Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Beste Marsmuziek,
Uit nieuwschierigheid, werkt je achteruitrijcamera ook niet vloeiend als de auto net gestart is?
C.
Tja het is duidelijk dat er hier enkele dealers reageren. Ik kan mijn afgelopen 5 jaar opel hier uitgebreid gaan beschrijven, maar dan haak je denk ik al snel af omdat het pagina’s lang is. Ik ben nog zo netjes geen dealers te noemen.
Toch kort een poging. Dit is ondertussen mijn 2e Insignia, de eerste miste allerlei opties. Ondanks dat de verkoper wist hoe kritisch ik was en hoeveel ik zelf al uitgezocht had, heeft ie niet bedacht voor de levering toch even alle opties goed te controleren. Immers zaten er vorig jaar veel verschillen in de website (car conf.) van Opel vs de prijslijst. Trekgewicht klopte niet, Nav scherm grote klopte niet, keylesss entry klopte niet en armsteun klopte niet.
En ja de dealer heeft hier wel echt zijn best gedaan, met als gevolg dat ik een nieuwe auto kon bestellen. Kostte wel weken en weken tijd, want ook hier was Opel NL degene die me weken aan het lijntje hield. En ja de dealer kan er niets aan doen dat een auto maar 54 liter kan tanken, (Ik heb veel auto’s gereden en nog nooit 1 gehad waar je nog 8 liter in krijgt, ook de meter zakt meteen als je stopt met tanken als ie afslaat).
Waar een dealer wel wat aan kan doen is adequaat reageren als dit afgesproken is. Zo zou Opel Nl gecontact worden om eea na te vragen, hier is nooit meer op teruggekomen. Ook niet na een belletje en appje. Zoals geschreven, de 2e dealer, mijn vorige opel dealer (Zafira hier gereden) heeft niet eens meer teruggebeld.
En met die Zafira ben ik ook 5x terugeweest om uiteindelijk mijn stoel vast te laten lassen, reed ik regelmatig kilometers naast de weg volgens de navigatie en alle updates (keer op keer weer terug) hielpen niets. Ook de insignia heeft meerdere issues, de achteruit rij camera, zie andere post), werkt alleen vloeiend als je eerste de auto 5 minuten aan laat staan, dan is de computer pas in staan het beeld te renderen… Antwoord dealer? Andere auto heeft het ook, dus niets aan te doen. Een auto van meer dan 40K mag blijkbaar een slecht werkende camera hebben…
Wellicht dat dit eea in een wat breder verband zet. En nogmaals, ook al kan een dealer er idd niet altijd wat aan doen, je afspraken nakomen moet toch lukken? Zelfs als het antwoord niet naar wens is, dan nog verwacht je een antwoord. (bv we hebben Opel Nl gebeld en zij kunnen ook niets doen. live with it! Prima, maar zelfs dat heb ik niet gehoord).
Tot slot om even aan te geven waarom een auto waar 62 Liter in gaat, toch echt vervelend is als er maar 52-54 liter in gaat:
1. Ik rij 40.000 km per jaar.
2. De auto rijd, schrik niet, 1 op 11 (1.6T)
3, Ik tank gemiddeld 50 liter per keer (immer rij ik hem echt niet elke keer leeg, das was om te tetsen).Dus 3600 liter nodig, Gedeeld door 50 is 72 keer tanken per jaar. Als ik zeg 58 liter zou kunnen tanken, dan zou ik slechts 62x hoeven tanken. Scheelt 10 tank beurten… ik vind het aardig was…
30 juni 2019 om 22:38 In reactie op: Prijslijst vs Configurator klopt niet. Verkeerde opties geleverd #18367176Die 500 euro dus geweigerd…
30 juni 2019 om 22:36 In reactie op: Prijslijst vs Configurator klopt niet. Verkeerde opties geleverd #18367175Nou ik heb 5 weken gewacht, kreeg 500 euro cash op mijn rekening voor een lease auto. Dit mag ik uiteraard niet eens aannemen. Was het echt zat na 5 weken wachten en heb aangegeven nog 1 optie te zien, een geheel nieuwe auto.
Die is besteld en komt rond aug. Zelfde prijs en zelfde fiscale waarde met de juiste opties. Hoe ze dat doen, met name zelfde fiscale waarde, geen idee moet ook nog zien dat het echt goed komt, maar goed lijkt vooralsnog de goede kant op te gaan.
18 april 2019 om 12:00 In reactie op: Prijslijst vs Configurator klopt niet. Verkeerde opties geleverd #18365635Laatste update, het verhogen van het trekgewicht gaat 6-8 weken duren… nou vraag ik je… Opel NL is zich aan het beramen hoe ze eea voor alle gedupeerden gaan oplossen. De dealer wist niet te zeggen bij hoeveel mensen dit nu fout gegaan is, maar er zijn er dus meer…
Tot slot lijkt het erop dat Opel NL vindt dat ze de juiste navigatie geleverd hebben. Zie de bijlage. Ik heb dus recht op een Multimedia Navi Pro, maar krijg een intellilink 4.0 systeem. Omdat er geen 8″ meer bij staat, zou het echt om de intellilink gaan. Ik zeg kijk wat er bij het executive pakket geboden wordt, dit is wel het 8″ systeem. Inderdaad dat is ook een Multimedia Navi Pro.
Ben benieuwd hoe het afloopt en of ik überhaupt deze auto nog wel wil gaan rijden….
9 april 2019 om 12:27 In reactie op: Prijslijst vs Configurator klopt niet. Verkeerde opties geleverd #18365409Keyless entry betekent dat je de sleutel helemaal niet meer hoeft te gebruiken. Je komt aanlopen en aks je de sleutel bij je hebt gaat ie al open. Ik vermoed dat je hier ook recht op hebt.
h.
9 april 2019 om 11:44 In reactie op: Prijslijst vs Configurator klopt niet. Verkeerde opties geleverd #18365407Bij mij heeft de dealer meteen aangegeven dat de achterbank vervangen kan worden. De andere opties komen ze op terug. Maar jij hebt dus zeker ook volgens de oude specificaties besteld en hebt mi volledig recht op dit navi systeem en dus ook keyless entry etc. Armsteun is tot op heden nog steeds standaard. JE kan ze in gebreke stellen volgens mij. JE staat wel sterker als je de auto nog niet hebt afgenomen. Rij je er al wel in, sta je minder sterk. (Soort impliciet akkoord gegaan vermoed ik..)
Ik ga echt zover dat ik de auto laat staan als ze niet conform prijslijst leveren. Let wel, elke dealer die ik gesproken heb (dat waren er meerdere) geeft vooraf aan, de prijslijst is geldig. Bewaar die prijslijsten ook goed. Heb je ze niet meer, dan zijn ze altijd wel ergens te downloaden. Lease maatschappijen bewaren deze lijsten ook en tot slot heb ik ze ook nog liggen…;)
Ben jij nu afgescheept of loopt eea nog?
Ha nou dankzij de leasemaatschappij en de dealer (Woerden) krijg ik nu de nieuwste kaarten.
De oude zijn denken we toch al weer ruim 2 jaar oud. Let wel zeker niet door Opel Nederland…Ben benieuwd… Wel bijzonder dat ze al de kaarten voor 2017 uitgeven… Zal beter klinken als je deze auto volgend jaar koopt: nee hoor meneer u heeft echt de kaarten van 2017 ( ach ja wel al weer een jaar oud maar toch….)
Tja dacht toch maar ff reageren. Mijn Opel Zafira is nu 1 jaar oud met een 950 systeem. Issues die ik heb:
1. Om de paar weken/maanden krijg ik de melding bij het kiezen van een radio favoriet: Favoriet opgeslagen. Fijn ik wilde alleen een favoriet kiezen. alle 12 (meer gebruik ik niet) moet ik opnieuw instellen.
2. Kaarten zijn echt verouderd, ook al een jaar geleden toen ik hem kocht
3. Na de laatste update stottert mijn mp3’s als de navigatie meent iets te moeten zeggen.
4. De laatste update zou volgens de dealer echt goed zijn, veel issues opgelost en ik zou ook niet meer naast de weg rijden… Niets is minder waar. Regelmatig rij ik in een weiland omdat ik die weg niet op de kaart staat en als ik zelf besluit dat een andere route beter is, dan raakt ie van slag en stuurt ie me over de gekste wegen om zijn gelijk te halen. Ook rij ik dan vaak op een parallel weg ipv op de hoofdweg waar ik echt op rij.
M.a.w. de laatste update heeft eea niet verholpen alleen maar erger gemaakt. Daarnaast geeft Opel Nl en de dealer geen enkele oplossing. Kaarten kan ik zelf gaan betalen dat is nou eenmaal zo. Zelfs na aangegeven te hebben al zeker in 1 jaar 5x terug te zijn geweest (stoel issues bekend euvel, panaromadak schuifdoek issues, stuurbekrachtiging software niet goed etc. etc.) nog geen sorry of wat vervelend, nee hoor betaal maar nieuwe kaarten en verder bv de stoel, dat zijn gewoon de producteigenschappen… Wat een aanfluiting, voor mij nooit een Opel weer…..
-
AuteurBerichten