Ik en mijn Calibra

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Ik en mijn Calibra

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218488
    Cliff
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 May 2009

      Hallo allemaal,

      Ik zal me eindelijk eens even voorstellen, evenals mijn Calibra. Ik ben 26 jaar en woon in Noord-Holland. Ik ben al geruime tijd lezer van dit forum, niet zozeer een poster. Ik ben namelijk niet zo heel handig wat auto’s betreft.

      Bij het registreren kwam ik er achter dat de nickname ‘Cliff’ van iemand anders geweest die veel op het Omega forum actief was. Ik ben dus niet dezelfde persoon. De nickname ‘Cliff’ is gekozen vanwege het feit dat ik sinds 2007 de trotse bezitter ben van mijn derde Calibra, een Opel Calibra Cliff edition in de kleur Barracuda. De auto is helemaal origineel, op de einddemper, xenon en de radio na. De auto is voorzien van a/c en schuifkanteldak.

      Ik heb een bijzondere band met de Calibra, omdat ik er in heb leren rijden (en nee, niet via de rijschool ;)). Daarnaast vind ik het gewoon een mooie, comfortabele auto met een sportief en tijdloos uiterlijk en goede rij eigenschappen. :wub

      Ik heb mijn Calibra als hobby en gebruik hem ook als zodanig. Dat houdt in dat de auto ongeveer 5000 kilometer per jaar bereden wordt, in zoveel mogelijk droog weer, goed gepoetst wordt en goed onderhouden wordt. Voor deze auto hebben we zelfs een garage bij ons huis gekocht. Voor het dagelijks vervoer hebben ik en mijn vriendin allebei een andere auto (Peugeot’s). Om het kostentechnisch niet al te bont te maken valt de Calibra onder de kostenpost ‘hobby’ in plaats van ‘auto’s’. Zo hou ik mijn vriendin ook te vriend ;)

      Verder heb ik twee Calibra minuaturen en wat Opel magazines, Autoweek nummers en folders met daarin de Calibra. Mocht je nog iets in de aanbieding hebben.. een PB’tje sturen mag altijd.

      Deze auto wil ik de aankomende decennia nog van genieten. Verder zou ik, als we een kleine Staatsloterij winnen, graag een Manta willen hebben… (blijven dromen….)

      [/u]Historisch overzicht:[/u]

      2002-2003: Opel Calibra 2.0i 8v (C20NE), handgeschakeld, bouwjaar 1991, standaard donkere calibra kleur.

      2004-2007: Opel Calibra 2.0i 16v (C20XE), handgeschakeld, bouwjaar 1992, zilvergrijs.

      2007-Nu: Opel Calibra 2.0i 16v (X20XEV), handgeschakeld, bouwjaar 20-06-1997 (Finland), barracuda (=blauw).

      Mijn huidige Calibra:

      Tot 2004:
      Onderhoud in Duitsland bij Duitse Opel dealers in een aantal jaren. Service boekje afgestempeld in ’98 (2x), ’99 en 2002. Keuringsrapporten TüV van 2002 en 2004. Gekocht door de vorige eigenaar bij een grote Duitse Opel dealer (Aurego).

      April 2004 (96000 km):
      Import en afgifte deel 1 in Nederland. Onderhoud Nederlandse Opel Dealer en afstempeling onderhoudsboekje.

      Juli 2004 (99269 km):
      Oliefilter, olie Castrol formula SLX GM, carter aftapplug ring, interieurfilter, benzinefilter, bougies, luchtfilter, remvloeistof, kleppendekselpakking, nokkenassensor, O-ring kleppeneksel.

      Juli 2004 (99468 km):
      Rembloksensor links voor vervangen ivm storing.

      Februari 2005 (104086 km):
      Airco schakelaar vervangen ivm storing.

      Mei 2005 (105890 km):
      4 nieuwe banden (Pirelli P600, 205/50R16). Gebalanceerd en uitgelijnt.

      Maart 2006 (112198 km):
      Bougies, krukas sensor, oliefilter, interieurfilter, uitlaat spruitstuk, pakking spruitstuk, luchtfilter, koelvloeistof (1 ltr), remschijven en blokken achter, vol synthetische Castrol 10W30 olie, Sebring einddemper geplaatst.

      November 2006 (116027 km):
      Kachelradiator vervangen ivm koelvloeistof lekkage. O-ring airco vervangen.

      Februari 2007:
      In deze maand heb ik de Opel Calibra van de vorige eigenaar gekocht.

      Mei 2007 (119975 km):
      Brandstoffilter, oliefilter, olie, bougies, stuurbekrachtigingsolie, koelvloeistof. Plaatsing K&N vervangingsfilter.

      December 2007 – Maart 2008:
      Geschorst en gestald op oude banden.

      Maart 2008 – Juli 2008 (123.700 km):
      “Restauratie”, met als doel de auto in een originele nieuwstaat terug te brengen. Restauratie is gedaan door een collega die monteur is geweest. Hij onderhoud de auto ook. Hij weet namelijk precies wat mijn filosofie is met betrekking tot deze auto en ik durf hem met een gerust hart bij hem achter te laten.

      Dit is gedaan bij de restauratie:

      Remschijven voor, bougies NGK V-line, filter/droger, condensor, compressor, airco gereinigd en gevuld, multiriem, distibutieset compleet, oliefilter, olie (Shell Helix Ultra 5W30), Remschoenen achter, rem pennenset achter, schakelaar groot licht/knipperlicht, remslangen voor, accu (Bosch), bumpersteunen achter, steun voorpijp, alle klemmen van de brandstofleiding, pakking van de carterpan, koplamp rubbers 2x, alle uitlaatpakkingen.

      Verder is er een Pilot xenon set geplaatst in verband met de geweldige verlichting die standaard op de Calibra zit. Verder is er een smartplug van Mattijssen Technics geplaatst als olie aftapplug.

      Tijdens de restauratie is verder alle kunstof gedemonteerd. Alle holle ruimten, bodemplaat en wielkasten zijn in de tetyl gezet. Veel bouten, moeren en klemmen vervangen die roestig waren. De flens van de voorpijp is er nieuw op gelast (was verroest). De voorpijp was verder namelijk nog goed. We zijn verder geen gekke dingen tegen gekomen, de auto is wat roest betreft nog in een perfecte staat.

      Een aantal andere onderdelen (w.o. hitteschilden uitlaat, remklauwen, busjes bij achterremmen) zijn gestraald in de straalcabine en gespoten in de originele grijze kleur.

      Na al dit moois is de auto gereconditioneerd in verband met de aanwezigheid van veel (was)krassen. De auto is daarvan heel mooi terug gekomen.

      December 2009 – Nu:
      Geschorst en gestald op oude banden.

      Ik wil deze post regelmatig gaan bijhouden voor wat betreft ervaringen, onderhoud e.d.

      Ik blijf het forum volgen en hoop hier en daar ook mijn bijdrage te kunnen leveren. Heb je vragen, opmerkingen of suggesties? De PB of reply is gewillig.

      Foto’s:

      Sfeerimpressie restauratie

      De bodem

      #17628062
      opelkadetje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 December 2004

        hey welkom:D

        ziet er leuk uit zo allemaal:D ben benieuwd wat je allemaal van plan bent:D

        waar precies kom je vandaan in noord holland?

        #17628063
        Cliff
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 May 2009

          origineel gepost door opelkadetje
          hey welkom:D

          ziet er leuk uit zo allemaal:D ben benieuwd wat je allemaal van plan bent:D

          waar precies kom je vandaan in noord holland?

          Thnx! Ik ben ook ape-trots op de auto.

          Ik wil de auto origineel houden en ga er verder niets aan ‘verbouwen’. Ik vind dat de auto dat niet nodig is. Een originele Opel cruise control en afstandsbediening bij de centrale vergrendeling staan nog wel op het lijstje.

          Ik woon in Heerhugowaard.

          #17628064
          opelkadetje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 December 2004

            hhw.. daar werk ik:D kom zelf uit wieringerwerf:D had calibra heb deze een half jaar terug verkocht..

            #17628065
            2e-c14nz
              Lid sinds:
              5 June 2009

              Welkom hier! Echt een pracht wagen heb je daar zeg :wors

              #17628066
              macoe16v
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Schitterende auto!:wors:wors:wors

                welkom;)

                #17628067
                RonaldH
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  welkom :thumbup

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Het onderwerp ‘Ik en mijn Calibra’ is gesloten voor nieuwe reacties.