Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ok, zal t eerst eens proberen op de slechte spiegel, breekt die is het geen ramp ;).
Ja inderdaad, oliedruksensor en dan de andere meters ook aansluiten. Maar daar maken we hopelijk snel werk van :).
Wil ook niet meteen alles aanpakken, anders raakt hij nooit ingeschreven :p.Bedankt alvast!
Update: staat nu al een tijdje bij de koetswerkhersteller. Heb nieuwe voorste pijp liggen, die moet er nog onder.
Remmen voor zijn vernieuwd.
Ook ga ik de glijbussen van de voorremmen vernieuwen, zitten muurvast…Ik had nog een vraagje: kan ‘t spiegelglas van t buitenspiegeltje passagierskant vervangen worden zonder heel de spiegel te moeten vervangen?
Maw kan dat glaasje eruit?Ga morgen ook een lot onderdelen ophalen voor Rekord E2, waaronder andere tellerbak met toerenteller, voltmeter, oliedrukmeter.
En als alles klaarligt gaan we weer een dagje knutselen. Alles op z’n tijd, nietwaar? :D
Heb je fotos van dat interieur? :o
Haha :p.
Mijne krijgt nu de nodige updates om veilig op de baan te zijn, plus onderhoud en dan inschrijven.
Daarna komt de rest rustig aan aan de beurt (alle koetswerk nalopen, etc etc).
Verder is hij ook wel redelijk hard nog, ook onderaan.
Zal in m’n eigen topic van de week maar eens wat foto’s schieten.
Maar wordt wel een traag project, heb ook nog andere dingen te doen :).Bij mij is de EGR weggeschreven uit de ECU.
Sindsdien merk ik een behoorlijk verlaagd brandstofverbruik (van 550-600 km op een tank naar 650-700 km op een tank).Gisteren uitlaatlijn en wielnaaf rechtsvoor gedemonteerd (links kan ik ff niet bij :p), om vooraan nieuwe remmen te plaatsen en gehele uitlaatlijn te vervangen.
Wacht nog even op de voorpijp, die is besteld, en hoop tegen het einde van komende week alle werkzaamheden klaar te hebben zodat hij naar de koetswerkhersteller kan om de deuk achteraan en de achterste wielkas randen aan te pakken.
Daarna nog ff carburateur reviseren en hij kan ingeschreven worden! :D
Grappig, heb net dezelfde gekocht (qua kleur en koetswerk bedoel ik eigenlijk ;)), enkel een 18S ipv 2.0.
Binnenkort moesten we maar eens een shootje organiseren, zou best grappig zijn.
Heb je hem zo gekocht? Want ik vind dat het koetswerk er echt netjes uitziet. Mijne heeft hier en daar wel wat plekjes….
Ik ben redelijk bekend met Astra G, maar dit is toch iets heel anders ;).
In ‘t projecttopic zal ik wel de nodige updates plaatsen, nieuwe uitlaatlijn, nieuwe remmen, groot onderhoud, distributie en waterpomp en koetswerk weer tiptop maken staan op de zeer korte termijn agenda ;).Bedankt iedereen voor de tips, ik heb er de hele naaf inmiddels af en idd, achteraan zitten van die bouten met kleine binnenvertanding. Morgen maar ff sleutel regelen om ze los te maken.
Weer eens goed geholpen via dit forum!
Hij was van een ouder koppel.
121000 gelopen op 30 jaar, tja.Als hij wat opgemaakt is ben ik idd van plan ermee rond te rijden, wat laten kennismaken met de wegen hier in de buurt.
Een auto moet immers rijden, daar is hij voor gemaakt ;).Updateje hier:
vandaag hoop onderdelen mogen ontvangen (midden- en einddemper, knipperrelais, ruitenwissers, filters, nieuwe remblokken en schijven vooraan.
Voorlopig kan ik daarmee aan de slag.
Vandaag alvast even nieuw knipperrelais ingezet en alle zekeringen vervangen.
Knipperlichten deden t echter nog steeds niet. Dan maar de stekker aan de stuurkolom ff uit elkaar halen en alles doormeten, en als bij wonder kwam er nadien langzaam aan leven in ;).
Waarschijnlijk van ‘t stilstaan dat er ergens slecht contact ontstaan was.
De knipperlichten doen ‘t dus weer.Zaterdag gaan we verder met een deel van het onderhoud en de uitlaat. Update en :kewlpics volgen daarna ;).
Tips betreffende het slechte lopen zijn nog steeds welkom!
Gaat vlot hier Ron. Zal binnenkort nog eens moeten langskomen om alles van naderbij te bekijken :).
Haha, ja idd :p. Heb m zondag opgehaald.
Tank is inmiddels iets minder vol en de accu vernieuwd :).Normaal zitten ze goedd zichtbaar achter de bumper aan beide kanten, waar je mistlampen horen te komen. Kan niet missen.
Zelf leggen is altijd mogelijk, is maar hoe handig je bent :).Weet ik niet zeker. doe ZakhooiTM even een pb’tje, die kan je vast wel helpen!
Kabel van ncdr naar CID is een RGB-kabel, deze zit niet bij de originele kabelboom maar moet je apart kopen.
Dacht een 35-tal euro op ebay.Ik denk dat je inderdaad ook een soort verloopstekker voor de radio moet hebben.
Ik wil de ombouw ook doen, enkel heb ik een TID dus nog meer werk :p.
Weet ik wel :p.
Maar als je ff wat opzoekingswerk doet, zie je dat sommigen rond die dunne staaf die in en uit de demper zelf gaat zeg maar, een extra veer plaatsen om de eerste paar centimeters wat extra stuwkracht te hebben.Zoals op deze foto (geen Opel en ook niet mijn foto):
http://s303.photobucket.com/user/thecasparnova/media/f2b7e09940fe1279f1daa051a13eb7ce.jpg.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Hahaha, nou beeld ik me dat zo in, wachten tot die rotte klep eindelijk open os aan slakkengang :p.
En extra spiraalveren tussen de gasveren, om de eerste paar centimeter te overbruggen, is dat wat?
Of je zoekt een andere kofferklep met goede draden. Zal veel goedkoper zijn.
Als je onderbroken lijnen vindt, kan je proberen een stukje aluminiumpapier ertussen te kleven, dat wil nog wel eens goed werken.
Hmm, ok.
Nou weet je wat ik ga doen?
Ik ga ze beide kopen en laat t jullie gewoon weten ;).Ja, beide :p.
Ben gewoon benieuwd of mensen al ervaring hebben hiermee, of of ik echt enkel maar de opc kan plaatsen of anders moet gaan boren.
Ik heb de veerschotels vervangen en weer de originele moeren gebruikt.
Nog steeds wat gerammel maar al veeeeeel minder, en de spleet is zichtbaar verminderd.
Opgelost dus, op dat klein beetje geluid gaan we ook niet blijven janken :p.
22 november 2015 om 15:18 In reactie op: Geen stroming te zien in kvs-bakje bij draaiende motor? #18302248En waarvoor dient dat gaatje dan eigenlijk?
21 november 2015 om 17:20 In reactie op: Geen stroming te zien in kvs-bakje bij draaiende motor? #18302245Ok. Ik ga maandag meteen bij de dealer een originele thermostaat bestellen (en een bovenste koeldarm want deze heeft een beginnend scheurtje maar zit nog voor de klem).
Ik hou jullie op de hoogte, en alvast bedankt voor ‘t meedenken! -
AuteurBerichten