Remschijven Rekord E2

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277301
    Chris426
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 May 2014

      Beste vrienden,

      in het kader van een zeer groot onderhoud na aankoop wil ik morgen mijn voorremmen van de Rekord E2 vervangen (blokken + schijven).
      Echter, waar bij astra g een torx boutje zit om die schijven eraf te halen, zie ik hier niets zitten.

      Kan iemand me even uitleggen hoe deze eraf gaan? Moet de wielnaaf eraf ofzo?

      Bedankt alvast!

      #18322716
      voederbiet
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 May 2006

        Volgens mij moet bij de rekord de hele naaf eraf, aan de achterzijde van de naaf zit de schijf met 4 multi torx bouten op de naaf geschroefd.

        #18322717
        kywieman
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 February 2009

          Hele naaf er af. dan de schrijf omdraaien en de volgens mij 6 keer torx los draaien. Dan met een beetje geweld (niet te veel) de schijf van de naaf afslaan.

          Er voor zorgen dat je geen zand bij je voor lager krijgt.

          #18322718
          OlafK
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 November 2013

            http://sowirdsgemacht.com/fahrzeug/band42/Opel-Rekord-.html#!140″ onclick=”window.open(this.href);return false;
            en
            http://sowirdsgemacht.com/fahrzeug/band42/Opel-Rekord-.html#!141″ onclick=”window.open(this.href);return false;

            #18322719
            Chris426
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 May 2014

              Bedankt iedereen voor de tips, ik heb er de hele naaf inmiddels af en idd, achteraan zitten van die bouten met kleine binnenvertanding. Morgen maar ff sleutel regelen om ze los te maken.

              Weer eens goed geholpen via dit forum!

              #18322720
              Graad
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 November 2015

                Kijk,dan kan ik daar ook weer een x aan beginnen :thumb
                Ben een leek wat OPEL betreft :wub

                #18322721
                Chris426
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 May 2014

                  Ik ben redelijk bekend met Astra G, maar dit is toch iets heel anders ;).
                  In ’t projecttopic zal ik wel de nodige updates plaatsen, nieuwe uitlaatlijn, nieuwe remmen, groot onderhoud, distributie en waterpomp en koetswerk weer tiptop maken staan op de zeer korte termijn agenda ;).

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.