Een tweedehands Zafira. Hoe vlug ziet de banaan bruin en waar eerst?

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Een tweedehands Zafira. Hoe vlug ziet de banaan bruin en waar eerst?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18342416
    robert1701
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 November 2005

      Ik zag net een Opel Zafira 1.8i van 2000 met +180.000km op de teller te koop staan.

      +180.000km voor een benzine lijkt me al niet weinig meer. Is het nog de moeite?

      Als ik toch moest besluiten om een kijkje te gaan nemen, waar moet ik dan zeker op letten?
      Wat zijn en waar zitten de nader te bekijken plekken?
      Welke gebreken steken de kop op?

      En… wat is zoal de prijs die ik zou mogen betalen voor deze auto?

      Ik weet het, veel vragen. Maar zoals men zegt, als je een occasie koopt, koop je meestal de miserie van een ander. Voorzichtigheid is altijd geboden en dan kan het nog tegenvallen.

      #18342420
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Hij mag tussen de 1000 en 1700 euro kosten.
        stu
        Enige wat ze als nadeel hebben is dat het motortje olie gaat verbruiken en de stuurbekrachting soms gaat lekken.
        Verder valt het mist die goed onderhouden is allemaal wel mee.

        Vaak zien mensen het als miserie van een ander als blijkt dat er ineens veel onderhuid aan gepleegd moet worden wat ook bijna de dagwaarde van de auto kost.
        Als dit remblokken / schijven / wiellagers / banden zijn is dit geen miserie van een ander, maar gewoonweg onderhoud met dit soort kilometerstanden.

        Olieverbruik kan komen door versleten kleprubbers en verstopte caterventilatie (Dit is op te lossen) zijn het de zuigerveren dan is het vaak niet meer waard om dit op te lossen. Aan de andere kant als je dit autotje koopt al het onderhoud netjes doet en het kost wat geld, maar dan kun je daar gemakkelijk nog 100.000 km bij rijden.

        #18342426
        robert1701
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 November 2005

          De gevraagde prijs is €1.350
          Ik ga er deze avond eens naar kijken.
          Natuurlijk blijft het altijd een grote gok.
          Zelfs als is nu alles proper en mooi is, kunnen morgen de chassisbalken beginnen barsten door de opzwellende roest, zoals bij mijn drie vorige Opel’s.
          Dan ga je krabben en vind je zoiets:

          Daar schrik je dan wel even van.

          Hij wordt gekeurd verkocht en dan kan je zeggen: “Daar kan ik toch een jaar mee rijden.”, als hij dan zolang blijft rijden tenminste.

          #18342485
          Cobus
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 February 2010

            Als het kenteken 24-DN-KF is laat dan maar staan.
            Ik heb hem niet voor niets weg gedaan.
            Bodem rot aan bestuurderskant, motor problemen, enz.enz

            #18343091
            robert1701
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 November 2005

              Gemakkelijk in Nederland. Je herkent steeds de wagen aan zijn kentekenplaat.

              In België niet. Daar hangen ze er steeds een nieuwe op.

              En nog straffer: Om mijn Omega-A oldtimer hangt nu al zijn derde kentekenplaat op sinds ik er mee beginnen rijden ben.
              >Klik hier om dit topic te lezen<

              #18343104
              NielsZ18XE
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 May 2017

                Mijn zafira Z18XE benzine heeft 330000km gelopen en loopt nog steeds als een zonnetje en komt moeiteloos door de APK.

                Waar je zeker op moet letten is of de remleidingen goed zijn en niet aan het roesten, dat gaa je veel geld kosten als ze dat moeten vervangen bij de APK…
                Mijne zijn vervangen door koperen

                #18343107
                Safira16v
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 March 2017

                  Sinds 2 maanden ook een zafira a uit 2000 1.8 16 v elegance…ook met grote gok gekocht omdat het te donker was om goed onder de auto te kijken…3 weken geleden nieuw uitlaat onder gehangen maar zag er nog goed uit hoor….hadden onze peug 207 sw ui 2004 op ingeruild…helaas weet ik niet hoe ik fotos moet plaatsen….

                  #18343114
                  computerbug
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 April 2011

                    Hoi, Safira16v

                    Dat kunt u lezen in dit ->topic<-[url=http://www.animaatjes.nl/plaatjes/smilies][img]http://www.animaatjes.nl/plaatjes/s/smilies/animaatjes-smilies-42905.gif[/img][/url]

                    #18343248
                    Dolby
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 May 2008

                      1. Remleidingen zijn bij een Astra G / Zafira A inderdaad een bekend euvel.
                      2. ABS sensor defect waardoor je ABS en traction control lampje gaan branden en auto gaat minder vermogen geven daardoor.
                      3. Achterdeuren kabels kapot i.v.m. slechte verbinding gebruikt. (hebben ze al reparaties setje voor).
                      4. Spiegelschakelaar die niet goed werkt. (vaak op te lossen door even goed schoon te maken ivm slechte contacten).

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.