Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Lijkt erop dat je een combo hebt van na de facelift. Een corsa voorbumper gaat zeker wel passen, als je je maar aan het bouwjaar houdt. Helemaal zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij passen de pre facelift bumpers namelijk niet (voor 2003). Overigens zal het moeilijk zijn om een corsa te vinden met zwarte bumpers, die hebben vrijwel allemaal meegespoten voorbumpers (hoewel dat op een combo naar mijn mening best goed staat).
Heb je de volgende handleiding gebruikt: http://www.freak0815.de/Fahrzeughilfen/CC/UA-Tempomat.pdf ? Je moet wel checken of pin 4 er is en dan moet je voor jouw bouwjaar nog wat extra kabels leggen (tweede deel van de handleiding, vanaf het stuk “Nachfolgende schritte sind bis mj04 immer notwendig, oftewel tot bouwjaar 04 moet je deze stappen altijd volgen). Als je goed kijkt zie je op de laatste pagina ook de z12xe stekker staan (tweede van boven), dus ik zou dan bijna denken dat het moet kunnen.
Kan dat deksel dan ook problemen geven, dat wist ik niet. Ik dacht dat er iets aan die bak afgekit moest worden, daar waar hij door het schutbord loopt. Ik ga de deksel eens bekijken. Bedankt!!!
2007 is volgens mij de Combo C. Nu heb ik welliswaar een benzine Combo, maar ken het probleem, dit was bij mij ook het geval, dan is de bak waar de BCM (Body Control Module) in zit niet goed dicht, en loopt daar water in. Als dat het geval is dan wordt inderdaad de mat bij de bestuurder ook nat. In het beste geval moet je die bak (zit dicht tegen je paravaan aan) even openmaken en zien of er water in zit. Goed laten drogen en dan afkitten. In het ergste geval is je BCM verzopen en doet ie helemaal niets meer, en heb je een nieuwe nodig. Misschien heeft Liviu wel zo iets liggen, die heeft veel verstand van autocomputers, en wil misschien wel een naar Zweden opsturen.
Owh en wat ook kan: de radio heeft vaak een eigen zekering achter in de radio. Had je die al gecheckt? Anders ff de radio eruit wippen en die zekering ook checken.
Misschien een beetje flauw, maar toch te proberen: er zit onder je lichtschakelaar een wieltje waar je aan kan draaien. Daarmee kun je de sterkte van de dashboardverlichting en de klok etc. regelen. Heb je hier al aan gedraaid tot het licht het weer doet?
Ik had ook eerst het probleem met de binnenverlichting die niets deed en de klok die uitging als ik de koplampen aanzette. Draaien aan het wieltje (ik dacht naar rechts) hielp bij mij.
Owh en ook nog dit: de reactie van je garage is ronduit zinloos, olie eruit, alles droog, zuigers en turbo stuk klinkt ook niet heel specifiek, en had je waarschijnlijk zelf ook nog wel kunnen bedenken. Het is denk ik handig om een meer gespecificeerde schade opname te hebben, dan kun je beter beoordelen of wat hij vraagt ook reeel is.
Moet er ook bij vermelden dat ik direct de motor geheel heb laten reviseren, dat scheelde helemaal niet zo veel, iets van 300 euro, de motor moest er toch al uit.
Ik rijd bedrijfsmatig met een VW LT (ja sorry, ik weet het, vloeken in de kerk), een half jaar geleden is voor het kilometer interval en maximumleeftijd de distributieriem geknapt. Van de 5 cilinder motor waren er 12 kleppen krom, plus andere interne schade. Uiteindelijk voor 1800 euro ex BTW loopt hij weer als een zonnetje. Dus ja, wat is duur? En wat wil je er nog mee?
Belangrijk is ook: is de carosserie nog goed, en hoe lang wilde je de bus nog gaan gebruiken?
Hebben ze al eens naar je stabilisators gekeken? Ik heb hetzelfde gehad bij een Astra F en bij het vervangen van het kogelgewrichtje van de stabilisatorstang was het geheel weg. Ik weet alleen niet zeker of dit ook geldt voor een Astra G, maar het kan vast geen kwaad er eens naar te kijken.
Probleem opgelost! Je kunt met een schroevendraaier de voorkant van het kachelpaneel eraf wippen, als je de knoppen eraf haalt, en dan zitten daarachter twee lampjes die je kunt vervangen (wees wel voorzichtig dat je ze niet sloopt als je ze eruit trekt).
Wie kan en wil mij helpen om een sleutel in te programmeren in mijn Combo C Tour uit 2002? Ik kom uit omgeving Amstelveen en natuurlijk staat er een vergoeding tegenover.
Aha, op die manier, dus de uitgelezen code is de correcte dan? Wat ook opvallend was, en ik niet gemeld had, is dat als je de computer uitleest, en het chasisnummer vergelijkt, dat het chassisnummer in de computer anders is dan die van de auto. De cijfers aan het eind zijn echter wel gelijk, alleen de letters (WOL in mijn geval), zijn anders in de computer.
Wat ik inmiddels heb gevonden is dat de startonderbreker na een verkeerde code 10 minuten wachhttijd heeft voordat je een andere kunt invoeren. We hebben niet 10 minuten gewacht, dus daarom werd waarschijnlijk de uitgelezen code niet geaccepteerd.
Komt de volgende vraag: wie in de buurt van Amstelveen kan voor mij (natuurlijk tegen vergoeding) die sleutel inporgrammeren?
Yep Z16SE
Anders kun je ook nog kijken in Engeland, Vauxhall spatlappen passen ook prima, en Britten zijn om een of andere reden dol op spatlappen. Ik heb die voor mijn Combo C (ook niet meer bestelbaar en leverbaar in Nederland) via ebay in Groot Britannie besteld. Volgnes mij zijn dit ze: http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-ASTRA-G-5-DOOR-MUD-FLAPS-COMPLETE-SET-GENUINE-NEW-98-04-/160974432692?hash=item257ad2e9b4:g:WC0AAMXQPd1RG3iR” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hoi Freek,
Volgens mij zou die draad gewoon in de kabelboom voor de radio moeten zitten, bij mij zit ie er in ieder geval (combo C Tour 2002). Als ik zo kijk op je foto gaat het bij jou ook om een Combo C. Als je die draad nou niet kunt vinden omdat die afgeknipt is, of omdat ie er toch niet ligt, dan kun je die altijd bij de sigarettenaanstekerplug vandaan halen, daar zit een geschakelde plus op.
Groeten, Christiaan
Heb vandaag eindelijk even de tijd gehad om naar de EGR te kijken, en geprobeerd die stekker los te halen, maar dat gaat niet echt. Ik wil niet te hard trekken, want ik ben bang dat ik hem sloop. Er bovenop zit een soort van grijs palletje wat er uit kan, maar dan gaat ie nog niet los. Hoe moet die EGR stekker los?
@ WimV6, ik heb een Z16SE
Combo C tour uit 2002, sorry geen 2012, is een tiepfout
Geloof dat die dingen varkensklemmen heten ofzo. Die maken de bekleding vast aan een soort van roedes die in het schuim verwerkt zitten. Je kunt die er als het goed is af krijgen door ze open te buigen, maar om ze weer vast te zetten heb je een speciale tang nodig. Die kun je meestal krijgen bij stoffeerbedrijven. Kijk anders ff dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=AwM6jEY_8Tg” onclick=”window.open(this.href);return false; misschien helpt dat je in de goede richting.
Welke Combo Tour? Combo C? IK heb een Combo C tour met een BRC lpg installatie, en ben zeer tevreden. Gaat als een tierelier. Die van mij had 80000 km op de klok toen er gas in kwam, nu 95000, en nog geen enkel probleem.
Wat ik er van weet is als het plug and play is, dan zit er achter je voorbumper ergens een extra draadboom weggetaped. Bij mij zit daar iig iets (heb ook geen mistlampen voor). Zo te zien heb jij een luxere versie dan ik, ik heb gewoon zwarte bumpers, dus dan lijkt het me dat er ook bij jou wel zo’n draadboom zal liggen.
Wat snap je niet: hoe je het kachelpaneel loskrijgt, of hoe je daar leds in plaats van de oude lampjes moet zetten?
Het lijkt wel de goede versie inbouwraam, dat is wat ik kan zeggen, de cd30 weet ik niet veel van af helaas, mijn Combo is een goed stuk ouder (2002), en daar kan geen cd30 in omdat ik nog geen (gedeeltelijke) canbus heb. Schijnen de combo’s vanaf 2005 te hebben oid.
Hoi en welkom op het forum! Je kunt daar heel goed een andere radio inbouwen. Gewoon de oude dubbeldin radio eruit halen en vervangen door een single din radio naar keuze in combinatie met een inbouwraam (zoiets: http://www.pimtensen.nl/car-hifi/1007c-autospecifiek/1684l-opel/1923l-radioframe-enkel-din/4537d-opel-agila-corsa-c-combo-c-vivaro-omega-b-meriva-astra-g-vectra-c-tigra-twin-top-signum-acv-281230-26-1/” onclick=”window.open(this.href);return false;), of een dubbeldin radio naar keuze met een geschikt inbouwraam.
Wat voor radio heb je eigenlijk nu in je combo, als ik het zo begrijp zou je een cdr500 kunnen hebben. Die kun je ook ombouwen naar eentje met een aux ingang, als je handig bent met electronica solderen: http://www.youtube.com/watch?v=oPWIUC3hXlo” onclick=”window.open(this.href);return false; (deze geldt voor een VDO, voor Delco schijnt het makkelijker te zijn, en is ook een goede handleiding voor (ff googlen).
Volgens mij klopt het dat bij de Combo inderdaad de bijrijdersstoel niet verschuifbaar is naar voren en naar achteren. Wat je zou kunnen doen is de slede van de stoel van een combo c tour nemen(even op de sloop kijken, of via onderdelenlijn), die is wel verschuifbaar. Of kijk voor een Duitse combo, want die hebben niet de verplichting van het halfhoge schot tussen passagiers en laadruimte, en daar is volgens mij de bijrijdersstoel wel verschuifbaar.
-
AuteurBerichten