[Astra G] Lichtbeeld DEPO xenon unit te veel naar rechts

Forumindex Forums Modellen Astra [Astra G] Lichtbeeld DEPO xenon unit te veel naar rechts

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269811
    derartz
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 January 2011

      He boys,

      ik heb nu zo’n drie jaar die DEPO xenon units ingebouwd, maar ik heb eigenlijk altijd al gevonden dat mijn rechter koplamp te veel naar rechts (in de berm dus) schijnt. De lichtbeeld in de berg is feller dan op het asvalt voor de auto. Is er naast de hoogte afstelling nog een andere manier om die lensen meer naar links of recht af te stellen?

      Wat is jullie ervaring met die DEPO units?

      #18266823
      Juffer1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 July 2006

        Ja, er zit ook nog een links/rechts afstelling aan de andere zijde van de unit.

        #18266824
        HarrieAstra
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 October 2012

          Je lichtbeeld hoort ook ietwat rechts uit het midden te schijnen..

          #18266825
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Idd zit aan de zijkant.

            Zet hem eens voor een afstel apparaat weet je zeker dat ie goed staat.

            #18266826
            Jones Newton
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 September 2013

              Heb je in de afgelopen 3 jaar wel een letterlijke apk gehad ik heb het in 10 jaar maar 1 keer meegmaakt dat mn koplampen niet werden gecontroleerd met aparaat.
              Ik krijg het al te horen als mn koplampen al een fractie te hoog staan.
              Even langs een garage met een koplamp stel apparaat dan weet je het zeker.

              Suc6

              #18266827
              derartz
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 January 2011

                he bedankt, maar ik snap wel dat die overdreven naar rechts schijnt. Bij mij is op beide units die afstelling gewoon gaar. Als ik superlang links of rechtsom blijft draaien, dan zie je gewoon niks gebeuren. Tenminste ik neemaan dat het die inbus bout is die bovenop de unit is aan de buitenkant zit?

                #18266828
                Opeltje17
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 January 2012

                  Is dat niet gewoon je verbeelding dan? als ie al 3 jaar zo wordt goedgekeurd neem ik aan de het beeld binnen de marges valt.

                  #18266830
                  Ray2712
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 June 2009

                    Lichtbeeld te ver naar rechts kan voor APK in principe niet, vandaar dat ze hem er nooit op afkeuren. Het lichtbeeld is links van het midden horizontaal en rechts van het midden mag en kan het met een knik schuin omhoog gaan. Misschien dat je dat bedoelt?

                    #18266829
                    derartz
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 January 2011

                      ik zal binnenkort wel eens een foto maken van het lichtbeeld dan. die afstelling lijkt gaar te zijn, want die reageert nergens op. ook niet op de andere unit

                      #18266831
                      Dolby
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 May 2008

                        Je hebt bij de depo per koplamp 2 imbus draai knoppen. Als je voor de auto staat zie je aan de buitenkant 1 inbus knop zitten die zijn voor links/rechts te veranderen. De imbus aansluiting onder de rubberen dop die vast zit aan je auto zijn voor de hoogte regeling af te stellen. Als je geen verschil merkt wanneer je een tijdje draaid zou het best kunnen zijn dat het palletje los is geschoten om de lampen te kunnen verstellen Heb ik zelf ook al eens gehad. De lamphouder zit namelijk van de binnenkant vast geklikt aan een palletje.

                        Succes ermee. Ik heb veel plezier gehad van mijn Depo lampen in mijn Astra G. Helaas voor de Zafira A nog niet gevonden.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.