Commodore A Coupe

Aangemaakte reacties

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Remstof #18355275
    Commodore A Coupe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 January 2015

      Hallo, ik heb hetzelfde probleem met mijn Vectra C Z18XER uit 2008. Vorig jaar in oktober de voor en achterremblokken vervangen, allebei hetzelfde type van ATE. Nu zijn de remblokken achter al weer voor de helft versleten en ook veel meer remstof op de achtervelgen dan op de voorvelgen. De voorremblokken lijken na een half jaartje nog als nieuw. Zijn hier nog meer problemen mee? Volgens mij zit er ook geen remdrukregelaar op de achteras die de remdruk achter regeld aan de hand van de aslast ofzo. Het lijkt wel zoiets. Tijdens het intrappen van het rempedaal is ook te voelen dat het moment van aangrijpen van de voorremblokken veel later is dan die van de achterwielen en daardoor valt de conclusie te trekken dat bij het “normale” remmen hoofdzakelijk de achterremmen gebruikt worden en alleen bij het stevige remmen pas de voorremmen in actie komen. Kan dit niet met de remassistent te maken hebben? Ik heb de auto nu bijna een jaar. Volgens de complete onderhoudshistorie zijn de voorremblokken pas voor de eerste keer door mij vervangen bij ongeveer 120000 km. De achterremblokken zijn al eens eerder vervangen volgens de onderhoudshistorie.

      In reactie op: Overmatige slijtage remblokken achter Vectra GTS #18354822
      Commodore A Coupe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 January 2015

        Er zitten ATE remklauwen op, geen Bosch remklauwen. Maar mocht je het ook over de ATE remklauwen hebben, hoe bedoel je dat?

        Geleidepennen schoon, rubbers waar de pennen doorgaan schoon, gaten waar de rubbers in zitten schoon, remvoeringzitting op de remklauwen en de houders schoon. Alles ingevet met ceramische pasta i.v.m ABS.

        In reactie op: Overmatige slijtage remblokken achter Vectra GTS #18354803
        Commodore A Coupe
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 January 2015

          Ik zal binnenkort eens kijken, maar geleidepennen en rubbers heb ik bij de blokkenwissel ook gedaan. Andere ideeën zijn dan ook welkom.

          In reactie op: Commodore A kruiskoppeling van tussenas #18265672
          Commodore A Coupe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 January 2015

            Hallo, ik moet ook het hanglager van de tussenas vervangen. Ik heb de methode om de gehele kruiskoppeling te demonteren ook geprobeerd. De centerbout losdraaien en dan zou de spline redelijk uit elkaar moeten kunnen is mij verteld. Alleen dit laatste werkt dus niet. De spline zit knettervast in elkaar, of deze is vastgeroest. Iemand dit ook al eerder gehad en toch opgelost kunnen krijgen? Met een hamer en een stuk slagkoper lijkt me ook geen goede optie, in verband met onbalans / beschadigen enz. Het gaat hier ook om een Commodore A. Project staat al een tijdje dus.
            Groeten Edwin

            Commodore A Coupe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 January 2015

              Enig idee wat het verschil is tussen F17 en F17+ code?

              Commodore A Coupe
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 January 2015

                Iemand enig idee van welke modellen de f17 bak ook onder een Vectra B past. Voor zover ik weet hebben niet alle F17 bakken
                een ophangsteun bovenop de bak zoals bij de Vectra B

                Commodore A Coupe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  4 January 2015

                  Als ik de koppeling intrap is het geluid er nog wel maar minder sterk hoorbaar omdat er dan geen kracht wordt geleverd vanuit de motor. Als ik in vrij schakel en koppeling op laat komen en gewoon flink gas geef hoor ik niks aparts. Dan draait dus de priseas al mee in de bak. Trap ik de koppeling in en geef ik flink gas hoor ik ook niks aparts. De frequentie van het tikken / ratelen komt meer overeen met het toerental van de wielen en dan dus ook het differentieel.

                  Commodore A Coupe
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 January 2015

                    Dat dacht ik in het begin ook maar er is geen verschil in geluid tussen koppeling in of los.
                    Het geratel heb ik zoals hierboven beschreven ook als ik met ingetrapt koppelingspedaal terugschakel (verschil in overbrenging dus vertraging). En ook nog een keer weer als ik het koppelingspedaal op laat komen (afremmen op de motor). Verder dus tikkend bij optrekken uit stilstand of langzaam rijden. Bij hogere snelheid gaat het tikken over in ralelen of suizen/fluiten. Ik zit te denken aan de homokineet van de lange aandrijfas dus rechts en dan aan de differentieelzijde. Dit omdat het bekende knakken bij het insturen niet aanwezig is.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)