Sleutel draait niet in contact

Forumindex Forums Modellen Corsa Sleutel draait niet in contact

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259080
    CorsaTNC
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 August 2012

      Beste mensen,

      Ben in het bezit van een Corsa C 1.4 uit 2001.

      Gisteravond na werk stap ik mijn auto in en probeer hem te starten. Ik doe de sleutel in het contact en meer beweging krijg ik niet. Sleutel draait dus niet.
      Toen ging ik spelen met het stuur en ging het uiteraard in de stuurslot. Ik heb na een half uur kloten met de slot en de stuur uiteindelijk maar de ANWB gebeld. De ANWB sloeg met een hamer op de contactslot (waar de sleutel in gaat) en hield het met een vinger de slot ingedrukt, gelijk erachteraan stopte hij de sleutel erin en kon die het meteen starten. De sleutel draait dus alleen in het contact nadat de contact is ingedruk met een hamer. De ANWB had het over slijtage.

      Echter als ik de sleutel eruit haal, krijg ik telkens hetzelfde probleem. Ik moet telkens met een hamer eropslaan en dan de sleutel erin stoppen. Maar dit houdt natuurlijk ook een keer op. Beste mensen, weten jullie wat de oplossing hiervoor is. Ik denk uiteraard een nieuw contactslot, maar is er verder nog iets dat i.c.m. het contactslot vervangen moet worden. En is dit een duur grap? Heb vorige week de auto een grote beurt gegeven dus heb niet weer zin om veel geld uit te geven.

      Tips, info en advies is welkom! :)

      Bij voorbaad dank, CorsaTNC

      #18157963
      Nagtie
        Lid sinds:
        24 September 2007

        Volgens mij kun je gewoon een contact slot tweedehands kopen, en er in zetten…

        #18157964
        corsaracer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 January 2005

          zorgen dat je een complete set haalt op de sloop.

          dus contactslot, sloten van de deuren en het slot van de achterklep. anders loop je dadelijk met 3 sleutels om je auto open te maken en te starten….

          en de sleutel/sleutels die erbij horen.

          en als er nog een echt goeie bijzit meteen ff laten namaken

          dan moet je daarna ff de chip in de sleutel omzetten anders start hij nog niet

          #18157965
          CorsaTNC
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 August 2012

            wat zal dat geintje mij gaan kosten?

            #18157966
            corsaracer
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 January 2005

              dat durf ik je zo niet te zeggen, beste zou zijn om een aantal sloperijen te bellen en vergelijken…

              #18157967
              CorsaTNC
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 August 2012

                Een Corsa C komt niet veel voor in sloperijen. Iemand anders enig idee wat het ca. Kan kosten?

                #18157968
                Opel_Bjorn
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  4 May 2008

                  Kan ook te maken hebben met de zon. Ik ben vroeger genoeg Astra G’s gaan depanneren waar het contact niet meer van rond te krijgen was na een hete dag. Je kan proberen wat WD40 in het slot te spuiten en mss dat het terug loskomt met wat smering.

                  #18157969
                  Heks
                    Lid sinds:
                    18 June 2012

                    Het hangt er vanaf wat je allemaal wil vervangen. Wil je 1 sleutel houden, dan zal je zoals gezegd alles moeten vervangen.
                    Op http://www.onderdelenzoeker.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; kan je met 1 verzoek een groot aantal bedrijven benaderen. En kan je wellicht zonder een groot aantal sloopbedrijven te bellen, toch aan een complete set komen. Er zijn meer van dit soort sites geloof ik.
                    Via http://www.fsrs-opelwebshop.nl/opel-contactslot-oe-ref-913652-913694.html” onclick=”window.open(this.href);return false; is een los contactslot te krijgen. Maar dan zit je met meerdere sleutels. Vraag wel even na of deze wel geschikt is voor jouw auto.
                    Er staan toch wel wat c’s op de sloop, dus zou geen onmogelijke opgave moeten zijn.

                    #18157970
                    CorsaTNC
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 August 2012

                      hallo,

                      Vandaag heb ik vernomen van vrienden, dat je de sleutelcontact kan bestellen bij de opel dealer via de Chasisnummer van de auto. Die nummer staat als het goed is op de auto papieren. Als je het via de chasisnummer besteld dan kan je het zelfde sleutel gebruiken dus krijg je ook geen nieuwe sleutel.

                      KLOPT DIT?

                      Heeft iemand hier ervaring mee?

                      #18157971
                      Heks
                        Lid sinds:
                        18 June 2012

                        Klinkt mooi, zou morgen is even een dealer bellen als ik jou was.

                        Als het mogelijk is, ben ik wel benieuwd naar de kosten, want de mijne is ook behoorlijk gaar.

                        #18157972
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Vol baggeren met WD40, ik heb ook zo gestaan met me Vectra op de zaak, einde werkdag, zon vol op de auto gestaan, en ja hoor jammer joh.

                          Ik dus effe een Bus WD40 uit het Magazijn gepakt, Slot vol geJoghurt dat het uit de stuurkap keam druipen, flink lopen klooien tot het slot weer draaien ging.
                          De 6jaar ernaa nooit meer voorgekomen, met hetzelfde slot.

                          willem

                          #18157973
                          combo c tour
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            22 July 2005

                            als ik het goed heb hoef je totaal geen completen sloten set op de sloop te halen.
                            alleen een compleet contactslot.
                            cilinder kun je dan om zetten waardoor je de originele sleutel behoud.
                            heb dit al eens gedaan bij een Vectra-B.
                            weet niet of Corsa-C de zelfde contactsloten hanteert.

                            #18157974
                            CorsaTNC
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              2 August 2012

                              Dag allen,

                              Het probleem is (tijdelijk) opgelost!!!!!

                              Heb dus op advies van WIM-V6 een busje WD40 gehaald bij de Aktion voor 3 euro ofso. De slot helemaal volgespoten en wat geklooit met de sleutel en toen kwam het los! Ik kan m’n waggie weer starten. Hoop dat dit niet tijdelijk is en dat ik hiermee een tijdje door kan.

                              Ik heb ook even onderzocht wat een nieuwe slot kost bij de opel dealer. Een nieuwe contactslot voor de Corsa C kost 120€ indien je de code hebt van je auto die op je autopas staan? ik heb dus geen autopas. Om de code’s op te vragen moet je 35€ extra betalen wat dus totaal uitkomt om €155,- voor alleen het contactslot zonder te laten maken. Dus met het laten maken zal het plus minus €200,- zijn denk ik. En die code heb je trouwens nodig voor de startonderbreker geloof ik, want hij moet de sleutel kunnen inlezen. Er kan niet zomaar een contactslot op.

                              Groetjes!

                              #18157975
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                Meestal is enkelt de Cilinder vervangen voldoende.
                                Deze kan je bij de Opel bestellen voor je eigen sleutel, en is in 10 minuten gewisseld.

                                Willem

                                #18346854
                                aartzonnetje
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 August 2017

                                  Voor de mensen die op dit forum terecht zijn gekomen en er met de bovenstaande informatie niet uit zijn gekomen (zoals ik) heb ik een artikel gevonden die mooi een paar opties geeft: http://slotenmaker365-amsterdam.nl/autoslot-vast/
                                  “Een sleutel kan alleen een slot opendraaien wanneer de sleutel perfect recht is.” Dit was inderdaad mijn probleem, mijn sleutel was licht gebogen en werkte daarom niet. Even de reserve sleutel erbij gepakt en hij werkt weer :good:

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.