Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hallo, ik heb hetzelfde probleem met mijn Vectra C Z18XER uit 2008. Vorig jaar in oktober de voor en achterremblokken vervangen, allebei hetzelfde type van ATE. Nu zijn de remblokken achter al weer voor de helft versleten en ook veel meer remstof op de achtervelgen dan op de voorvelgen. De voorremblokken lijken na een half jaartje nog als nieuw. Zijn hier nog meer problemen mee? Volgens mij zit er ook geen remdrukregelaar op de achteras die de remdruk achter regeld aan de hand van de aslast ofzo. Het lijkt wel zoiets. Tijdens het intrappen van het rempedaal is ook te voelen dat het moment van aangrijpen van de voorremblokken veel later is dan die van de achterwielen en daardoor valt de conclusie te trekken dat bij het “normale” remmen hoofdzakelijk de achterremmen gebruikt worden en alleen bij het stevige remmen pas de voorremmen in actie komen. Kan dit niet met de remassistent te maken hebben? Ik heb de auto nu bijna een jaar. Volgens de complete onderhoudshistorie zijn de voorremblokken pas voor de eerste keer door mij vervangen bij ongeveer 120000 km. De achterremblokken zijn al eens eerder vervangen volgens de onderhoudshistorie.
Er zitten ATE remklauwen op, geen Bosch remklauwen. Maar mocht je het ook over de ATE remklauwen hebben, hoe bedoel je dat?
Geleidepennen schoon, rubbers waar de pennen doorgaan schoon, gaten waar de rubbers in zitten schoon, remvoeringzitting op de remklauwen en de houders schoon. Alles ingevet met ceramische pasta i.v.m ABS.
Ik zal binnenkort eens kijken, maar geleidepennen en rubbers heb ik bij de blokkenwissel ook gedaan. Andere ideeën zijn dan ook welkom.
Hallo, ik moet ook het hanglager van de tussenas vervangen. Ik heb de methode om de gehele kruiskoppeling te demonteren ook geprobeerd. De centerbout losdraaien en dan zou de spline redelijk uit elkaar moeten kunnen is mij verteld. Alleen dit laatste werkt dus niet. De spline zit knettervast in elkaar, of deze is vastgeroest. Iemand dit ook al eerder gehad en toch opgelost kunnen krijgen? Met een hamer en een stuk slagkoper lijkt me ook geen goede optie, in verband met onbalans / beschadigen enz. Het gaat hier ook om een Commodore A. Project staat al een tijdje dus.
Groeten Edwin10 januari 2015 om 12:57 In reactie op: Ratelend geluid bij optrekken, terugschakelen Vectra B2 Z18X #18267620Enig idee wat het verschil is tussen F17 en F17+ code?
6 januari 2015 om 18:21 In reactie op: Ratelend geluid bij optrekken, terugschakelen Vectra B2 Z18X #18267618Iemand enig idee van welke modellen de f17 bak ook onder een Vectra B past. Voor zover ik weet hebben niet alle F17 bakken
een ophangsteun bovenop de bak zoals bij de Vectra B5 januari 2015 om 17:49 In reactie op: Ratelend geluid bij optrekken, terugschakelen Vectra B2 Z18X #18267614Als ik de koppeling intrap is het geluid er nog wel maar minder sterk hoorbaar omdat er dan geen kracht wordt geleverd vanuit de motor. Als ik in vrij schakel en koppeling op laat komen en gewoon flink gas geef hoor ik niks aparts. Dan draait dus de priseas al mee in de bak. Trap ik de koppeling in en geef ik flink gas hoor ik ook niks aparts. De frequentie van het tikken / ratelen komt meer overeen met het toerental van de wielen en dan dus ook het differentieel.
5 januari 2015 om 16:54 In reactie op: Ratelend geluid bij optrekken, terugschakelen Vectra B2 Z18X #18267612Dat dacht ik in het begin ook maar er is geen verschil in geluid tussen koppeling in of los.
Het geratel heb ik zoals hierboven beschreven ook als ik met ingetrapt koppelingspedaal terugschakel (verschil in overbrenging dus vertraging). En ook nog een keer weer als ik het koppelingspedaal op laat komen (afremmen op de motor). Verder dus tikkend bij optrekken uit stilstand of langzaam rijden. Bij hogere snelheid gaat het tikken over in ralelen of suizen/fluiten. Ik zit te denken aan de homokineet van de lange aandrijfas dus rechts en dan aan de differentieelzijde. Dit omdat het bekende knakken bij het insturen niet aanwezig is. -
AuteurBerichten