kadett gsi 1.8 blijft niet lopen, Opgelost!!

Forumindex Forums Modellen Kadett kadett gsi 1.8 blijft niet lopen, Opgelost!!

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269017
    willem ascona
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 October 2009

      Hallo,

      Mijn kadett gsi 1.8 8v uit 1985 blijft niet lopen en is moeilijk te starten, als deze eenmaal loopt kan ie zo direct uitvallen alsof er een schakelaar wordt omgezet ook als je continu 2000 toeren draait,blop ineens uit.
      Bijna alles is uitgewisseld, complete onsteking/hallgever{wel gebruikt}
      verdeler en rotor
      nieuwe bougies en kabels
      lmm
      bobine en onstekingsmodule {wel gebruikt}
      tempsensor
      gaskleppositiesensor
      benzinedrukregelaar
      brandstofpomprelais

      Auto loopt op gas en benzine maar slaat op beide brandstoffen maar zomaar ineens af.
      Extra massa aan gascomputer en verdamper gelegd op advies van lpgboer
      Ik weet het niet meer!
      Iemand ook zoiets weleens gehad?
      Ik lees veel over problemen met de ontstekingsmodule maar moet toeval zijn dat die andere 2 ook allebei kapot zijn die ik uitgewisseld heb.
      Ik hoor het wel.

      Gr Willem

      #18260325
      willem ascona
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 October 2009

        Niemand die mij kan redden?

        #18260326
        corsa_c20xe
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 November 2005

          Je moet eerst weten wat uitvalt, dus wanneer je hem start heb je dan wel vonk of brandstof. Heb je de voeding naar de computer al gecontroleerd? Heeft de 1800 gsi ook een motorcontrolelamp en brandt deze als de motor niet wil aanslaan? Bij de 2 liters wil het brandstofpomprelais ook startproblemen geven( geeft voeding voor computer en brandstofpomp). Als hij niet wil aanslaan zou ik onder het starten aan de kabelboom gaan rommelen/bewegen om te kijken of er niet ergens een slecht contact/ kabelbreuk is.

          En om te beginnen de auto altijd op benzine starten(als hij dat al niet doet)

          Krijgt de motor geen gas en benzine tegelijk?

          #18260327
          willem ascona
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 October 2009

            @corsa_c20xe wrote:

            Je moet eerst weten wat uitvalt, dus wanneer je hem start heb je dan wel vonk of brandstof. Heb je de voeding naar de computer al gecontroleerd? Heeft de 1800 gsi ook een motorcontrolelamp en brandt deze als de motor niet wil aanslaan? Bij de 2 liters wil het brandstofpomprelais ook startproblemen geven( geeft voeding voor computer en brandstofpomp). Als hij niet wil aanslaan zou ik onder het starten aan de kabelboom gaan rommelen/bewegen om te kijken of er niet ergens een slecht contact/ kabelbreuk is.

            En om te beginnen de auto altijd op benzine starten(als hij dat al niet doet)

            Krijgt de motor geen gas en benzine tegelijk?

            Hallo,

            Ik heb een bougiekabel losgetrokken en met een losse bougie op het blok gelegd, de motor sloeg aan en liep gewoon op 3 cilinders.
            De voeding naar de computer? dus gewoon of er 12v binnenkomt via de brede stekker?
            Motorlamp van de checkcontrol of gewoon op het dashboard?
            Brandstofpomprelais is vervangen voor een nieuwe, oude was ook echt kapot.
            Heb al overal aan de kabelboom gerommeld tijdens het lopen, geen reactie.
            Auto start zelf op benzine maar is voor nood ook op lpg te starten, dit doet ie niet als ie op benzine ook niet aan de gang wil.
            Volgens monteur die er naar gekeken heeft krijgt de auto geen benzine en gas tegelijk, heb de auto daarintegen nog niet uit laten lezen bij de lpgboer{de gascomputer dus}

            Gr Willem

            #18260328
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Wel eens gehad, draadbreuk bij de bobine die bij warme motor dus geen contact meer maakte.

              #18260329
              willem ascona
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 October 2009

                Ik zat zelf nog aan het blokje achter het contactslot te denken.

                #18260330
                willem ascona
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 October 2009

                  @willem ascona wrote:

                  Ik zat zelf nog aan het blokje achter het contactslot te denken.

                  Kadett wilde vandaag helemaal niet aanslaan, elke keer een paar ontstekingsslagen en dan niks meer.
                  Blokje achter contactslot uit elkaar gehaald en schoongemaakt geen verschil.
                  Na een hoop :swear ben ik maar weer wat anders gaan doen op mijn vrije dag.
                  Er branden ook geen motorstoringslampjes.

                  #18260331
                  willem ascona
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 October 2009

                    Net nog even geprobeerd met remmenreiniger, loopt daar wel op dus krijgt weer geen benzine maar kan m ook niet starten op gas met noodstart voor als je benzinesysteem niet werkt dus?
                    Nieuw brandstofrelais misschien toch niet zo goed??

                    #18260332
                    willem ascona
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 October 2009

                      @willem ascona wrote:

                      Net nog even geprobeerd met remmenreiniger, loopt daar wel op dus krijgt weer geen benzine maar kan m ook niet starten op gas met noodstart voor als je benzinesysteem niet werkt dus?
                      Nieuw brandstofrelais misschien toch niet zo goed??

                      Brandstofrelais los gehad en vastgezet maar start dan nog niet

                      #18260333
                      Haasje17
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        8 September 2009

                        zet eens gewoon direct 12 volt op je pomp. Als je m dan kunt starten en ermee kunt rijden weet je wat het is.

                        #18260334
                        willem ascona
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 October 2009

                          Gevonden!!

                          Ecu kapot!
                          Wel apart dat deze al een keer eerder omgewisseld was maar toen ook niet startte, enigste wat ik toen nog niet had gedaan was een nieuw brandstofpomprelais erop zetten, simpelweg omdat ik deze nog niet binnen had dus de oude met een klemmetje vastgezet.
                          Maja na veel ergernis en €€€€€ is het weer gefikst.
                          Ik hoop dat iemand anders er ook wat aan heeft dus hou altijd een ecu voor reserve ook al lijken deze onverslijtbaar.
                          corsa en haasje bedankt voor het meedenken.

                          Gr Willem

                          #18260335
                          jethro
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 February 2008

                            Zelf de oorzaak gevonden en opgelost cq verholpen???

                            Helemaal TOPPIE!! :thumb :thumbup

                            :jerry :jerry

                            #18260336
                            willem ascona
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 October 2009

                              ja uiteindelijk wel.
                              Ik hoop dat het zo blijft, wel net op tijd lid geworden van de wegenwacht op advies van anderen eigenlijk nooit nodig gehad maja.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.