Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bijna 4 liter.
de eigenaresse heeft de auto weer opgehaald en heeft nu 2 vaten van 5L achterin staan.
Ze heeft de wagen net 3 maanden.
waarvan de eerste 2.5 maand niks aan de hand was.
tenminste dat zegt ze.
ze heeft hem ondertussen bij de garage gebracht waar ze hem gekocht heeft en een hoop stennis lopen maken.
echter die houd voet bij stuk.
Als ze eerder was gekomen hadden ze willen helpen.
maar aangezien ze een dag het rode lampje genegeerd heeft en lekker door is blijven rijden is het haar eigen schuld dat het motortje nu overleden is.
met haar vorige wagen ging dit net zo.
gewoon dat rode en of andere signaal lampjes negeren en door rijden.Moet je nog wel een stuk van het metaal achter het dashboard weg halen anders past de 2 DIN niet.
Dat word verbouwen van je dashboard.
Heb ik toen der tijd ook zelf gedaan bij mijn Zafira.
Aan een ijzerzaag en een vijl heb je meer dan genoeg.
En uiteraard een vaste hand.11 mei 2017 om 10:27 In reactie op: Met Op-com nieuwe afstandbediening inleren uit china zonder security code #18343192Sleutel met CV in het contact steken, contact opzetten.
Normaal een paar keer met de knopjes spelen.
of het kan zijn dat je een knopje eventjes moet inhouden.
Zodra het gelukt is zal je de deuren horen vergrendelen. Vanaf dan is die ingeleerd. :)
Helaas werkt dat alleen als de sleutel al ingeleerd is, dan heet dat opnieuw synchroniseren.
Ineren moet echt via een opom met sleutelcode.Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Uit laten lezen en foutcodes noteren.
Kan mogelijk een Wiellager zijn of Draadbreuk in de sensor in het wiellager.Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
De check text licht alleen op als er een lampje stuk is, koelvloeistof niveau te laag is, remblokken versleten ect.ect.
Je krijgt voorafgaand eerst een melding op je display wat er mogelijk aan de hand is.
Deze melding verdwijnt na een aantal seconden/minuten.
Check blijft daarna branden.
En met het knopje opde ruitenwisser handel kun je de melding later weer oproepen.Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
21 april 2017 om 16:24 In reactie op: Een tweedehands Zafira. Hoe vlug ziet de banaan bruin en waar eerst? #18342485Als het kenteken 24-DN-KF is laat dan maar staan.
Ik heb hem niet voor niets weg gedaan.
Bodem rot aan bestuurderskant, motor problemen, enz.enzIk zou dan eerst eens de connector van de remlichtschakelaar loshalen.
Als ze dan niet meer branden weet je zeker dat de schakelaar blijft hangen.
Heb dit zelf ook mee gemaakt.
Schakelaar was wel te bewegen, alleen contacten intern zaten vast.Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Idd tip van WimV6 is voldoende.
Had er met mijn Zafira ooklast van.
Nadat de rubbers verwijderd heb nooit meer last gehad.Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Welke type motor en of model Zafira praten we hier over.
Dat maakt het en stuk makkelijker.Mmmm had dezelfde ervaringen, maar dan met mijn zafira.
Na vervangen van bobine probleem opgelost.
Kort daarna ecu overleden.Ja dan schrik je wel even.
Nope ik had Helaas geen fout codes.
Maar was wel te ruiken aan de on verbrande benzinegeur en via de PC met de daarvoor bestemde software uit te lezen.
En idd inhouden bij laag toerental, onregelmatig stationair en zelf soms stil vallen.Was bij mijn zafira ook het geval, na vervangen van bobine brug probleem opgelost.
Mijn bobine had inwendige overslag.
Echter na twee maanden wederom soortgelijke problemen.
En toen was wel de ecu defect
Mogelijk dat een Rotte bobine brug de ecu beschadigd heeft.
Maar omdat er meerdere problemen aan het licht kwamen de zafira de deur uit gedaan.Plofjes uit de uitlaat betekend geen goede ontbranding.
Bij mij was het de bobinebrug die niet goed meer functioneerde.
Nou weer ik niet of jou F een bobinebrug heeft, maar ik denk wel dat je het in die hoek moet zoeken.Die zit aan de voorkant links van het blok.
Ff langs carglas, daar kunnen ze hem er zo weer voor je in Kitten.
Hebben ze bij mij enkele jaren geleden ook gedaan zonder de ruit te verwijderden.Mijn vrouw heeft haar keuze laten vallen op een Peugeot 207 1.4 16V
Qua ruimte een enorme stap terug.
Maar ben stiekem alweer aan het gluren naar een opctje.Moeten de achter remklauwzuiger niet terug gedraaid worden in plaats van duwen of persen.
Verstuurd vanaf mijn SM-T535 met Tapatalk
Gisteren reed ik toevallig in een Peugeot en bij het weg rijden hoorde we een soort geluid een kort gezoem en daarna Tok.
Mijn zoon kwam er er al vrij snel achter dat bij het optrekken de gordels even aangetrokken werden en dan voor een aantal seconden gelokt word.
En daarna werden ze weer geunlocked.
Voor meer bewegingsvrijheid.Misschien een gordelspanner die zich vergrendeld.
Of een rondslingerended dop van een ratel.
Heb ik ooit jaren terug gehad.
Dagen lopen zoeken samen met de garage waar de auto gekocht was.
Bekleding in de kofferbak losgehaald en daar lag dop 13 heen en weer te rollen tijdens het optrekken en afremmen.Ja dan word het lastig.
In mijn sleutelboek hebben ze het over Traction controle of te wel tc.
Maar volgens mij is dit het zelfde.Inleren.
-Breng de auto op snelheid van 100-120 kmh.
-Laat de auto rechtuit rollen zonder gas en rempedaal te bedienen tot een snelheid van 70kmh.
-Herhaal deze procedure vijfmaal, daarna is in elk geval een volledige aanpassing van de banden aan het tc systeem gegarandeerd.Ik zou zeggen probeer het eens.
Volgens mijn Zafira sleutelboek kan dit gebeuren na een banden wissel.
Dit zou na circa een tiental kilometers over moeten zijn.
Heeft te maken met het opnieuw inleren van de bandomtrek.
Zal als ik het niet vergeet morgen even opzoeken.13 mei 2016 om 16:44 In reactie op: Zafira B gordeldetectie blijft waarschuwen na stoel demontag #18318706Kan als het goed is gereset worden met een opcom.
Heb het recentelijk ook mee gemaakt bij een kennis.
Weet even niet meer waar die optie zit.
Maar ik geloof in het kopstuk airbag. -
AuteurBerichten