Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik rij met een subaru cross maar dan met een TD05 turbo.
Best dat je ze waterkoeld, is er ook gewoon voor gemaakt he.
Dus die “ijzeren” leidingen zijn de waterkoeling en bovenop het ijzeren “verroeste” gedeelte tussen de in en uitlaat zit
een banjobout voor oliesmering.
De dikke darm die naar onder gaat de carter terug in.Oplossing is gevonden, er stond een “vreemde” poulie van op voor de riem van de alternator.
Zo waren we er vanuit gegaan dat de distributie juist stond met het pinnetje en de poulie.
Nu deze poulie verwijderd en dan zag je op de poulie van de krukas dat het niet juist stond.Mss effe een checklist opmaken, kunnen andere mensen in de toekomst ook baat bij hebben.
1) compressie ok op alle 4 de cilinders?
2) krijgen de bougies een vonk?
3) krijgt de motor benzine (worden de bougies nat?)
4) zitten de bougiekabels op de juiste volgorde en is de rotor, kabels enz nog in orde?
5) staat de distributie nog goed?
6) is men startrelais nog ok? -> welke kabels moeten stroom krijgen en welke massa
7) zijn de sensoren nog ok?Iemand nog toevoegingen? Ook mss invullen welke kabels stroom moeten krijgen en welke massa ( voor de ecu enz)
Start de auto normaal ook niet zonder gasklepschakelaar?
ok, dat ga ik even doen maar ik heb al eens geprobeert om de nokkenas 180° te verzetten maar dat hielp ook niet.
Sensoren enz zijn overgezet van de andere motor alleen de gaskleppositiesensor en het stationair toerental klepje niet.Er hing gewoon dezelfde kabelboom en ecu aan als de vorige motor.
Ik krijg hem niet gestart, hij krijgt nochtans benzine en de bougies vonken.Juist maar van waar komt de “1” weer?
Ik vermoed dat er iets mis zit met de aansturing van de bobine, waar zit de groene draad op de bobine juist weer op aangesloten?
Vonk vanuit de bobine, als ik de ecu effe van de massa haal en terug erop zet met contact op dan krijg ik een vonk uit de bobine.
Benzine krijgt ie en de krukassensor en relais zijn al gewisseld geweest.
Mij lijkt het dezelfde kabelboom van de ne als de seh. De seh zit nu in een kadett en heeft lange tijd buiten gestaan. Nu krijgt ie geen vonk niet meer, de bobine kan ik wel doen vonken maar wanneer ik hem start vonkt ie niet meer.
Nu denk ik dat het in de elektriciteit zit en ga ik er een kabelboom van men ne opzetten.Is voor een crossauto dus da maakt nie uit.
Welk is het verschil in kabelboom eigenlijk?Past de SEH computer dan op een NE en omgekeerd?
Wat is er anders aan de kabelboom?
Ik heb namelijk NE motoren maar heb nu een SEH gekocht met gechipte computer, zou die gechipte SEH computer ook goed op een NE gaan?jep, heb een vliegwiel van een omega gevonden.
Mijn vader rijdt met een kever met een opel gsi blok op en dan is dit vliegwiel ook gemakkelijker om alles aan te passen.Ja, dit is zeker te koop, maar plezanter en vooral goedkoper als je het zelf probeert te bouwen.
Heb ze op de motor gemonteerd met airbox en 16V injectoren en 4bar benzinedruk (om te proberen he)
De motor draait zeer goed en pakt heel goed aan.
Nu zit ik alleen met de kwestie dat ie nog altijd door de luchtmassameter lucht moet trekken en dat hierdoor de luchtinlaat nog maar beperkt is.
Ik was aan het denken om de luchtmassameter af te koppelen en deze te vervangen door een weerstand met max waarde of iets in die aard?
Heeft iemand hier ervaring mee? Dan kan ik een luchtfilter per cilinder voorzien en is dit nog iets heel anders.
Met een dta is dit perfect mogelijk omdat deze bij mijn weten de luchtinlaattemperatuur meet en niet de massa.
Maar deze optie is niet meer voor de fun, dan begint het al geld te kosten, wat niet de bedoeling is.Je hebt gelijk hoor, maar was gewoon een bezigheidje, had alle onderdelen liggen, dus kost me niets.
Zal eens proberen met de deze, is gewoon maar een experimentje.
Gaan proberen met injectoren van een 16V en hoge benzinedruk?
Kan eventueel nog proberen de inlaat kleiner te maken ofzo
Dit zijn dus de foto’s, is nog in opbouw, dus nog kuisen enz.
Het roze is gewoon van het spul om de dichtheid van de las mee te testen.
Het kelkje is enkel als voorbeeld, was gescheurd tijdens het persen.
Nu alleen nog iets vinden om de allemaal samen open de laten gaan, als ik ze allemaal aaneen verbind lukt het nie.
De ene gasklep gaat sneller open als de andere.Kelken zijn gemaakt, inlaatspruitstuk aangepast, zal er weldra wel eens foto’s van nemen.
van welke motorfiets heb je ze dan? wil eerst zo is proberen, of het lukt is iets anders, maar gewoon voor de fun, heb toch alle onderdelen liggen
wat bedoel je met een vlakke schuif?
mss wel, maar dat is dan met een bestaand setje gasklephuizen. Mijn zou dan met 4 originele zijn van opel.
Ik rij met men kadett met bilstein B6 sport schokdempers (wel de rally versie nemen) met veren van een ford sierra, rij zo al 1,5 jaar, nog geen stukken gehad, veren van een vectra V6 zijn eigenlijk nog beter dan die van een ford, maar moeilijker te vinden, bilsteins zijn zeker een aanrader!
Heb er trouwens nog 2 te koop, zijn nieuwe in de doos, ga met een kever rijden, dus verkoop ik ze, zijn echte bilstein B6 sport rally’s (iets duurder, maar beter)
137 euro/stuk vaste prijs!Volgend jaar ga ik wss mee ne kever rijden mee ne 16V in, dus dan zijn ik geen concurentie meer hé, nu ook wel nimmer ze
Ik rij bij de nvact, bij jou in de reeks, nr 820 (kadett)
-
AuteurBerichten