Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik weet denk ik voldoende, pak het lasapparaat er mooi bij
Carterpan van een manta 1.8, hangt een getrag 240 achter. Ja ik ben ook bang dat het lasapparaat de enige mogelijkheid is die we hebben, maar dacht probeer het toch even
Toevallig is een bekende bezig met een c20xe in een b kadett (basis was 1.2)
Hoe word dit gedaan met de motorsteunen? Op de originele vooras past het totaal niet, is de steun op de as te smal voor de steunen op de motor (steunen van een manta geloof ik)Z20let bijvoorbeeld heeft gewoon een luchtmassameter. van wat ik van miruni weet en van Patricks vectra, is het zeker mogelijk. (zijn motor draait ook op 0,4/0,5 bar overdruk, zonder interne aanpassingen. Als je een Y32se zou pakken, zou zelfs de compressie lager zijn als een x30xe.
ik heb heel wat gemist hier zie ik, maar de vectra van patrick is helemaal bekend bij mij, rijd prima maar ik wil verder gaan als ik het doe dan hij gegaan is. Vandaar dat ik deze niet als voorbeeld wil pakken (hij heeft ook een kant en klare set wat zo paste, dit is voor mij niet mogelijk).
De turbo motoren uit duitsland (3,2 v6 turbo, 3.0 v6 turbo beide grote garret’s) en een Hongaarse x30xe met gt35 heb ik al contact mee gehad. Enkel de taalbarriere blijft uiteindelijk toch moeilijk. Spruitstukken moet je zelf maken, wat al een heel werk is (turbo zit rechts van de motor boven de versnellingsbak), vandaar dat ik iemand dichter bij huis zocht.
wat betreft de saab motor hier, ik denk dat de snelste (en beste) oplossing is om de turbo op de x30xe te plaatsen, gezien de lage druk hoef je enkel het luchtmassasignaal aan te passen en een goede chipper kan dit (denk aan miruni). hier heb ik ook al over gezocht maar dan houd het vermogen voor mijn doel te snel op.
Ik weet dat er in duitsland een v6 turbo rijd, in hongarije ook een en nog een paar in polen (mickeygarage). Alleen zou ik dan liever een “voorbeeld” zoeken wat dichter bij huis. Kosten zitten er inderdaad genoeg aan, zowel turbo als bij supercharger, scheelt alleen dat we alles zelf kunnen. Alleen is er weinig duidelijks over te vinden
Zal als basis gebouwd worden op een c25xe in een calibra (max 0.5bar). compressie word later verlaagd en meteen een x30xe gebruikt.
Auto word gebruikt voor trackdays, en af en toe een rondje (dus straatlegaal)
Budget hou ik me even niet mee bezig, wil eerst weten wat mogelijk is en of het al eerder gedaan is ivb met informatie erover en wat er uiteindelijk uit te halen valt5 augustus 2015 om 22:14 In reactie op: Calibra 3.0V6 Iceland ,06-2017 Update op komst p.4 #18292589Is inderdaad een aparte kleur, je ziet zr bijna niet. Mijne staat te koop nu, heb m vervangen voor een v6
Zwarte uitgebouwde calibra vandaag rond half 8 in velp bij grave. Kwam me tegemoet gereden
dat is een goede, kom ik binnekort op terug als ik weer bij me schuur ben
Homokineten zijn zoiezo hetzelfde, bakzijde en naafzijde. Als lengte vd as hetzelfde is kun je zelfs een 4 cilinder as pakken. Heb ik geloof ik nog wel liggen en anders maurice
Ombouw naar v6 turbo of wat zie ik voor een blauwe slang net voor de motor?
12 oktober 2014 om 13:21 In reactie op: Petrolheads Calibra DTM V6, to do list groeit…alweer. #18183322Heb je hem ondertussen geschroefd davy? Lijkt me sterk dat die zo plat ligt met veren :p
Heb t nu een week in de originele hella lampen zitten, setje HID 6000K, mooi licht en super opbrengsd. Lichtbeeld op koplampapparaat is perfect
@Sjors-V6 wrote:
Zondag 28 September begin van de avond omstreeks 18:30 een Calibra, paars van kleur met Irmscher of Hella reflector tussenstuk op de A2 van van Eindhoven naar ‘s ‘s-Hertogenbosch bij Vucht, vloog king: voorbij op de het stuk waar je maar 100km/h mag, ik reed in de GTS van ons paps maar heb ‘m niet meer in het vizier gekregen om een foto te maken.
Voelt iemand zich aangesproken ? ;)
Groet,
SjorsDat kan goed maurice zijn geweest, die staat ook daar ergens in de buurt geloof ik op het moment
30 augustus 2014 om 19:42 In reactie op: Petrolheads Calibra DTM V6, to do list groeit…alweer. #18183315ben benieuwd! Wat je ook wel eens ziet is een verhoogde motorkap (bij raamzijde), of je laat ze uit de kap komen zoals oudere Amerikaanse auto’s, of een verhoging in de motorkap maken
30 augustus 2014 om 19:19 In reactie op: Petrolheads Calibra DTM V6, to do list groeit…alweer. #18183313Dikke wielen, blijft ook mijn droomset maar voor op het circuit niet ideaal.. Had je nog vooruitgangen met je throttle bodies? Al ff niks meer van gehoord :p
hij zal een y32se bedoelen wim, uit een vectra C.
xr1, ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat ik ook wel 200pk uit een c25xe krijg, misschien wel voor minder budget als een y32se ombouw kost.Waarom niet gewoon onderblok 2,5 houden? Scheelt vrijwel niks met een x30xe op x25xe software (dan haalt het met geluk 190pk) kun je beter kijken voor andere nokken, lichter vliegwiel enzo. Haal je in mijn ogen meer rendement uit, ben zelf bezig om te kijken wat ik uit een c25xe kan halen
Rond half 10 vanavond net voor venray een blauwe corsa a, reed samen met een donkerrode kadett d. Kenteken van de corsa was fb-pg-11, kon ze stukje volgen met de calibra tot ik afsloeg de deurneseweg op
Van jou hans die 2 uit babberich?
Oke apart, ben dan benieuwd wat de mijne gaat doen. Misschien leuk een keer te testen met dezwlfde motor etc.
Kan ook staat van de motor zijn.. Maargoed heb er zelf eentje staan met 3 liter assen, en wat andere aanpassingen, en binnekort een originele ala daily. Zal ze tzt beide op de bank zetten om het verschil eens te bekijken (volgens miruni zouden de assen wel winst moeten opleveren gezien zn vorige vermogensschatting)
In babberich schijnen 2 grijze calibra’s te staan volgens een collega, een bekende van hier?
@usbstick wrote:
Ik zou er geen 3-liter nokkenassen in zetten, je motor verliest zn vermogen tot 4000 toeren…of hoger..
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
Waar baseer je dit dan op? Heb zelfs verschillende op migweb gezien die beweren rond de 190pk te hebben gehaald met de nokkenassen tov de 170 standaard
-
AuteurBerichten