Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bekend probleem, krukassensor vervangen. Wat betreft het olieverbruik turbo zou kunnen, maar klepseals is ook een mogelijkheid.
Klepsteelrubbers hebben echt niks met te hoge carterdruk te maken, duidelijk iets anders aan de hand.
Mooi en goed werk, ik snap alleen niet dat die corsa is goedgekeurd.
Aansluiten is prima te doen, mits je de draden goed aansluit. Er mogen dus GÉÉN andere draden op de bobine dan de msd bedrading. Dus geen module en geen toerentalsignaal draad. Die moet je via de kast laten lopen.
Geweldig mooi spul, heb al jaren een systeem met launch control.
In Nederland zit een dealer van msd.De bedrading van temperatuur sensoren of de pinnetjes zijn ook vaak slecht. Strip de draad maar vaak is hij zwart. Heb je een tech eraan gehangen om de waardes te controleren? Slecht lopen kan van alles zijn, zoals vaker word gezegd klakkeloos alles vervangen werkt niet.
Ja een standenschakelaar voor verschillend vermogen.
9 januari 2014 om 22:52 In reactie op: [P0300 P0303] Overslaan cilinder gedetecteerd (nieuwe vraag) #18205905Als het je bobine is (waar het wel op lijkt) ook je bougies vervangen. Bij meer vermogen en hogere turbodruk is de.vonk gevoeliger zal je eerder overslagdetectie hebben daarom is electrodeafstand belangrijk.
Zeker goed gebouwd en het ziet er top uit. Wat voor remdrukbegrenzers heb je gebruikt?
Als je de riem op tijd zet kan je de door het losdraaien van de spanrol de riem van spanning afhalen. Als je zodra de riem eraf is gelijk de nokkenassen eruit haalt kunnen de kleppen de zuigers ook niet raken in ieder geval kan er niks mis gaan.
Je hebt pm :thumb
Alle m32 bakken kunnen herrie gaan maken, ongeacht model.
15 december 2013 om 19:41 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192832Dat was inderdaad vroeger maar nu rijden en jongens zoals bobamotoring rond die zijn sneller weg en haal je NOOIT meer in. Die tijden ga je niet evenaren met een achterwiel aangedreven opel. Menig dragster heeft een probleem tegen dat soort auto’s.
Gewaagd project en flinke investering ben benieuwd naar het eindresultaat.
Het voordeel van een k26 lader t.o.v k16 is dat deze met 300 pk niet maximaal hoeft te werken en bovenin ook beter ze druk vasthoudt. Als je een andere lader kiest zou ik voor een k26 gaan.
Ze draaien het vliegwiel aan de achterkant af, niet waar je plaat tegen aan komt. Anders ligt je plaat los als je drukgroep erop word geschroefd en kan je niet meer koppelen. Degene waar ik ze laat afdraaien kijkt naar de minimale dikte, en of hij dan 5,4 kilo weegt of 5,1 dat maakt voor hem niet uit. Op een xe is zo’n vliegwiel prima veilig te monteren mits het vliegwiel niet te dun word gedaan, op een turbomotor zou ik het niet doen.
4 november 2013 om 16:51 In reactie op: Is na een volledige revisie, het opnieuw tunen nodig #18178292Als je eds software hebt zou ik de bougies nemen die eds adviseert.
4 november 2013 om 12:21 In reactie op: Is na een volledige revisie, het opnieuw tunen nodig #18178288Is het een orginele bobine? Dan heb je er gewoon garantie op, ik weet wel bij dat soort foutcodes het niet je brandstofpomp is. Je injectorenstekkers zitten er wel goed aangedrukt op met de borgveertjes?
Oorzaken van misfires kan ook vervuiling zijn maar in jou geval lijkt me dat onwaarschijnlijk.3 november 2013 om 18:13 In reactie op: Is na een volledige revisie, het opnieuw tunen nodig #18178286Dat heeft niks met je brandstofpomp te maken, dat heeft met je onsteking te maken. Je bobine is waarschijnlijk kapot, die gaan vaker stuk. Ik neem aan dat bij het opbouwen van de motor er nieuwe bougies in zijn gegaan, indien dit niet het geval is ook een setje nieuwe bougies plaatsen.
@Rudy ik versta er geen klote van maar wat een heerlijk geluid :thumb
Er zit orgineel een pakking tussen bij de let, bij de leh hebben ze deze weg gelaten. Dat flexibel deel is wel los leverbaar maar dan is het universeel. Dan moet je de voorpijp inc. Kat loshalen meestal breekt er een bout af van de voorkat, hou daar rekening mee.
:thumb Mooi zo, de sensor kan je meten het best met een scope maar in dit geval komt.de storing niet altijd voor. Je zou hem dan echt bij de hand moeten hebben.
De oplossing waar dion een foto van post is inderdaad om de cilinderwanden te verstevigen zodat deze niet meer breken/ scheuren. En het ging hier zoals de topicstarter aangeeft dat het blok niet goed genoeg is voor serieuze vermogens, dat klopt het blok moet aangepakt en verstevigd worden. C20let rijden er zat rond waar niks aan het onderblok is gedaan wat betreft cilinderwand versteviging.
En dat v-max geen blok en software kan maken, geen idee heb er geen ervaring mee. Maar weet wel dat ze een serieuze zaak en webshop hebben en dat komt ook niet aanwaaien. Als je geen klanten hebt en niks kan bouwen kom je niet ver, en zo te zien gaan de zaken aardig goed.
De LEH blokken lopen bij hogere vermogens wel degelijk stuk, kijk maar op duitse sites. En in Spijkenisse woont me ex-collega met een astra opc caravan met 550 pk kant en klaar blok van v-max en die ging gewoon stuk na 15.000 km. Brak een heel stuk uit zijn cilinderwand, en het gebeurd vaker!
Dat is zeker weten de krukassensor, heb deze storing al een aantal maal verholpen bij z20let.
Daar heb je gelijk in maar geef giullietaveo ook wel gelijk in zijn verhaal, een standaard koppeling zou je bij een calibra er gauw uitroken en bij een corsa a kunnen ze wel veel vermogen aan.
-
AuteurBerichten