Prijslijst vs Configurator klopt niet. Verkeerde opties geleverd

Forumindex Forums Modellen Insignia Prijslijst vs Configurator klopt niet. Verkeerde opties geleverd

Wie heeft dit ook meegemaakt?

Ik ben benieuwd hoeveel mensen ook problemen hebben met Opel NL en hun slechte inzicht in opties en specificaties.

Je moet zijn ingelogd om te kunnen stemmen.
  • #1 Ja heb ik ook gehad
  • #2 Nee maar ben ook niet zo tevreden
  • #3 Nee ben ook zeer ontevreden
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18365403
    creator788
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 August 2016

      Rond Oktober vorige jaar heb ik me georiënteerd op de Insignia Grand Sport 1.6T (Lease). Toen kwam ik er al achter dat wat er in de online Carconfigurator stond niet overeenkomt met de prijslijst. (Lijst augustus 2018). Veel gebeld en nagevraagd, het ging toen specifiek om het trekgewicht. Eerst was de prijslijst geldend (1600 KG),  toen toch weer de configurator (1405 KG) met als melding dat de auto nog gekeurd zou worden maar dat je deze kosteloos kon verhogen naar 1600 KG. Auto dus nog maar even niet besteld. Rond Kerst waren de nieuwe prijzen bekend, deze auto werd 2200 euro duurder, mede doordat de actie (1.6 net zo duur als de 1.5) afliep. Nog maar eens de dealer gebeld of mijn offerte wat langer geldig kon blijven totdat de keuring geweest was. Antwoord, maar meneer de auto kan al 1600 KG trekken.

      Affin, ik met spoed de auto besteld en laten opnemen dat als de auto dit niet kon trekken ik deze mocht laten staan. Lof voor de dealer. Uiteraard 2 weken later de melding dat de keuring er bijna door was, kostte wel 300 euro extra (niks gratis). Die heb ik uiteraard door de dealer laten betalen. Hier weer lof voor de dealer.

      Maar goed ik zou wel het 19.5 model van de insignia krijgen  en niet meer de 19,0 versie. Van deze nieuwe versie van de Insignia was de uitrusting  iets anders. De prijslijst die toen gold was die van Jan 2019.
      Auto was vorige week binnen en ben even wezen kijken en wat bleek: (Ik had niet het Executive pakket besteld, waar onderstaande opties nu wel in zitten)

      1. Armsteun achter met bekerhouders mistten (dealer geeft aan dat ik een nieuwe achterbank krijg).

      2. Keyless entry mist (staat tot op heden, prijslijst feb 2019 als optie bij de business execeutive. In de interne bestellijsten staat dit er niet meer in. Maar ja die krijgt de consument niet te zien)

      3. NaviPro multimedia systeem 8″ zit er niet in, blijkt nu een 7″intellilink 4.0 systeem te zijn geworden. Prijslijst vermeldde deze wel. (Jan 2019) In de laatste prijslijst en in de configurator is dit nu eindelijk aangepast. (Feb 2019)

      Op de carconfigurator  stonden toen (Nu pas aangepast) al deze opties wel. Ben erg benieuwd hoe ze dit op gaan lossen. Ik ben er bang voor, aangezien Opel NL tot op heden (Met mijn Zafira met het los zittende midden zitvlak van de stoel hebben ze ook niets opgelost, zo was de stoel nou eenmaal!) niet aan de klant denkt maar aan hun eigen portemonnee.

      Affin, zelfs nu staat Keyless entry nog steeds als optie (prijslijst Feb 2019) genoemd bij de business executive. Dus let erop, dit wordt NIET geleverd.
      Kies je voor het Executive Plus pakket, dan zitten al deze zaken er wel in en heb je dus geen issues. Hoe bizar dat ondanks dat ik vele malen heb aangegeven dat de lijsten niet klopten, men niets aan heeft gepast en ook nog een verkeerde auto levert…… Hierbij daag ik Opel NL uit nu te laten zien dat ze eea wel netjes op gaan lossen.

      Zijn er meer mensen met deze ervaringen?

       

      Gr,

      H.

      #18365406
      sderat
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 October 2015

        ik heb het zelfde probleem.

         

        auto besteld in juni 2018 als business execeutive in jan 2019 verkeerd geleverd (verkeerde motor) in april wederom geleverd met iid deze afwijkingen.

        1. Armsteun achter met bekerhouders mist (dealer geeft aan hier niets mee te kunnen)

        2. NaviPro multimedia systeem 8″ zit er niet in, is nu een 7″intellilink 4.0 systeem  (dealer geeft ook aan dat dit niet omgewisseld kan worden)

        dit 4.0 systeem is beduidend minder dan de pro ook de het info display tussen de klokken is hierdoor minder uitgebreid.

         

        ik ben benieuwd hoe jouw dealer dit met die bank oppakt.

        grt S

        #18365407
        creator788
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 August 2016

          Bij mij heeft de dealer meteen aangegeven dat de achterbank vervangen kan worden. De andere opties komen ze op terug. Maar jij hebt dus zeker ook volgens de oude specificaties besteld en hebt mi volledig recht op dit navi systeem en dus ook keyless entry etc. Armsteun is tot op heden nog steeds standaard. JE kan ze in gebreke stellen volgens mij. JE staat wel sterker als je de auto nog niet hebt afgenomen. Rij je er al wel in, sta je minder sterk. (Soort impliciet akkoord gegaan vermoed ik..)

          Ik ga echt zover dat ik de auto laat staan als ze niet conform prijslijst leveren. Let wel, elke dealer die ik gesproken heb (dat waren er meerdere) geeft vooraf aan, de prijslijst is geldig. Bewaar die prijslijsten ook goed. Heb je ze niet meer, dan zijn ze altijd wel ergens te downloaden. Lease maatschappijen bewaren deze lijsten ook en tot slot heb ik ze ook nog liggen…;)

          Ben jij nu afgescheept of loopt eea nog?

          #18365408
          sderat
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 October 2015

            ik rij er nu wel in (ik had er al eentje laten staan) de prijslijst heb ik ook nog wel bewaard.

            Mijn dealer biedt een compemsatie aan in de vorm van accesoires.

            ik begrijp dat keyless entry niet zo,  de auto ongrendeld middelds de afstand bediening op de sleutel en start met een startknop zo heb ik het nu.

            volgens de prijslijst zou dat ook zo moeten zijn.

            Maar het wisselen die achterbank vind ik wel iets bij welke dealer zit jij nu dan ? ik zou het wel handig vinden om te kunnen melden dat die bank dus wel mogelijk is.

            #18365409
            creator788
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 August 2016

              Keyless entry betekent dat je de sleutel helemaal niet meer hoeft te gebruiken. Je komt aanlopen en aks je de sleutel bij je hebt gaat ie al open. Ik vermoed dat je hier ook recht op hebt.

               

              h.

              #18365411
              sderat
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 October 2015

                Oke , en welke dealer geeft bij jou aan dat de bank wel gewisseld kan worden ?

                ik lees het nu idd dat keyless moet werken zoals jij omschrijft.

                 

                grt S

                #18365635
                creator788
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 August 2016

                  Laatste update, het verhogen van het trekgewicht gaat 6-8 weken duren… nou vraag ik je… Opel NL is zich aan het beramen hoe ze eea voor alle gedupeerden gaan oplossen. De dealer wist niet te zeggen bij hoeveel mensen dit nu fout gegaan is, maar er zijn er dus meer…

                  Tot slot lijkt het erop dat Opel NL vindt dat ze de juiste navigatie geleverd hebben. Zie de bijlage. Ik heb dus recht op een Multimedia Navi Pro, maar krijg een intellilink 4.0 systeem. Omdat er geen 8″ meer bij staat, zou het echt om de intellilink gaan. Ik zeg kijk wat er bij het executive pakket geboden wordt, dit is wel het 8″ systeem. Inderdaad dat is ook een Multimedia Navi Pro.

                  Ben benieuwd hoe het afloopt en of ik überhaupt deze auto nog wel wil gaan rijden….

                  Prijslijst Insignia jan 2019

                  #18367174
                  Wim2019
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 March 2019

                    Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar dan met een Innovation (lease). Ook het “verkeerde” navigatiesysteem, geen middenarmsteun achter en zelfs een monochroom display bij de tellers.

                    Ook bij mij totaal geen medewerking van Opel Nederland. Ik heb de fout gemaakt de auto mee te nemen en heb uiteindelijk na een hoop gezeur deze na een maand ingeleverd. Heb nu een nieuwe besteld, om dezelfde uitrusting te krijgen € 2.500,00 duurder, lekker voor de bijtelling.

                    Ik ga de auto 1 juli ophalen, maar ga er met de prijslijst in de hand eerst doorheen alvorens de auto te accepteren. De opstelling van Opel Nederland hierin vind ik zeer onder de maat.

                    Ik wens je veel succes met krijgen waar je recht op hebt!

                     

                    #18367175
                    creator788
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 August 2016

                      Nou ik heb 5 weken gewacht, kreeg 500 euro cash op mijn rekening voor een lease auto. Dit mag ik uiteraard niet eens aannemen. Was het echt zat na 5 weken wachten en heb aangegeven nog 1 optie te zien, een geheel nieuwe auto.

                      Die is besteld en komt rond aug. Zelfde prijs en zelfde fiscale waarde met de juiste opties. Hoe ze dat doen, met name zelfde fiscale waarde, geen idee moet ook nog zien dat het echt goed komt, maar goed lijkt vooralsnog de goede kant op te gaan.

                      #18367176
                      creator788
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 August 2016

                        Die 500 euro dus geweigerd…

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.