einddemper astra g wagon .

Forumindex Forums Modellen Astra einddemper astra g wagon .

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270212
    crossagek
      Lid sinds:
      13 January 2005

      beste opel kenners ,

      De einddemper van een astra G diesel , gaat die onder mijn astra G 1.8 16V wagon passen ??

      bvd alvast voor eventuele antwoorden ;)

      #18270394
      Chris426
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 May 2014

        Je moet eerst kijken of het de juiste verbinding is (flens of geschroefd).

        Verder dacht ik dat de diameter van de buis bij een diesel groter is dan bij een benzine…
        Maw: volgens mij gaat hij niet passen, maar je kan altijd eens vergelijken :).

        #18270395
        Famempeters
          Lid sinds:
          8 March 2008

          kijk even op http://www.winpartes.nl of op hbase.nl voor die info via de auto soort en zijn wel delen die uitwisselbaar zijn .

          maar wat al gezegd is er is een pijp verbinding mogelijk maar ook een flens verbinding en nu de vraag wat heb je die zit net bij de achter brug

          voor een super voordelige goed via marktplaats naar de Raymundus advertentie toe zit alles bij en super voordelig uit Duitsland .

          Bert

          #18270396
          crossagek
            Lid sinds:
            13 January 2005

            proef op de som genomen en de diesel demper gekocht en deze blijkt dus gewoon onder de 1800 te passen kwa flens en diameter van de pijp ;)

            let op : deze vlieger gaat niet op voor de 1600 motoren omdat deze een andere flens en dunnere diameter uitlaat hebben ;)

            maar nu heb ik 2,5 jaar terug een nieuwe bosal demper gemonteerd en deze was nog in goede staat behalve op de plekken waar de beugels aan de demper zijn gelast , hier is de demper finaal doorgerot . Zoals gezegd heb ik er 2,5 jaar en zo’n 40.000 km mee gereden , maar lijkt mij niet dat een demper daar zo snel door mag rotten ???

            #18270397
            crossagek
              Lid sinds:
              13 January 2005

              de diesel demper :

              mijn bosal demper van 2,5 jaar en 40.000 km oud :

              #18270398
              xladage
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2008

                Ik dacht dat het intern andere dempers waren ivm roet e.d.

                Mijn diesel demper:

                ;)

                #18270399
                xladage
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2008

                  Weet je trouwens zeker dat je demper doorgeroest is, of is het puur de buitenmantel.
                  Daarbij: als je veel korte stukjes rijdt, gaat je uitlaat er veel sneller aan dan bij lange stukken.
                  KMs en leeftijd zeggen dus lang niet alles.
                  Bij alleen lange stukken gaat een uitlaat veel jaar + KM mee

                  #18270400
                  Haasje17
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    8 September 2009

                    @crossagek wrote:

                    proef op de som genomen en de diesel demper gekocht en deze blijkt dus gewoon onder de 1800 te passen kwa flens en diameter van de pijp ;)

                    let op : deze vlieger gaat niet op voor de 1600 motoren omdat deze een andere flens en dunnere diameter uitlaat hebben ;)

                    maar nu heb ik 2,5 jaar terug een nieuwe bosal demper gemonteerd en deze was nog in goede staat behalve op de plekken waar de beugels aan de demper zijn gelast , hier is de demper finaal doorgerot . Zoals gezegd heb ik er 2,5 jaar en zo’n 40.000 km mee gereden , maar lijkt mij niet dat een demper daar zo snel door mag rotten ???

                    De 1400, 1600 en 1800 hebben allemaal gelijke middendemper en einddemper wat betreft diamter.
                    Bij de 2.0 kan het verschillend zijn, maar de x20xev heeft ook nog gelijke diameter.

                    #18270401
                    crossagek
                      Lid sinds:
                      13 January 2005

                      einddemper van de 1800 is wel degelijk anders . Ga maar eens zoeken voor een einddemper voor de astra G , dan krijg je de 1400 en 1600 met een artikelnummer en dan de 1800 – 2200 met een ander artikelnummer . Heb ze hier beide gehad en de 1600 heeft een andere flens verbinding en ingaande pijp van de demper is 4 mm dunner

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.