Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
spatbord er af werkt het makkelijkst om de antenne te vervangen ;)
vandaag de corsa na 2 maanden weer even van de buitenlucht laten genieten en de laatste dingetjes uitgevoerd om de auto spik en span op de racing expo te showen . Sta er overigens niet voor de show & shine , maar voor de db drag wedstrijd en demo’s ;)
laat mijn corsa even op een andere wijze zien :-P
@TedMechanic wrote:
@crossagek wrote:
een TR is altijd 2 deurs en is tot ongveer 1987 daadwerkelijk als TR geleverd , na 1987 kwam de a2 versie en werd de sedan met 4 deuren geleverd en kreeg ook de benaming sedan .
Dus is eigenlijk heel makkelijk : zie je een exemplaar met 2 deuren dan is het een TR , met 4 deuren is het een sedan
Dat is niet helemaal waar. Mijn Corsa 2 deurs was uit 1987, maar was geen TR. Dat was een LS uitvoering, dus een A2.
En die werd wel degelijk 2 deurs sedan genoemd.
heb ook 1 gehad uit 1987 , volledig a2 uitgevoerd en ook LS uitvoering , maar stond als TR op kenteken ;)
een TR is altijd 2 deurs en is tot ongveer 1987 daadwerkelijk als TR geleverd , na 1987 kwam de a2 versie en werd de sedan met 4 deuren geleverd en kreeg ook de benaming sedan .
Dus is eigenlijk heel makkelijk : zie je een exemplaar met 2 deuren dan is het een TR , met 4 deuren is het een sedan
was voor de mannen een stukje rijden helemaal naar friesland , maar ze waren meteen razend enthousiast over de corsa , vooral omdat het een TR betrof .
foto’s zijn hier achter huis gemaakt bij een paar oude schuren , dus nog geen 20 meter rijden ;) .
voor de film locatie had ik al een optie uitgezocht ,namelijk een windmolenpark hier net buiten het dorp waar geen kop komt en ik kon en mocht me dus ook lekker laten gaan :angel :angel
uiteraard was dat niet tegen dovemans oren gezegd en heb me dan ook lekker laten gaan hahaha . ( dusdanig goed zelfs dat ik het gepresteerd heb om een naaf kapje van mijn velg te verliezen :oops: :oops: )
ook zijn de mannen even een blokje mee geweest in de corsa en ze stapten alle 2 behoorlijk bleek weer uit de auto :angel
dus binnenkort dit monstertje in de autoweek ( uiteraard voor de reportage nog wel gepoetst hoor ;) )
was alleen jammer dat ik de vectra 2000 bumpers niet op tijd af had , maar deze komen wel terug in het interview met foto’s ;)
mijn corsa vandaag op de foto en film laten zetten door autoweek :angel
wat dr. Ed zegt , waarschijnlijk de startonderbreker . Heb je de oude ECU gebruikt of de ecu die bij de motor hoorde ??
Ecu is namelijk contactslot en dus chip gebonden , dus met een andere ECU communiceert de sleutel niet met de ECU en zal hij niet starten ;)
oke , ga komende week bezig met de tigra .
de oude situatie is dat de tigra een ecu had met 2 stekkers en aan de x20xev hangt een ecu met 1 grote stekker net als de c20xe .
de startonderbreking is denk ik moeilijk uit te programmeren als de boel niet aangesloten is , maar ik kan dus ook niet testen of de boel goed aangesloten is .
wanneer ik de x20xev ecu gebruik is dan de orginele diagnose stekker in de tigra nog te gebruiken of moet ik hier een andere oplossing voor zoeken ??
Ik heb een motorkabelboom met de ecu stekker welke ik naar binnen moet voeren , maar dan is het het makelijkste denk ik om zo dicht mogelijk bij de ecu de draden te koppelen , dus ik pak 1 ecu stekker van de orginele tigra boom en deze soldeer ik aan de x20xev boom ? . Dan pak ik de andere ecu stekker en doe hier hetzelfde mee ( of denk ik nu te simpel ? )
ik heb die nieuwe van de action nu ook op mijn astra na 4 jaar met flatblades van bosch te hebben gereden .
Eerlijk waar ze doen niet voor elkaar onder ;)
vanmiddag het gat voorzien van een plaatje en dicht gelast ;)
kapje moest bij de dealer 43 euro incl. btw kosten en dat is me toch echt wat te gortig :oops:
even een goede poging gedaan tot plastic lassen ;)
en nu begonnen aan de andere kant van de bumper te lassen .
gister de achterbumper al gedaan :
boven het houtje was met de verfbrander met speciaal opzetstukje en onder met de soldeerbout , kortom een smallere las ;)
nu hoorde ik dat de ecu en startonderbreking ( ring + chip ) aan elkaar gekoppeld zijn , maar is dit ook te omzeilen ?
Heb namelijk wel een x20xev ecu er bij gekregen , maar geen ring en chip , dus voordat ik er ook maar tijd in steek wil ik uiteraard weten of het wel nut heeft als ik hem toch niet kan starten zonder die ring en chip ;)
corsa TR 2000 wat wel weer toepasselijk is met de C20XE in het vooronder hahaha :mrgreen: :mrgreen:
vandaag ook een gratis setje vec 2000 sideskirts weten te scoren , dus mogelijk maak ik die ook nog passend op de auto ;)
tc lampje kan knipperen en tc kan uitgeschakeld zijn heb ik vorige week ervaren .
mijn z18xe heeft inmiddels een flinke historie bij de dealer kwa electronica en vorige week bij de apk heb ik nog wat mankementjes uit laten lezen en na wat dieper spitten kwamen wij tot de ontdekking dat mijn tc uitgeschakeld stond .
ik kon strepen trekken met dat gekke ding en tc lampje ging dan vrolijk knipperen , maar niks geen electronica wat ingreep .
Ik heb inmiddels 3 x een nieuw abs / tc stuurapparaat er op gekregen en een nieuwe ECU en bij de inbouw van de ECU is de TC niet ingeschakeld ( misschien om storingen te voorkomen :hmmz en mij buiten de deur te houden ) , maar sinds vorige week is dus mijn TC weer ingeschakeld en ik ben benieuwd of we weer storingen krijgen ;)
misschien heeft jou astra een vergelijkbare historie als de mijne en is bij jou daarom ook de TC uitgeschakeld :hmmz
ik heb vanavond mijn remleiding lv vervangen en ook ik had koper en werkt ideaal . heb het begin vanaf de pomp voorgevormd naast de auto en de rest gevormd onder de auto en zit bijna net zo mooi als de oude ;)
einddemper van de 1800 is wel degelijk anders . Ga maar eens zoeken voor een einddemper voor de astra G , dan krijg je de 1400 en 1600 met een artikelnummer en dan de 1800 – 2200 met een ander artikelnummer . Heb ze hier beide gehad en de 1600 heeft een andere flens verbinding en ingaande pijp van de demper is 4 mm dunner
en weer flinke vorderingen gemaakt met het project :angel :angel
:angel :angel :angel
de diesel demper :
mijn bosal demper van 2,5 jaar en 40.000 km oud :
proef op de som genomen en de diesel demper gekocht en deze blijkt dus gewoon onder de 1800 te passen kwa flens en diameter van de pijp ;)
let op : deze vlieger gaat niet op voor de 1600 motoren omdat deze een andere flens en dunnere diameter uitlaat hebben ;)
maar nu heb ik 2,5 jaar terug een nieuwe bosal demper gemonteerd en deze was nog in goede staat behalve op de plekken waar de beugels aan de demper zijn gelast , hier is de demper finaal doorgerot . Zoals gezegd heb ik er 2,5 jaar en zo’n 40.000 km mee gereden , maar lijkt mij niet dat een demper daar zo snel door mag rotten ???
hier ook niet voorgevormd leverbaar via de dealer , de dealer maakt ze ook zelf .
vandaag weer even met mijn speciale bumper projectje bezig geweest op mijn TR :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
@TedMechanic wrote:
Een 4 deurs is geen TR, de TR is alleen geleverd in 2 deurs t/m 1986 ;)
Zelfs de 2 deurs na 86 heten geen TR meer.
Ben het gedeeltelijk met je eens ;)
Een TR is inderdaad altijd 2 deurs ( 4 deurs is de sedan ) , maar ik heb een TR gehad uit 1987 en deze stond toch echt als TR op het kentekenbewijs ;)
foto die paar weken terug gemaakt is bij een oldtimershow , maar inmiddels de kop alweer vol met ideeen , maar nu de juiste onderdelen nog vinden voor een volledige metamorfose ;) :
planning is de A2 gsi bumper vervangen door een A3 gsi bumper in combi met de orginele A1 neus en een A3 sedan achterbumper in combi met een speciale lip van mantzel , rieger of wat er maar voor mijn voeten komt ;)
-
AuteurBerichten