Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dag allen,
Het probleem is (tijdelijk) opgelost!!!!!
Heb dus op advies van WIM-V6 een busje WD40 gehaald bij de Aktion voor 3 euro ofso. De slot helemaal volgespoten en wat geklooit met de sleutel en toen kwam het los! Ik kan m’n waggie weer starten. Hoop dat dit niet tijdelijk is en dat ik hiermee een tijdje door kan.
Ik heb ook even onderzocht wat een nieuwe slot kost bij de opel dealer. Een nieuwe contactslot voor de Corsa C kost 120€ indien je de code hebt van je auto die op je autopas staan? ik heb dus geen autopas. Om de code’s op te vragen moet je 35€ extra betalen wat dus totaal uitkomt om €155,- voor alleen het contactslot zonder te laten maken. Dus met het laten maken zal het plus minus €200,- zijn denk ik. En die code heb je trouwens nodig voor de startonderbreker geloof ik, want hij moet de sleutel kunnen inlezen. Er kan niet zomaar een contactslot op.
Groetjes!
hallo,
Vandaag heb ik vernomen van vrienden, dat je de sleutelcontact kan bestellen bij de opel dealer via de Chasisnummer van de auto. Die nummer staat als het goed is op de auto papieren. Als je het via de chasisnummer besteld dan kan je het zelfde sleutel gebruiken dus krijg je ook geen nieuwe sleutel.
KLOPT DIT?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Een Corsa C komt niet veel voor in sloperijen. Iemand anders enig idee wat het ca. Kan kosten?
wat zal dat geintje mij gaan kosten?
Bedankt voor alle reacties. Ik ga eerst maar eens zoeken van waar hij nou precies lekt.
@opelgteetje wrote:
Zou toch bijna denken dat je waterpomp het begeven heeft….
Waterpomp heb ik samen met de Distributieriem 5000 km. geleden vervangen.
En daarbij heb ik ook gelijk de thermostaat vervangen, want die was ook aan vervanging toe.@Fearless wrote:
koud buiten…… :hmmz
Dat zou kunnen inderdaad, maar dan zou het na 10 minuten warm rijden toch wel weg moeten zijn neem ik aan?
Verder heb ik nog een vraag:
Als er koelvloeistof inwendig lekt dan is het dus de koppakking?
En als het uitwendig lekt kunnen we dan ook spreken van een koppaking of is koppakking alleen inwendig?@Opeltje17 wrote:
Effe proeven als het zoet is is het koel water,
wat ik zou doen is alles helemaal schoonmaken koelsysteem afvullen en effe gaan planken dan effe kijken waar hij lekt
laatst hetzelfde gedaan bij onze astra H was de bovenste kachel radiateur slang.Heb je ook een enig idee wat de rook is uit de uitlaat?
Is dat normaal?@*Jurgen* wrote:
Koelwater is koelvloeistof ja. Gewoon even onder druk laten zetten. Als de druk dan wegloopt zonder dat je een uitwendig lek kunt vinden is waarschijnlijk je koppakking wel lek. De garage kan je daar wel over voorlichten. Enig idee welke positie je die druppels hebt liggen onder de auto? Rechtsvoor of linksvoor bijvoorbeeld?
Als je voor de auto staat dus met je gezicht naar de motorkap gericht, dan is het vaak goed te zien aan de linkerkant.
Onder de bumper bij de voorwiel in de buurt. Mijn radiateur zit volgens mij wel iets meer rechts maar misschien is het een slangetje of wat anders? Er zijn vaak 3 grote druppels op de grond en het is een beetje glad. Het is geen olie dus denk ik dat het koelvloeistof is.En koelwater is koelvloeistof?
Kan je ook een test doen voor inwendige lekkage?Bedankt voor jullie reacties!
De probleem is opgelost. De kapje van de distributieriem zat er niet goed op en dat raakte dus iets???
Helaaas moest ik hiervoor wel een nieuwe distributieriem en waterpomp voor vervangen :(Verder is er ook gelijk de krukas kering vervangen hoorde ik. Hij lekte namelijk olie.
Mijn auto verbruikte veel koelvloeistof, namelijk 1 liter op 1000 km.
Ik had een lekkage bij de thermostaat.
Heb vandaag dus de thermostaat vervangen.En nu maar hopen dat het hoge verbruik weg is. :hmmz
Gefeliciteerd :thumb
@wim-v6 wrote:
nee niet direct, als je bij je eerste beurt maar zorgt dat je Weet wat er in zit, je kan ook aangeven als je en bepaalde olietype erin wil hebben bij een garage..
Willem
Oké Bedankt!
@wim-v6 wrote:
niet zolang het er niet meer liters worden..
weet je wel wat er met de laatste beurt is ingegaan???
best kans dat een universele garage hem heeft gevuld met 10w40
Willem
Nee ik heb geen flauw idee. Ik heb hem 2e hands gekocht via marktplaats.
Nu zou ik dus een groot probleem kunnen hebben als er 2 soorten olie in mijn motor gemengd zijn?????Dit is dan mijn Corsa met een 1.4 motor. :D
Velgen zijn nogal beschadigd (vorige eigenaar was een vrouw). Verder heb ik ook veel last van roet op mijn voorste velgen. :(In de winter ga ik waarschijnlijk nieuwe velgen erop zetten.
@TeamWest wrote:
Hier vind je alle informatie die je nodig hebt om uiteindelijk foto’s te kunnen uploaden:
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=24419
(inmiddels kan je je beter wel even registreren op Imageshack.us, maakt alles makkelijker)
Danku!
‘t is gelukt :)
Vandaag de koelvloeistof en een halve liter olie bijgevuld bij mijn Corsa
@vectra208v wrote:
@CorsaTNC wrote:
Dag heren/dames,
Hoe kan ik hier een foto uploaden.
Ben nog nieuw en weet niet hoe het moet.
Wie kan mij helpen?Bedankt!
Ik zou zeggen…stel je eerst eens een voor in het voorstel topic op dit forum.
viewforum.php?f=30Daarna wil ik wel uitleggen hoe je foto’s post
Zó ik heb mij ook even voorgesteld.
viewtopic.php?f=30&t=168199
Wil je nou uitleggen hoe je een foto post?
houd daarna de AS knop ingedrukt om het af te sluiten :thumb
Dit probleem heb ik ook gehad. Ik moest een code opvragen bij de Opel dealer. Koste mij €25,-
Als je de code hebt gaat het als volgt:
1. Druk de [AS] toets in. (de radio staat uit!)
2. Houd de toets ingedrukt.
3. Zet de radio aan.
4. Er komt SAFE op het display te staan. (zit op je dashboard winking smiley )
5. SAFE wordt gevolgd door 10 —-
6. Je code is bijvoorbeeld 1 2 4 4
7. Druk één maal op toets met nummer 1
8. Druk twee maal op toets met nummer 2
9. Druk vier maal op toets met nummer 3
10. Druk vier maal op de toets met nummer 4Dag heren/dames,
Hoe kan ik hier een foto uploaden.
Ben nog nieuw en weet niet hoe het moet.
Wie kan mij helpen?Bedankt!
mooie waggies
-
AuteurBerichten