Tc lampje gaat aan op de snelweg en auto houdt in

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Tc lampje gaat aan op de snelweg en auto houdt in

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #18342656
    pieterrademakers
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 August 2011

      Sinds een paar weken houdt de auto heel soms(flink in)in boven de 100km p.u. afgelopen weken ging het TC lampje branden en wordt het inhouden erger en verlies ik vermogen. Na opnieuw starten is het lampje uit en rijdt ie weer tijdelijk normaal. Iemand een idee wat het is? Toevallig in Nijmegen of in de buurt die hem uit kan lezen?
      Ik hoor het graag.
      Gr Pieter

      #18342754
      Cobus
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 February 2010

        Uit laten lezen en foutcodes noteren.
        Kan mogelijk een Wiellager zijn of Draadbreuk in de sensor in het wiellager.

        Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

        #18343049
        Dolby
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2008

          Bekend euvel van de Astra G / Zafira A modellen. Waarschijnlijk de abs sensor defect. Daardoor krijg je deze melding. Wanneer de abs sensor defect is alleen op te lossen door middel van een nieuwe compleet nieuwe wielnaaf met abs sensor te monteren. Zit namelijk allemaal aan elkaar. Zelf ook 2 jaar geleden uit moeten voeren. check how to abs sensor vervangen Astra G / Zafira A.

          #18343093
          pieterrademakers
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 August 2011

            Dank voor de reactie. De 17e moet ie gekeurd worden en laat ik hem uitlezen. Ik dacht dat een naaf heel duur was maar dat valt erg mee of kijk ik niet goed.
            http://www.fsrs-opelwebshop.nl/wiellager-abs-sensor-opel-astra-g-zafira-a-5-gaat.html
            Hoe lang ben jij bezig geweest?
            Gr Pieter

            #18343250
            Dolby
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 May 2008

              @pieterrademaers, Ik heb het onderdeel via E-bay Duitsland besteld was €50 ervoor kwijt. Ben er denk ik wel halve dag (3uur) mee zoet geweest. Kregen 1 schroef niet meteen los maar met W50 na een tijdje gelukkig wel.

              [quote quote=18343093]Dank voor de reactie. De 17e moet ie gekeurd worden en laat ik hem uitlezen. Ik dacht dat een naaf heel duur was maar dat valt erg mee of kijk ik niet goed.
              http://www.fsrs-opelwebshop.nl/wiellager-abs-sensor-opel-astra-g-zafira-a-5-gaat.html
              Hoe lang ben jij bezig geweest?
              Gr Pieter

              [/quote]

              #18347366
              pieterrademakers
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 August 2011

                Met de keuring hebben ze er ook een stiringscode gevonden maar wisten niet wat het was. Bij Opel geweest van de week en ook zij weten het niet meteen en moeten verder zoejen. Schatting 2 tot 3 uur en dan nog vervangen van hetgeen gevonden. Dat vind ik teveel zeker omdat we al €1000 hebben uitgegeven bij de keuring. We rijden voorlopig maar zo door en zien wel wat we doen. Ik steek liever dat geld in een andere nieuwere auto. Het kan namelijk ook de computer zijn en dan is het helemaal duur.
                Heeft iemand nog andere suggesties?

                #18347379
                warhamstr
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 August 2009

                  [quote quote=18343250]… W50…
                  Gr Pieter

                  [/quote]
                  Geen WD40 joh? :scratch:

                  #18347508
                  Dolby
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 May 2008

                    Bedoelde inderdaad wd40. :happy02:

                    #18349424
                    pieterrademakers
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 August 2011

                      Probleem is natuurlijk niet vanzelf opgelost helaas. Ik vraag me af of ik de tc niet compleet kan,uitschakelen om het op te lossen. Ik heb geen tc nodig perse.
                      Wie weet of dit kan en hoe? Zou het probleem ook door een versetel koppeling kunnen komen wat die wordt slechter en stinkt dus regelmatig.
                      Ik hoor het graag.

                      #18349425
                      pieterrademakers
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 August 2011

                        Versetel=versleten

                        #18349429
                        liviu2004
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 April 2014

                          Vanochtend ben ik in nijmegen. Ik kan uitlezen.

                          #18349430
                          pieterrademakers
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 August 2011

                            Ik ben de hele ochtend bij de hockey dus dat is wel balen. Auto is uitgelezen bij opel maar konden storing niet herleiden naar het probleem zeiden. Hiervoor moesten ze alles gaan doormeten etc met alle kosten vandien. Fijn als je wilt kijken. Waar kom je vandaan want anders zoek ik je op. Wellicht kun je wel iets vinden
                            Groet Pieter

                            #18349439
                            liviu2004
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 April 2014

                              Sorry, had geen tijd gehad om te antwoorden.
                              Ik was bezig met het repareren van wat opel dealers niet kunnen.

                              Heb je een foutcode lijst, per module? Ik wil zien ecu foutcodes en ABS foutcodes.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.