Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je moet eerst weten wat uitvalt, dus wanneer je hem start heb je dan wel vonk of brandstof. Heb je de voeding naar de computer al gecontroleerd? Heeft de 1800 gsi ook een motorcontrolelamp en brandt deze als de motor niet wil aanslaan? Bij de 2 liters wil het brandstofpomprelais ook startproblemen geven( geeft voeding voor computer en brandstofpomp). Als hij niet wil aanslaan zou ik onder het starten aan de kabelboom gaan rommelen/bewegen om te kijken of er niet ergens een slecht contact/ kabelbreuk is.
En om te beginnen de auto altijd op benzine starten(als hij dat al niet doet)
Krijgt de motor geen gas en benzine tegelijk?
Die foto heb ik gemaakt in 2006 (auto was toen in mijn bezit)
Had de auto geruild met mijn corsa-b c20xe met een jongen die Nando heette.
Zat toen een c20xe en een F28 in. Astra-F dashboard.
2 dagen nadat ik hem had liep de motor kapot. Krukasbout losgelopen. Kop eraf gehaald, nieuwe kleppen er in.
Veren waren afgeslepen, schokbrekers ingekort(geslepen). Gele Koni’s van een E-kadett er onder gezet, en toen 8×15 powertech wielen eronder.
Dashboard netjes gemaakt, champion achterbank er in, en kuipstoelen voor er in.
Daarna de auto ingeruild op een astra opc.
De jongen die hem ingeruild heeft gekregen van mij heeft even later de F28 stukgereden op een kei. Is toen weer in de verkoop gegaan, verder weet ik het niet meer.
Hierbij wat foto’s:
Zo gekocht:
Met de powertechwielen er onder:
Koprevisie:
De jongen die hem ingeruild heeft gekregen van mij heeft even later de F28 stukgereden op een kei. Is toen weer in de verkoop gegaan, verder weet ik het niet meer.
Brandstofpomprelais kapot denk ik. Zit bij mijn calibra in het zwarte bakje naast de rembekrachtiger.
Ik heb alleen het bovenste deel van het kachelhuis vervangen. Voordeel is dan dat je je airco gevuld kunt laten en je je eigen condensor en kachelradiator kunt houden. De balk tussen de a stijlen heb ik er uit gekregen zonder de deuren er uit te halen. Je moet dan wel het stuk dat de bouten uit steken afzagen in de auto en dan heb je net genoeg ruimte. Voor de kachelweerstand van de ecc moet je een groter gat maken in het bestaande kachelhuis.
Het 1800 gsi blok heeft standaard 115 pk, en de 2.0 gsi SEH blok heeft 130 pk.
Later kwamen de c20ne met 115 pk de c20xe met 150 pk en de 20xe met 156 pk.Stuurwielbediening moet werken, heb een airbagsleepring van een vectra b ingebouwd. Mijn radio ondersteund geen stuurwielbediening helaas.
Mooie opc! Ik zou bij een station de dakrails verwijderen, zelfde als de blauwe met de 19 inch snowflakes. Staat super mooi.
De dealer heeft wel het juiste afstelgereedschap. Er zijn maar weinig universelen die dit hebben!
@ co heesbeen: Je moet gewoon tanken wat je wil met je vectra. Als ik er een had zou ik ook euro 95 tanken. Dit topic staat bij de opc modellen. Behalve de astra opc met de motor X20XER heeft elke opc een motor met turbo. Ik heb bij mijn eigen astra opc (2.0 16v turbo) nu 2X bp ultimate getankt en merk een duidelijk verschil. Bij mijn vorige astra opc (X20XER) merkte ik alleen dat hij stationair mooier liep en verder niets. Bij een auto met turbo zal het naar mijn ervaring altijd schelen in vermogen(merkbaar of niet).
Mijn nieuwe staat er ook tussen: 31-NF-LB. Mijn oude opc1 staat er ook nog tussen 33-FR-GT.
Idd 18 inch van een zafira-b opc. Wielen lopen nergens aan, is ook niet verlaagd. Heb hem net een maand maar denk dat er achter oom geen opc veren onder zitten. Zijn ooit andere onder gezet.
Kachelradiateur bij een astra g is ongveer 3 uur werk als je het nog nooit gedaan hebt. Middenconsole eruit, en je kan er bij.
Ik zit in regio Drenthe, Hoogeveen
Je kunt mij ook toevoegen, OPCOM , Delphi DS150, EOBD en WURTH WOW. €15,- per uitleessessie en bijna alle merken mogelijk.
20 februari 2014 om 19:32 In reactie op: Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes* #17472910Kun je die code niet bij de dealer opvragen? Als het goed is staat er een “chassisnummer” in.
In dat filmpje wordt in het instrumentenpaneel aangegeven of de auto een roetfilter heeft of niet. Daarmee programeer je het roetfilter niet uit het motormanagement. Ik heb vroeger 14 jaar bij Opel gewerkt en in de Tis2000 tijd kon je het roetfilter uitprogrameren. Je kon namelijk de euronorm aanpassen, en wanneer je deze lager zette(dus meer uitstoot) in sommige gevallen het roetfilter uitprogrameren. Ik heb dit zelf een keer toegepast bij een antara die alleen maar problemen had met het roetfilter. De 1,3 cdti kon je in de landenspecificatie wijzigen naar Turkije en dan werd de egr niet meer aangestuurd. Bij de x20xer opc motor kon je Canada ingeven als land en dan zou de toerenbegrenzer later ingrijpen. Met de online sps zou het theoretisch wel kunnen maar dan idd met een andere vci. Hetgene wat lebragard hierboven heeft staan kan ook bij de tech2 sps methode.
Origineel Radio CDR 500.
Je kunt er een NCDR 1100 of NCDR 1500 inbouwen. Heb je een GID of een CID nodig. Voordeel GID is dat hij 1 op 1 in je middenconsole past.
Met een CID heb je een kleurenscherm en heb je een andere middenconsole nodig. Verder heb je nog een kabelboom nodig tussen je CID en je NCDR 1100/1500, en een navigatieantenne.
Bij een GID kun je gewoon je originele stekker gebruiken, welke ook in je huidige display zit.De ellende met de NCDR 1100/1500 is dat ze gecodeerd zijn in de auto waar ze uit komen, meestal worden ze aangeboden zonder code, en dan kun je er eerst niets mee. De code kun je bij Opel niet opvragen(of je moet de gegevens hebben van de auto waar hij uitgebouwd is). Je kunt wel als je geen code hebt de radio opsturen naar een bedrijf in belgie en die kan hem wel decoderen.
En de systemen worden niet meer geupdate, de laatste versie is van 2011.
Mijn ervaringen met op-com zijn uitstekend. Misschien is jouw op-com gewoon defect. Kost niks dus verwacht ook niet veel. Een auto die koud stinkt heb ik veel de temperatuursensor van het koelwater vervangen. Dat is dus niet die van het dashboard, maar voor het motormanagement. Het komt vaak voor dat die defect is en verkeerde waarden door geeft. Bijvvoorbeeld de ene keer -40 en dan weer +50. Bij -40 verzuipt de motor omdat hij teveel inspuit, en dat kan dan ook de stank veroorzaken.
Er zijn ook wel rollentestbanken die met permanent aangedreven 4×4’s overweg kunnen. De rollen draaien dan allebei een andere kant op. Vanaf volgend jaar is het verplicht voor elk keuringsstation om een rollen of platentestbank te hebben, dus je moet dan met je auto op een rol of platentestbank.
Bij tech2 zit er nog een menu met speciale functies. Daar heb je ook de keuze om de aangeleerde waarden te resetten.
Heb je ook de aangeleerde waarden gereset? Ik weet niet of dit wil met op-com, met tech 2 wel.
Ik heb deze code meerdere keren gehad bij een z18xe, het was meestal de luchtmassameter. Je schrijft dat je de LMM hebt gewisseld met je eigen maar kloppen de nummers wel die er op staan? Bij mijn weten is de z18xe niet te vergelijken met de x20xev en is er ook weinig uitwisselbaar tussen deze motoren.
Je moet naar een dealer, deze kan kijken of er nieuwe software voor je UHP is.
-
AuteurBerichten