Raar ideetje (uitvoerbaar?)

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Raar ideetje (uitvoerbaar?)

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207177
    crosserke
    • Topics 5
    • Reacties 37
    Lid sinds:
    12 March 2005

    Hey, mijn vader rijdt met een C2ONE cross, wou eens proberen om een soort van gasklephuizen te maken, zou dit lukken? (gewoon is voor de fun om te proberen)
    -een origineel inlaatspruitstuk afzagen juist voor de injectoren (dat deze nog blijven staan) en hier per cilinder een origineel gasklephuis opzetten (dus 4 originele en deze aan mekaar koppelen)
    Zou dit kunnen lukken of echt verloren moeite?
    Zou de lengte van het inlaattraject ok zijn zo, of te kort?

    #17412285
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 135
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    Dat kan, kijk maar naar die 16klepper op de corsanovatuning site.
    Gasklephuizen van een motorfiets zaten daarop, met een ingekort spruistuk.

    http://www.corsa-novatuning.nl/nl/itb.html

    #17412286
    crosserke
    • Topics 5
    • Reacties 37
    Lid sinds:
    12 March 2005

    mss wel, maar dat is dan met een bestaand setje gasklephuizen. Mijn zou dan met 4 originele zijn van opel.

    #17412287
    stoppelflieger
    • Topics 4
    • Reacties 360
    Lid sinds:
    14 January 2007

    Voor dat je vanalles bij elkaar gaat zoeken zoek eerst maar eens een setje van een motorfiets.
    die worden vaak voor rond de 100euro aangeboden en dan heb je alles.
    probeer maar eens 4 afzonderlijke opel gaskleppen precies synchroom open te laten gaan,bij die motor setjes kun je zo de kabel eraan haken en alles klopt als je gasgeeft.
    je zult alleen even moeten puzzelen met de gaskleppositiesensor.
    succes en foto’s posten !!

    #17412288
    robbyrood
    Bijdrager
    • Topics 15
    • Reacties 631
    Lid sinds:
    6 February 2006

    vlakke schuif maken???

    #17412289
    crosserke
    • Topics 5
    • Reacties 37
    Lid sinds:
    12 March 2005

    wat bedoel je met een vlakke schuif?

    #17412290
    sebastiaankadettcabriogsi
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2303
    Lid sinds:
    27 November 2005

    gaaf ik wil dit ook gaan doen!

    ik heb nu een setje moterfiets gaskleppenhuizen alleen zijn die 40 mm en de inlaat kanalen zijn 33 mm meen ik.

    daarom wil ik mijn spruitstuk opnieuw verlassen naar 40 mm en de kanalen in de kop flowen naar 40 mm zodat er geen extra ristircties op de inlaat kanalen komen.

    echt actief ben ik er niet mee bezig. komt tijd komt geld komt raad….. en vluchtig werk krijg je alleen maar spijt van wil het maximale rendement.

    #17412291
    crosserke
    • Topics 5
    • Reacties 37
    Lid sinds:
    12 March 2005

    van welke motorfiets heb je ze dan? wil eerst zo is proberen, of het lukt is iets anders, maar gewoon voor de fun, heb toch alle onderdelen liggen

    #17412292
    sebastiaankadettcabriogsi
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2303
    Lid sinds:
    27 November 2005

    als ik heel eerlijk ben weet ik dat niet meer, als ik me niet vergis was het van een 1000 of 1100 cc zoekzoeki maar dat weet ik niet meer zeker.

    stond in de u2u van een ander forum die helaas opgeheve is:(

    #17412293
    corsa 1.3 GSI
    • Topics 4
    • Reacties 21
    Lid sinds:
    11 April 2005

    je moet volledig dwars door je spruitstuk boren voor een gasklep-as (zelf maken) en dan per inlaatkanaal een gasklep maken , dan staan al je gaskleppen syncroon en kan jer er een gaskleppotentiometer op zetten

    #17412294
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 135
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    Ik heb een set Kawasaki zxr750 38mm carburateurs, Inlaat wordt van aluminium.
    Heb de inlaatpoorten van de kop ook vergroot, mischien iets te groot maar we zullen zien.

    Bij mij komt er totaal geen elecktronica aan, alleen een onstekingsysteempje meer niet. Geen luchtmassameters geen gaskleppotentiometers helemaal niets!

    Tis gewoon het zelfde als dubbele webers, alleen dan kosten de carbjes minder geld ;)

    #17412295
    robbyrood
    Bijdrager
    • Topics 15
    • Reacties 631
    Lid sinds:
    6 February 2006

    vlakke schuif gebruikt bij die Hilmerson Manta, perfect voorbeeld!!!
    http://www.leechvideo.com/video/view1165589.html

    #17412296
    crosserke
    • Topics 5
    • Reacties 37
    Lid sinds:
    12 March 2005

    Kelken zijn gemaakt, inlaatspruitstuk aangepast, zal er weldra wel eens foto’s van nemen.

    #17412297
    crosserke
    • Topics 5
    • Reacties 37
    Lid sinds:
    12 March 2005




    Dit zijn dus de foto’s, is nog in opbouw, dus nog kuisen enz.
    Het roze is gewoon van het spul om de dichtheid van de las mee te testen.
    Het kelkje is enkel als voorbeeld, was gescheurd tijdens het persen.
    Nu alleen nog iets vinden om de allemaal samen open de laten gaan, als ik ze allemaal aaneen verbind lukt het nie.
    De ene gasklep gaat sneller open als de andere.

    #17412298
    max
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 692
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Het ziet er imposant uit maar deze grote van gasklephuizen zijn overkill (lees te groot).

    #17412299
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    dat is idd te groot.
    Aangezien normaal 1 zo’n gasklep voor de complete motor is :o

    Waarom scoor je geen setje van een brommer (lees motorfiets) :D

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17412300
    crosserke
    • Topics 5
    • Reacties 37
    Lid sinds:
    12 March 2005

    Zal eens proberen met de deze, is gewoon maar een experimentje.
    Gaan proberen met injectoren van een 16V en hoge benzinedruk?
    Kan eventueel nog proberen de inlaat kleiner te maken ofzo

    #17412301
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 135
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    Motorcarbjes was makkelijker ;)

    #17412302
    crosserke
    • Topics 5
    • Reacties 37
    Lid sinds:
    12 March 2005

    Je hebt gelijk hoor, maar was gewoon een bezigheidje, had alle onderdelen liggen, dus kost me niets.

    #17412303
    stefan1986
    Bijdrager
    • Topics 8
    • Reacties 25
    Lid sinds:
    22 March 2008

    je hebt dit allemaal ook gewoon te koop. Typ maar eens throttlebodies in bij google …en lees daar maar eens over. Dan hoef je niet zoveel te zagen en plakken, tis alleen best duur.
    groetjes

    #17412304
    crosserke
    • Topics 5
    • Reacties 37
    Lid sinds:
    12 March 2005

    Ja, dit is zeker te koop, maar plezanter en vooral goedkoper als je het zelf probeert te bouwen.
    Heb ze op de motor gemonteerd met airbox en 16V injectoren en 4bar benzinedruk (om te proberen he)
    De motor draait zeer goed en pakt heel goed aan.
    Nu zit ik alleen met de kwestie dat ie nog altijd door de luchtmassameter lucht moet trekken en dat hierdoor de luchtinlaat nog maar beperkt is.
    Ik was aan het denken om de luchtmassameter af te koppelen en deze te vervangen door een weerstand met max waarde of iets in die aard?
    Heeft iemand hier ervaring mee? Dan kan ik een luchtfilter per cilinder voorzien en is dit nog iets heel anders.
    Met een dta is dit perfect mogelijk omdat deze bij mijn weten de luchtinlaattemperatuur meet en niet de massa.
    Maar deze optie is niet meer voor de fun, dan begint het al geld te kosten, wat niet de bedoeling is.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.