten repareren door actronics of een tweedehandse/ebay ecu regelen en die laten plaatsen in de auto?
Met dat laatste lijkt het mij zo dat je dan ook niet exact weet wat de status ervan is en dat je b.v. over 6 maanden weer met een defect ecu kunt zitten. Hoe zien jullie dit?@rc pinda wrote:
@derartz wrote:
toevallig heb ik sinds dit weekend dezelfde problemen (p1122 en p1550 foutcodes) bij een z18xe motor. Wat heeft je dat gekost rc pinda? Ik twijfel of ik hem niet gewoon naar de garage breng want deze maand moet hij ook een beurt en apk hebben
De prijzen die Zakhooi TM maakt is denk ik voor iedereen verschillend, dit omdat hij brandstofkosten vraagt wat natuurlijk zeer logisch is.
Ik heb het met Zakhooi TM nog over gehad en bij de dealer / opel garage zou zo een nieuwe ECU makkelijk tegen de €1100,- kosten en 2e hands ongeveer €600,-… Bovendien zit het programmeren en werkuren er nog niet eens bij.
Ik heb vandaag met de auto gereden en heb zelf het gevoel dat de auto soepeler en fijner rijdt, misschien zit dat tussen de oren of het kan toch echt zijn dat het vernieuwde software het uitmaakt.
Eens. ik zal ook een contact opnemen met “zakhooi”.
toevallig heb ik sinds dit weekend dezelfde problemen (p1122 en p1550 foutcodes) bij een z18xe motor. Wat heeft je dat gekost rc pinda? Ik twijfel of ik hem niet gewoon naar de garage breng want deze maand moet hij ook een beurt en apk hebben
4 januari 2015 om 20:03 In reactie op: [Astra G] Lichtbeeld DEPO xenon unit te veel naar rechts #18266829ik zal binnenkort wel eens een foto maken van het lichtbeeld dan. die afstelling lijkt gaar te zijn, want die reageert nergens op. ook niet op de andere unit
4 januari 2015 om 18:58 In reactie op: [Astra G] Lichtbeeld DEPO xenon unit te veel naar rechts #18266827he bedankt, maar ik snap wel dat die overdreven naar rechts schijnt. Bij mij is op beide units die afstelling gewoon gaar. Als ik superlang links of rechtsom blijft draaien, dan zie je gewoon niks gebeuren. Tenminste ik neemaan dat het die inbus bout is die bovenop de unit is aan de buitenkant zit?
Hallo inmiddels is de storing opgelost. Bij mijn auto was het enkel de sensor die toch stuk was en niet de bedrading kreupel ofzo
.
Mocht je na vervangen van de sensor nog steeds problemen hebben, dan heb je hier misschien iets aan. Is wel van Toyota en niet van Opel, maar technisch werkt het opzelfde manier.
http://highlanderclub.ru/files/manual/04/21j6674h/cip0100.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;Verder heb ik hier de sensor besteld en was gelijk de volgende dag geleverd:
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/luchtmassameter-opel-x18xe1-z18xe-z18xer-z18xel-x.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Is gewoon originele siemens sensor, net zoals de defecte siemens die uit mn auto kwam. Vergeleken met de Opel Lathouders (dealer regio uden/veghel/den bosch) scheelt het maarliesft 100 euro !!!. Lathoeuwers moest namelijk 275 euro voor die sensor hebben, enkel de sensor dus zonder arbeid.
knipperlicht probleem kwam gewoon door een slecht relais. bij FSRS kun je ook een originele GM knipperlicht bestellen voor 7 euro
weet iemand nog meer testjes die ik kan doen om uit te sluiten dat je LMM echt stuk is?
topic is geupdated… lees even de eerste post
Hallo ik heb een slecht werkend knipperlicht en nu vroeg ik me af waar ik moet beginnen met zoeken
Mijn rechter knipperlichten doen het soms niet goed. Het lijkt te liggen aan een slecht contact ergens. De lampjes knipperen dan heel lafjes of heel kort, niet zoals het moet. Het gaat om het rechter knipperlicht voor en echter en de groene indicator in het dashboard. Het probleem is er ook zodra ik alarmlichten indruk of de auto op en dicht klik met de afstandsbediening.
Zou dit een brak knipperlicht relais kunnen zijn?@Opeltje17 wrote:
P0100 heeft te maken met je LMM(MAF) te lage voedingsspanning.
Wat je even kan controleren is of je luchtfilter niet verstopt zit, of er eventuele lekkage’s zitten bij de LMM etc je kan hem ook nog even proberen schoon te spuiten geef je weinig kans maar je weet maar nooit, en of de bedrading nog goed is etc
Maar het makkelijkste( als er een astra in de buurt staat) is om hem even te wisselen met een andere LMM.
Grote kans dat ze een verband met mekaar hebben en dat na het lassen van je spruitstuk alles weer goed is, want P0170 zou ook weer kunnen slaan op je LMM
is dat zo ja? lekkere duidelijke foutcodes dan… en dat van dat knipperlicht?
een follow me home module is niet meer dan een tijdrelais met enkele extra opties.
het hulprelais heb ik gewoon weg gestopt tussen draden achterin het zekeringkastje. Deze is nodig om bij groot licht ook het mist licht mee te schakelen. Zo kun je dus seinen met je mistlampen, maar zodra het mistlicht ingeschakeld wordt, middels het bekende mistlamp knopje, dan mag het grootlicht natuurlijk niet aan gaan…. daar is dat relais voor.Die twee ingebouwde diodes zorgen er ook voor om ongewenst gedrag tegen te gaan.
lees even dit topic, er staan foto’s op van dat gat. ik heb m’n voedingskabel ook door dat gat getrokken waarbij normaal de gaskabel doorheen loopt als je mechanisch gas hebt.
23 september 2012 om 11:57 In reactie op: Project x loopt vollediguit handen haren provincie Groningen #18067976iemand van hier die zijn astra G heeft moeten ‘inleveren’ door het tuig in Haren?
Dan zeg ik… veel succes en sterkte met de afhandeling. Hopelijk krijg je de schade vergoed.
Ik zeg aanpakken die lui, keihard! leeg plukken zodat ze niets meer overhebben. En RAP!!
ja gewoon super goed… niks op aan te merken. zoals ik al zei, gewoon lekker op de duitse ebay bestellen en welke xenon je erin doet moet je zelf weten, maar ik heb pilot xenon 6000k erin hangen. ben er super blij mee
ik moest laatst bij de opel dealer lathouwers in veghel 350 euro incl. btw betalen voor db riem, multiriem, spanrollen en waterpomp.
gewoon lekker naar opel gaan zou ik zeggen
ghehe blijft altijd een lopende discussie die xenon in een astra G
dan zal ik wel pech gehad hebben met die bocht adapters.
@E.roossien wrote:
Ehhh, gewoon een fitting adapter en h7R en het is ook plug en play..kost je €25,- maar scheelt een hoop gedoe. Maar als ik nieuwe haal worden het sowieso Depo lampen. Geen goedkope namaak zooi voor mij, slechte ervaring mee.
ik had ook een fittingadapter van BMW, was ook voor astra G werd verteld, mooi niet. past voor 95% en die laatste 5% mocht ik zelf hobby bobben. Bovendien geven die Depo’s projectorunits veel mooier licht op de weg dan origineel… Die ringen die jij liet zien, zien er op de foto precies het zelfde uit als ik ze had, misschien waren jou lipjes wel korter en had je geen speling op het peertje van de lamp??
maar goed iedereen moet lekker zelf weten
@J.Eland wrote:
Als het om een kabel gaat is dat een gewone USB printerkabel.
Bij elke computerzaak te koop.zelfs bij hema, actions en misschien wel AH
neem nou maar gewoon aan als je xenon wilt dat depo’s projectorunits (lenzen uitvoering) de beste oplossing is. hella uitgesloten. Xenon in originele reflector units heb ik ook gehad en is gewoon een hoop klooien met zagen/vijlen/lijmen en kitten.
gewoon lekker depo’s plug&play van de duitse ebay, dan ben je helemaal het mannetje
28 augustus 2012 om 19:27 In reactie op: weet iemand waarom zoveel prijs verschil is ( koplampen) #18060647en waar heb je ze nu besteld en welke xenon set? heb je misschien ook een foto van verder af?
-
AuteurBerichten