Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
het heeft even geduurd, vakantie tussendoor. Inderdaad de krukassensor. Probleem is opgelost. Dank voor de info.
We gaan er mee aan de slag. Ik kom nog terug met de oplossing.
Cool, bedankt voor het antwoord. Bedankt ook dat je even het blok eruit gehaald hebt om goede foto’s te maken :D. Zonder gekheid. Om de stoft er uit te halen, gewoon een schroevendraaier? Het oogt mij vrij makkelijk, behalve dan het punt dat ze aan de achterkant van het blok zitten en je er dus eigenlijk niet goed bijkan. Ik ga eens uitvogelen hoe makkelijk dat kan.
Is het eigenlijk wel mogelijk als ke active hoofdsteunen hebt?
Wellicht ten overvloede, wel goed uitgelijnd? Ik had oudere banden eronder welke wat scheef afgesleten waren. Nadat ik een andere set erop had met een rechter slijtage patroon was het geluid veel minder. Nu komt het weer opzetten omdat ik de auto nog niet heb laten uitlijnen. Het zal zomaar wat kunnen schelen.
Het is inderdaad een gevoel gevalletje, ik ben ook voor een automaat gaan kijken toen ik mijn Vectra ging kopen. Ik wilde namelijk graag een automaat. Echter viel de automaat mij vies tegen. Waarom weet ik niet, was gewoon een gevoel. Dus ik ben voor de handbak gegaan.
Is toch oo een beetje gevalletje diesel, die willen het niet zo snel warm hebben. Van alleen stationair draaien gaat de temperatuur bijna niet omhoog.
Ik heb zo een set eronder zitten.
Hiervoor had ik 17 inch, maar uit kosten overwegingen en toch een stukje comfort ben ik naar deze maat gegaan. Ik vind het veel beter rijden al blijft dat een gevoel verhaal. Een goede wegligging en een rustiger rijgedrag dan de 17 inch variant.208.124 met de Vectra. Zelf heb ik er pas 40k ingereden. Tot 300k rij ik er zeker nog in.
Uit nieuwsgierigheid,
Hoe oud is de auto? En dan meer om dat het aantal kilometers wat laag lijkt voor een diesel van die leeftijd. (Auto uit 2005?) Er van uit gaande dat de gemiddelde dieselrijders toch al snel 20k per jaar rijdt…
Bedankt, gaan we doen.
Jammer, ik was in de veronderstelling dat het zo kon. Ik begrijp hier dus ook uit dat een zelfde type lampje (alleen dan een andere kleur) ook gesoldeerd moet worden?
Bij mijn cd70 systeem was dat ook zo.
De dealer heeft hem toen voor 25 euro uitgezet waardoor je tijdens het rijden je gang kan gaan. Hij gaf toen wel aan dat de cd70 het laatste type was waarmee dat kon.
Ik hoop dat het lukt, ik irriteerde mij mateloos aan die veiligheidsfunctie.@ jraaf: dank voor de info. Is een handige optie zou je zeggen. Of ik hem in de praktijk ga gebruiken? We zullen zien..
Dank je wel Peter. Dan ga ik dat niet proberen. Dacht alleen dat er wel ruimte zou zitten. Uiteindelijk hoef je maar een centimeter of 10 extra te hebben om bekers stabiel te laten staan.
Ik zal hem er eens uithalen en gaan kijken. Moet toch beter kunnen denk ik zo.
Stel dat ik hem uit ga boren zodat die bak wat dieper wordt, kan dat of zot er iets belangrijks onder?
10 februari 2015 om 21:28 In reactie op: [HOW TO] – Vectra C1/C2 – Bedieningsknop clima repareren #18232036Dit ga ik ook maar eens proberen, alleen ik heb een paar vraagjes:
Kan je die harde plastic knop ook vervangen door de zachte rubbere knop van bijvoorbeeld het cd70 navigatie-systeem?
Is het deel met de draaiknoppen zo uit het dashboard te krijgen en zijn daar ook foto’s van beschikbaar?Alvast dank voor de moeite. Ik hoop dat ik er ook zo handig mee kan omgaan.
Sorry, moet natuurlijk 17 zijn. Zijn trouwens alle huidige Opel modellen steek 5×110?
Dank voor de info. Ik ga eens rekenen. Nu in het 225/45/27 het wordt 205/55/16
Ik wil naar een 16 inch set toe. Iets meer comfort en rijdt wat rustiger. 16 inch moet het probleem niet zijn.
Ik heb alleen geen idee wat er gebeurt als er iets in de andere waardes een beetje fout zit.1.9 cdti gechipt.
Gecombineerd verbuik voor chippen 6.2l/100km
Gecombineerd verbuik na chippen 5.5l/100 km.
Gemiddelde snelheid volgens de boardcomputer 54 km/h
Het daadwerkelijke verbruik is zuiniger dan wat de boardcomputer aangeeft. Wanneer deze aangeeft dat hij leeg is krijg ik max 53 liter in de tank.
Het zuinigste wat ik ooit gereden heb is 4.7 l/100 km met gemiddeld 110 km/h. Hier zat een stuk file in van 3 km waar 45 minuten over is gedaan. hier zaten echter ook lange constante stukken in waar het verbuik bij 120 km/h 3.8l/100 km is.Even nog een toevoeging voor de waardes. ik weet niet of het wat uit maakt, maar 168 pk komt uit het blok. ik geloof dat er op de wielen iets van 135 overblijft. Moet ik even opzoeken bij intresse
Ik twijfel zelf ook over dat aantal. Alleen het gekke is dan wel dat het nm aardig in de buurt komt.(afwijking van 10% terwijl pk’s dus bijna 20%afwijken.
Overigens was de theoretische topsnelheid in de eerste run ongeveer 210. Dit heb ik zelf ook gereden in duitsland. Dus met kilometers zat het wel goed.
Uiteindelijk boeit het pk aantal mij eigenlijk niet zo. Ik ben meer van het koppel. En dat is nu maximaal bij ongeveer 2000 toeren. Tot nu toe is de auto ook echt flink zuiniger, en daar was het mij nog wel het meeste om te doen.Ervoor de 1e run zonder aanpassingen vond ik het ook veel. De tuner gaf echter aan dat hij niets kon vinden wat duidt op chippen door de vorige eigenaar van deze auto.
Prijs is moeilijk te zeggen. Ik was 600 kwijt voor het volgende:
3x testrun. 1 is tussendoor gedaan om te zien wat er gebeurde zonder roetfilter. (Dit leverde wel 1 hele pk op)
Roetfilter is verwijderd.
Egr klep is dicht gezet.
Flexibele pijp van de uitlaat is vervangen.
Ik heb het laten doen bij dtc tuning in Enkhuizen. Op een verjaardag ben ik deze man tegen gekomen. Omdat hij alles voor mij duidelijk kon uitleggen heb ik besloten alles te laten doen. Het kwam allemaal heel vertrouwd over. Dat is de reden dat ik het daar heb laten doen.
Ik ben wel de auto een hele dag kwijt geweest. -
AuteurBerichten