waardes in opcom klopt niet

Forumindex Forums Overige Op-Com waardes in opcom klopt niet

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263235
    corsa14slow
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 December 2011

      ik heb sinds vandaag een opcom in bezit en heb uiteraard deze ff uit getest en het viel me op dat de real time waardes (measuring blocks) helemaal niet kloppen. bijv. temp. meter staat soms op -40c dan op 26c terwijl de waarde op t dashboard 90c is, net zoals engine RPM: 300 stationair 1450rpm bij motor uit :wtf

      Ik had bij de opcom een cd met before update en achter update en kreeg voor geen meter de after update aan de praat (met hexwin, kreeg de 8-3 code niet gevonden) ook is deze versie Engelstalig. Firmware versie: 1.45 (op-com 08-2010)
      Ik neem aan dat dit een fout is van de software? want foutcodes kan ik wel uitlezen en resetten, voor de rest heb ik nog niet veel anders uitgeprobeerd.
      heeft er iemand voor mij de juiste software? het liefst ook de NL versie. Google heb ik al doorgespit maar kwam alleen maar op sites uit die de software kunnen downloaden maar dat moet dan met hun bagger downloader en dan nog vind ie niet de juiste versie…

      #18206337
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        heb Firmware 1,44 op de 08-2010 C-C

        en deze werkt perfect, ook op Life data…
        Daarmee werk ik juist heel veel…

        Willem

        #18206338
        corsa14slow
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 December 2011

          als iemand voor mij een goede NL versie heeft ben ik die gene erg dankbaar :angel want 4.7v accu spanning en 1450rpm terwijl de motor uit staat is niet echt betrouwbaar. ik wil namelijk weten waarom de mijne zo stink bij een koude start (en om Opel rijders in mijn omgeving te helpen) en met zulke afwijkende waardes kan ik niet echt een goede diagnose stellen…

          #18206339
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Of de waardes kloppen wel, en je hebt slechte massa en of lekstromen (kapotte ecu kan ook nog)

            #18206340
            corsa14slow
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 December 2011

              ik zal vandaag wel ff langs mijn garage rijden en ff met hun universele tester kijken of het wel klopt. ;)

              #18206341
              corsa14slow
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 December 2011

                net getest met de universele tester, deze gaf de goede waarden weer dus ligt het probleem bij de opcom.
                als iemand voor mij de goede NL versie heeft zou die gene dan die naar mij willen toesturen? :D

                #18206342
                corsa14slow
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 December 2011

                  ik heb nu inmiddels al meerdere opcoms, drivers en software gebruikt (heb inmiddels de NL versie :D ) en de measuring blocks (real time data) kloppen nog steeds niet, Iemand een oplossing hier voor? uitlezen werkt perfect…

                  #18206343
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Ja Corsa met andere motor kopen

                    Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

                    #18206344
                    corsa14slow
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 December 2011

                      oh, dit is dus een bekende probleem? dan laat ik het wel zo en pak voor zulk soort zaken de tester van mijn vaste garage
                      zal binnenkort wel ff testen op andere Opels, dan weet ik het zeker ;)

                      #18206345
                      corsa_c20xe
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 November 2005

                        Mijn ervaringen met op-com zijn uitstekend. Misschien is jouw op-com gewoon defect. Kost niks dus verwacht ook niet veel. Een auto die koud stinkt heb ik veel de temperatuursensor van het koelwater vervangen. Dat is dus niet die van het dashboard, maar voor het motormanagement. Het komt vaak voor dat die defect is en verkeerde waarden door geeft. Bijvvoorbeeld de ene keer -40 en dan weer +50. Bij -40 verzuipt de motor omdat hij teveel inspuit, en dat kan dan ook de stank veroorzaken.

                        #18206346
                        corsa14slow
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 December 2011

                          @corsa_c20xe wrote:

                          Mijn ervaringen met op-com zijn uitstekend. Misschien is jouw op-com gewoon defect. Kost niks dus verwacht ook niet veel. Een auto die koud stinkt heb ik veel de temperatuursensor van het koelwater vervangen. Dat is dus niet die van het dashboard, maar voor het motormanagement. Het komt vaak voor dat die defect is en verkeerde waarden door geeft. Bijvvoorbeeld de ene keer -40 en dan weer +50. Bij -40 verzuipt de motor omdat hij teveel inspuit, en dat kan dan ook de stank veroorzaken.

                          heb al een 2de opcom, werkt ook niet. iemand hier van ’t forum hier had problemen met zijn opcom dus even op mijn auto uit tetest en ook deze gaf dit probleem. denk dat het gewoon een fout is, this nu eenmaal een China Clone
                          wat betreft waardes deze kloppen gewoon als ik de tester van mijn garage gebruik. (netjes temp, accu, hoeveelheid benz insp. en insp. tijd enz.)

                          #18206347
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            C14NZ C14SE zijn niet Tech2, maar Tech1 Motoren, daar schuilt m het probleem in….

                            Willem

                            #18206348
                            corsa14slow
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 December 2011

                              ah, vandaar. ach het uitlezen werkt gewoon prima en voor de measuring blocks ga ik wel ff bij m’n garage langs voor de universele tester.
                              heb inmiddels al wat meerdere auto uit gelezen en dat werkt wel prima

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.