Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Vannos wrote:
heeft iemand nog een 100% werkend mechanisme (dakje ) ( metalen plaat ) is niet nodig , mag van een tigra na 1995 of calibra na 1995 wezen
Ik heb de mijne via een man in Duitsland, dik 3 uur rijden vanuit Alkmaar. Is een man die voor Webasto heeft gewerkt (naar eigen zeggen). Hij heeft bij mij het dakje vakkundig vervangen door een door hem gereviseerd exemplaar, met mijn eigen deksel. Hij stuurt ze ook op voor, ik dacht, 60 euro naar NL (in een soort kist zei ie). Hij heeft meestal wel een dakje liggen.
Voor een telefoonnummer kun je een PB aan me sturen.
@InjectTheVenom wrote:
De CV set heeft deze toevallig onderdeelnummer 90513382 1716502?
Jazeker.
Gr,
Jeroen@InjectTheVenom wrote:
Als je weet uit welke Opel de unit kwam moet je even de bedradingsschema’s er op na pluizen hoe alles aangesloten zit, dat lijkt me de enige manier om te achterhalen hoe die 2 dingen aangestuurd worden.
Is helaas geen optie. Het setje heb ik nieuw gekocht (met 1996 als productiejaar, heeft dus lang op een plank gelegen… :D ).
Gr,
Jeroen@InjectTheVenom wrote:
Denk dat je iets met die schuifjes zult moeten doen, wat bedoel je daar trouwens precies mee?
Op het kastje zitten 6 kleine schuifjes om e.e.a. in te stellen. Het vreemde is dat één schuifje volgens de inbouwhandleiding is om de tijd in te stellen tussen 4 en 25 seconden om raam en dakraam te sluiten. Er staat op het betreffende plaatje ook een streep doorheen, dat is het rare. Dat is dus kennelijk om te duiden dat die functie het niet doet (maar het schuifje wordt wel uitgelegd in de handleiding. Er zit ook één ander schuifje op dat geen functie heeft en dat staat wel gewoon in de handleiding).
Verandering van het betreffende schuifje heeft geen enkel resultaat op één van de kabels die over is.
@InjectTheVenom wrote:
Misschien een lullige vraag maar ik kom op internet 2 verschillende units tegen voor de kentekenverlichting en weet even niet meer welke er op mijn Calibra zitten omdat ze kapot/vuil waren en weg gegooid zijn. Zijn de uitsparingen verschillend in afmeting en is er nog 1 beter als de ander?
De 1 is:
Lamp, Assy., Rear Number Plate
90241129 12 24 102Nummer 2:
Lamp, Assy., Rear Number Plate
90346225 (12 24 100)Description:
(Nls.- Use 9117067 16 12 649)
Daarnaast kom ik een contactplaat voor het achterlicht en een aantal losse sockets tegen maar moet je die 2 nou combineren of slechts 1 van de 2 toepassen? De units die op mijn auto zaten liggen al lang ergens op een vuilstort dus kan het niet meer nakijken :wub
Die dingen bestaan uit twee delen, één houder gedeelte en een kapjesgedeelte. Zitten in elkaar geklikt om de lampjes te verwisselen. Je moet de complete units hebben. 90241129 is volgens EPC een complete set. Als ik de EPC plaatjes bekijk heb ik 90241129 er ook in zitten.
Verschil in nummer weet ik niet. Ik weet wel dat je 90346225 niet moet hebben. Die staat namelijk niet meer in de prijslijst van Opel Duitsland 2010. Ik gok dat die niet meer leverbaar zijn…
@wim-v6 wrote:
Stads en Groot word niet gecontroleerd.
Willem
Duidelijk!
Bedankt Willem. Ga ik mooi een H1 SMD led bestellen. Nu maar hopen dat ie beter bijkleurt dan een halogeen lampje…
Erg bijzonder allemaal…
Mijn Cliff is voorzien van nummer en ik heb de originele Irmscher brief bij de auto waarin staat dat ik een originele Cliff heb. Ik weet zo niet of het nummer er op staat, maar dat dat eventueel nakijken. Ik ga er van uit dat de DTM edities met soortgelijke brief geleverd zijn.
De badges voor op de asbak zijn van slechte kwaliteit, althans bij mijn Cliff. Je poetst de witte letters van ‘Cliff’ zo weg met wat cockpitspray.
Op de duitse Calibra fora staan diverse topics over DTM/Cliff asbakemblemen die zo bij Irmscher te bestelen waren (met nummer), zonder enige vorm van controle of je ook echt een DTM/Cliff in je bezit hebt. Mogelijk dat er daarom wat emblemen dubbel in omloop zijn.
origineel gepost door sram
heb ongeveer 5 maanden geleden een nieuwe koppeling plus drukgroep laten plaatsen .nu hoor ik opeens een tik.maar als ik mijn koppeling intrap hoor ik niks. maar als ik hem loslaat hoor ik een constante zachte lichte tik. wie weet wat dit kan zijn.Klinkt als je druklager. Ik zou alle delen nogmaals laten nakijken.
origineel gepost door Imperium
De opel dealer weet natuurlijk weer van niks.Ik kan je helaas niet verder helpen, maar…..
Laat de Opel dealer eens in TIS kijken. Daar ben ik volgens mij ooit een hele werkinstructie tegen gekomen voor het plaatsen van een bc.
origineel gepost door Imperium
Zijn er een aantal sites waar ik kans van slagen heb? of is het meer de veilingsites afstruinen?Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.vauxhall-car-parts.co.uk/ (nieuwe onderdelen) of http://www.egbertdeboer.nl/index.html (gebruikte onderdelen). Ook via onderdelenlijn.nl kun je zoeken. Er zijn nog wel meer sites die originele onderdelen aanbieden.
Hennie Boomkamp (Boomkamp auto’s) kan veel voor je betekenen. Kijk voor zijn gegevens even onder clubs/bedrijven op dit forum.
origineel gepost door CC gek
Was nog origineel met de originele klemmen eromheen.
1 van de klemmen was enigszins ingevreten in het rubber.Zoiets heb ik vorig jaar ook gehad. Ik had de lekkage verder naar achteren. Ik heb gelijk alle fabrieksklemmen vervangen door schroefklemmen. Ik had het niet eens geroken, maar merkte het wel in mijn verbruik (het druppelde aardig door zeg maar….) Mijn leidingen waren verder ook nog goed.
Ik vrees dat er kortsluiting zit in je hendel. Ik heb een soortgelijk iets gehad. Bij mij sprong af en toe spontaan het grootlicht aan. Na het vervangen van de hendel was het probleem over.
:wors:wors:wors:wors:wors
origineel gepost door opelkadetje
hey welkom:Dziet er leuk uit zo allemaal:D ben benieuwd wat je allemaal van plan bent:D
waar precies kom je vandaan in noord holland?
Thnx! Ik ben ook ape-trots op de auto.
Ik wil de auto origineel houden en ga er verder niets aan ‘verbouwen’. Ik vind dat de auto dat niet nodig is. Een originele Opel cruise control en afstandsbediening bij de centrale vergrendeling staan nog wel op het lijstje.
Ik woon in Heerhugowaard.
origineel gepost door Alfred
Zoals ik het kan zien is dat de SC 303.Volgens mij ook. Ik heb een folder van de Cliff edition waar op pagina 5 zo te zien dezelfde radio staat. Ik heb van dat ding ook de Duitse gebruikershandleiding, de radio helaas niet.
In een Nederlandse folder van 3/1997 kom ik ook de radio/cd speler van Blaupunkt tegen.
origineel gepost door 055-jasper
Waarom heb jij jou calibra?Dat is makkelijk. Mooi, sportief en tijdloos ontwerp, prettige rij eigenschappen (niet alleen sportief, maar ook lekker om te toeren).
origineel gepost door 055-jasper
Wat voor motor inhoud heb je?2.0i 16v (X20XEV)
origineel gepost door 055-jasper
Waarom is jou Calibra handgeschakeld, of juist automaat?Ik heb een handgeschakelde. Ik heb de Calibra automaat nooit gereden, ook nooit specifiek naar gezocht. Dat is een persoonlijke keuze.
Het schakelen tussen handbak en automaat stelt niks voor. Prive hebben onze auto’s een handbak en voor het werk rij ik vaak automaat.
origineel gepost door 055-jasper
Wat zijn de kwalen die je tegen komt?Alle bekende calibra kwalen. Google eens op “aankooptips Calibra” en je leest de meest voorkomende.
Mijn voornaamste kwalen (van alle 3 mijn (oud) calibra’s bij elkaar):
– Roest op spatschermen achter en op lasnaad dorpel voor;
– Voorste draagbalk verrot;
– Onregelmatig stationair lopen (C20XE);
– Compressor airco lek.Verdiep je van tevoren goed in je budget (ook voor onderhoud!!) en bepaal aan de hand daarvan je keuze. De 2.0i 8v is de meest goedkope in aanschaf en onderhoud. De 2.0i 16v 4×4 turbo is het duurst (mn ivm turbo en verdeelbak).
Let daarnaast op het bouwjaar en de fabriek waar de auo gemaakt is. Ideaal is na juni(?) 1995 gebouwd in Finland. Neem verder de tijd. Kijk, luister en voel heel goed, want er zijn veel afgetrapte Calibra’s te koop.
origineel gepost door 16VCalibra
zou wel leuk en netjes zijn als je je eerst is zou voorstellen??!Ik ben hier ook (geregistreerd) nieuw, maar lees al een paar jaar mee. Ik zal me binnenkort ook even voorstellen. Mijn plan was om dat te doen met de foto’s van de ‘restauratie’ van mijn blauwe Cliff Calibra.:wub
Daar wordt hard aan gewerkt. Die auto was al in hele goede staat, maar die is hierna in (originele) nieuwstaat…
origineel gepost door robbyrood
NL kenteken of Belsch??Er is een belgisch kenteken te zien op de video…
origineel gepost door 14XE
nee Lars slaapt buiten,anders slaat alles aan binnen ;)Owwww grappig, steamy omega windows.
maar Lars hijgt toch niet :jerryorigineel gepost door 14XE
daar heeft hij die auto in gereden hoor :jerryje denkt toch niet dat die in de buitenlucht mag staan :mad:
Dus Ronald als ik even alles opsom ziet het plaatje er als volgt uit.
Omega slaapt in de tent en Lars weer in de Omega en de klompen zijn de zomer banden van Lars:hmmz
origineel gepost door J-Omega
origineel gepost door opel_omega_steinmetz
Uitzicht vanuit mijn slaapzakje :wors
Daar wordt de mens blij van :D
Leuke foto’s en zo te zien bijbehorend leuk weekend :thumbup
Nou Lars
volgens mij had je de tent er voor de sier staan want je sliep toch altijd in je Omega :Porigineel gepost door opel_omega_steinmetz
Zal vandaag eens op de zaak mijn wagen schoon maken,Tis huilen met de pet op met dat weer hier, en helemaal wanneer je soms naar je maten gaat die op de boer wonen :(:hmmz
Voor mijn maatstafen smerig :puke
En op de Spoelie-meter :jerry op de schaal van 10 een 2 :PEr is niets mis met de spoelmans graat meter super betrouwbaar, als ik die van mij ernaast zet is de mijne net zo schoon als die van mijn vriend spoelmans, en dat is acceptabel schoon. en Omi moet niet te sterriel zijn, man dat ding van Sjors en Lars zijn net ziekenhuizen man, maar ja die gedragen zich ook als ouwe lullen he :jerry:P
Zo dat lucht op :jerry:jerry:jerry:jerry
origineel gepost door Sjors-V6
origineel gepost door opel_omega_steinmetz
Weet je wat ik denk,Dat Cliff gewoon niet zonder ons kan, en belangrijker; zonder zijn Omega :jerry
Juist dat is het ja ! eidelijk gerechtigheid :vertag
origineel gepost door cliff
Nou geen kapsones krijgen jah Lars :P
maar ondertussen moet wel mijn machinekamer worden aangepakt van mijn Omi en daar baal ik behoorlijk van verdorie. :jerry:cry
:cry:cry:cryKapsones ? dat is de keiharde realiteit ! geef nou maar toe :jerry
Is inderdaad een behoorlijke lijst ! m’n Pa heeft 8 Omega’s gehad ik heb er nu zelf een.. maar nooit dit soort kosten gehad.. wat doe je toch met die arme Omega :cry :jerry
Oke Oke Oke jullie je zin,,, ik geef het niet graag toe maar ik kan niet zonder jullie :cry:cry:cry
Maar hebben jullie me ook gemist jongens :P:jerry
want het was vast niet zo gezellig meer toen ik rustig was:Porigineel gepost door Sjors-V6
origineel gepost door cliff
Sjors niet ouwe hoeren jag :P
ik heb in een eerder tpic al aangegeven dat ik de omega eerst blijf rijden hoor duh!!!op het Renault forum zeker :P
Sjors eikel :P
origineel gepost door Xedrah
Het is me gelukt om bij de X20XEV de krukassensor te vervangen zonder de aircopomp eraf te hebben gehad. Was heel lastig, maar het kan wel! :thumbupOk nou vertel:vertag zou ik zeggen!!! en vanaf welke kant kom je er het beste bij???
Grzzz Cliff -
AuteurBerichten