Sluiten ramen en dakraam op CV

Forumindex Forums Modellen Calibra Sluiten ramen en dakraam op CV

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248486
    Cliff
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 May 2009

      Beste Opelaars,

      Vandaag is mijn originele Opel setje aangesloten dat de centrale vergrendeling op afstand bedienbaar maakt. Na 1,5 jaar zoeken naar het onderdeel en met dank aan David voor het inbouwen ben ik er blij mee, maar… nog niet helemaal.

      De unit heeft ook een schuifje voor de bediening van de ramen en het schuifdak. In de installatiehandleiding staat er echter een streep door en er is ook niets voor aangesloten (conform de handleiding). In de praktijk werkt het dus ook helaas niet. De draden die niet gebruikt zijn heeft David doorgemeten. Uit m’n hoofd: Één heeft een constante plus, twee een constante zwakke plus, twee knipperlichtaansturing en de rest niets. Als je mijn sleutel in de bestuurdersdeur naar rechts houdt als je ‘m sluit sluiten de ramen en het dak ook niet. Mijn vorige calibra (C20XE uit 1992) deed dat wel. Die auto had het af fabriek alarmsysteem. Mijn Calibra nu heeft geen alarm systeem. De beschrijving om het originele af-fabriek alarm aan te sluiten en te activeren is meegeleverd.

      Nu wil ik toch wel graag de ramen en het schuifdak automatisch laten sluiten als ik de auto op slot klik. De ‘makkelijke’ manier daarvoor is een geschikte comfort module kopen, maar dat is niet origineel Opel en heb ik dus liever niet in mijn Calibra (erg hè ;) ). Daarbij moet er volgens mij een manier zijn om het wel origineel aan te sturen. Mijn vorige Calibra kon dat immers ook (weliswaar door de sleutel naar rechts te houden, maar toch).

      Heeft iemand enig idee hoe dat in elkaar zit? Of en zo ja hoe is dat origineel voor elkaar te krijgen??

      Als er behoefte is aan plaatjes van de handleiding hoor ik het wel. Die zijn altijd te posten!

      #18017307
      InjectTheVenom
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 December 2004

        Denk dat je iets met die schuifjes zult moeten doen, wat bedoel je daar trouwens precies mee?

        #18017308
        Cliff
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 May 2009

          @InjectTheVenom wrote:

          Denk dat je iets met die schuifjes zult moeten doen, wat bedoel je daar trouwens precies mee?

          Op het kastje zitten 6 kleine schuifjes om e.e.a. in te stellen. Het vreemde is dat één schuifje volgens de inbouwhandleiding is om de tijd in te stellen tussen 4 en 25 seconden om raam en dakraam te sluiten. Er staat op het betreffende plaatje ook een streep doorheen, dat is het rare. Dat is dus kennelijk om te duiden dat die functie het niet doet (maar het schuifje wordt wel uitgelegd in de handleiding. Er zit ook één ander schuifje op dat geen functie heeft en dat staat wel gewoon in de handleiding).

          Verandering van het betreffende schuifje heeft geen enkel resultaat op één van de kabels die over is.

          #18017309
          InjectTheVenom
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 December 2004

            Als je weet uit welke Opel de unit kwam moet je even de bedradingsschema’s er op na pluizen hoe alles aangesloten zit, dat lijkt me de enige manier om te achterhalen hoe die 2 dingen aangestuurd worden.

            #18017310
            Cliff
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 May 2009

              @InjectTheVenom wrote:

              Als je weet uit welke Opel de unit kwam moet je even de bedradingsschema’s er op na pluizen hoe alles aangesloten zit, dat lijkt me de enige manier om te achterhalen hoe die 2 dingen aangestuurd worden.

              Is helaas geen optie. Het setje heb ik nieuw gekocht (met 1996 als productiejaar, heeft dus lang op een plank gelegen… :D ).

              Gr,
              Jeroen

              #18017311
              InjectTheVenom
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 December 2004

                Aan de hand van het onderdeelnummer kun je toch wel traceren waar het onder andere in gezeten heeft?

                #18017312
                david verburg
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 July 2004

                  Het setje is dus origineel Opel
                  En kan in verschillende autos gemonteerd worden .
                  Het schema beschrijft niet echt duidelijk of je ook de ramen kunt
                  sluiten ,
                  Nou is hier wel een mouw aan te passen met relais e.d maar Jeroen wilt het graag
                  Op een zo origineel mogenlijke manier hebben .
                  Mischien heeft iemand dit zelf ook al eens aan de hand gehad en kan die ons vertellen hoe of wat.
                  Mochten we daar.niet uit komen kan er altijd nog een aftermarket comfort setje in.
                  Gr David

                  #18017313
                  syl-astra
                    Lid sinds:
                    3 October 2007

                    kijk anders eens hoe het bij een omega b zit
                    want die hebben dat ook en hebben cv met ab waar je ook je ramen mee kunt sluiten
                    weet niet of je daar wat aan hebt maar is gewoon ff een tip

                    #18017314
                    InjectTheVenom
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 December 2004

                      De CV set heeft deze toevallig onderdeelnummer 90513382 1716502?

                      #18017315
                      Cliff
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 May 2009

                        @InjectTheVenom wrote:

                        De CV set heeft deze toevallig onderdeelnummer 90513382 1716502?

                        Jazeker.

                        Gr,
                        Jeroen

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.