Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door larsjeG40
bedoel je alleen het inlaatspruitstuk of het hele gebeuren?ik heb nog wel een compleet injectie systeem liggen maar heb de kabelboom enz zelf nodig
ik heb alles nodig om de motorkap weer dicht te krijgen :)
dus ik denk geheel injectie systeem.kan ik de kabelboom dan niet van mijn 2.4 gebruiken ??
Ok top,
dus ook op de ascona ?
weet iemand nog andere modellen die ook deze injectie heeft (ivm sloperijen afbellen).Enig idee wat dit ongeveer kost ?
Is de aansluiting ervan gemakkelijk ?
Alvast bedankt !!
Louwe:
Nu wordt gesproken over 2.0 wel / niet doen 2.5 en 3.0 nu ben ik er zelf niet zo’n voorstander van om de boel te verzagen.
En hou het spulletje dus zo origineel mogenlijk ! Hoe denk jij over een 2.0 injectie op een 2.4 ?
Is er vermogen verlies ? Welke aanpassingen moeten er worden gedaan ? en uit welke uit komt deze 2.0 inject.
Omega A ook ??Alvast bedankt !!
heeft iemand een foto paraat van zo’n 2.0 injectie op een 2.4 blok
ben even benieuwd hoe dit uitkomt (wat is het verschil)
want buiten de eventuele bult in motorkap, kom ik ook erg krap (TE KRAP) uit
mbt slang van luchtfilter naar injectie motorkap scharnier zal niet meer dicht gaan…. :SDus iemand een pic ?? en wat kost zoiets ?
wederom dank voor eventuele reacties!!
origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door Chird
Dus Louwe BEDANKT !!:jerry:jerry
geen dank daarvoor zijn we hier:thumbup;)
nu nog steeds verkoop plannen??
of mag die nu blijven:jerry:thumbuphaha wat denk jij….
alleen nog richting veendam om mijn as te laten lassen en balanceren en dan kan ik rijden :) joepieeeeee
Dus Louwe BEDANKT !!
HIJ LOOPT !!!
het zat um dus wel in de spanning naar de bobine.
deze gaf +/- 10 v en nu dus 12 v en lopen :)motor loopt erg mooi dus ben ook erg blij :)
tja…
tis en blijft lastig.
wat zo vreemd is: alle sterkers etc. in de kabelboom alles rond de injectie en computer lijkt heel logsich aangesloten te zitten. Stekkers etc. wijzen allemaal
voor zich.
Maargoed, tips op afstand is altijd lastig en inderdaad, waarschijnlijk heb ik zelf
een fout gemaakt, maarja wat dan…. :).goed ik begin er wel goed ziek van te worden en zit er over te denken om hem
te verkopen. ook vanwege mijn recent aangepaste toekomstplannen
(buitenland). dus als iemand interesse heeft… wellicht !Niemand die hier echt verstand van heeft ??
of formulier ik het onduidelijk … ?origineel gepost door Makko
Naast je verdelerkap zit een condensatortje, die ook al eens vervangen? kabeltje nakijken
Heb die ook al wel eens defect/los gehad en dan draait en start je de tierelier maar slaat niet aan.hiervoor geldt ook weer hetzelfde:
deze delen zijn klakkeloos overgenomen uit de omega zonder te demonteren.Dus dit lijkt mij allemaal in orde.
Het zal ( lijkt mij) een kwestie van elektronika, bedrading, computer, startonderbreking o.i.d. zijn.
origineel gepost door louwe 16 klepper
de groene draad gaat naar je computer en daarna door naar je toerentellerdie +draad die vanaf je contact komt
is waarschijnlijk nog n weerstands draaddie geeft dus bij starten wel ff 12 v
maar zakt daarna in tot n ik d8 9 v
das te weinig voor n elecktronische ontstekingdus die draad moet je even vervangen door n gewone draad
zonder weerstandjezodat je toch die 12v houd
blauw lijkt mij temperatuur meter
maar weet ik niet 100% cker;)Als dit klopt, zou die toch wel EVEN moeten vonken ??
Ik leg gewoon een bougie op het blok en krijg HELEMAAL geen vonk ook niet “even”…origineel gepost door Makko
naar mijn weten vonkt ie dan gewoon, bougie even eruit en tegen het blok leggen, kijken naar een vonkiegedaan, maar gebeurt nix :S
O en dan nog een vraag:
Vonkt het blok wel als hij nog geen benzine krijgt ? of wordt dit “geblokkeert” door de computer ?
origineel gepost door Manta 24V
Heb je je BDP zender aangesloten? En ook de branstofpomp. Zit een blauw/rode draad (een wat dikkere) in een grote ronde stekker deze moet naar de pomp. En idd de zwart gele naar je Contact plus.
De groene hoef je niet aan te sluiten om em te willen laten lopen.Suc6 ;)
BDP stekker zit aangesloten op een andere stekker die (denk ik) naar de computer loopt, maar nogmaals dit is allemaal origineel uit de omega gehaald.
Ik heb het omega blok uit een omega gehaald waarmee ik gewoon naar huis ben gereden. Zo goed als alles overgezet uit omega in ascona.
Dus qua constructie zal het wel kloppen (bobine etc.).Nu zit er bij de de omega de brandstofpomp in de benzinetank, deze vervang ik door een externe pomp. Alles aangesloten en als ik de pomp aanzet (zonder motor te laten draaien) krijgt en retourt het injectiesysteem benzine.
De groene draad loopt van bobine naar computer dan naar deze stekker (of net andersom).
is wel van iemand hier.
doet vogens mij aan wat “sportiever” rijden en vind het heel gewoon om af en toe de ascona eens te vervangen….origineel gepost door rallyfilip
Dit zijn 15″, 9″ breed
dit is ook wel een hele mooie !!
ik heb reeds een B ascona radiateur gescoort :)
gebruikt maar in nieuwstaat. Zondag ga ik proberen te starten !!
origineel gepost door ascona-gek-roosendaal
loopt hij al?:)ik zit alleen nog met stekker 1 en 2.
Deze liepen (volgens mij) naar het dashboard.
Zondag ga ik hem proberen te laten brommer !!ik hou jullie op de hoogte :D
duidelijk 15″
MET KOP EN SCHOUDERS !!!
(smaken verschillen)
origineel gepost door boyanka
:hmmz1op2 en 5 op 6. maar vraag het even aan mr turbo, die kan het zo zeggenVoor Mr. Turbo is het wat lang geleden en kan dus helaas niet helpen … :S
origineel gepost door Leen
5 is oliedruksensorzeker weten ???
Ok hier kom ik al weer wat verder mee.
Technotrans is inderdaad een mooi bedrijf voor dit klusje :) (en mijn budget).
Dan blijft er over:
VR. 2:
Motorolie (is zes liter niet wat veel, volgens mij stond er in ascona boekje dat er slechts 3.5 liter in moest ???)Stekker: 1, 2, 5 en 6 WIE NOG…. ??
Alvast bedankt en Louwe 16 iig bedankt voor de hulp en het adresje !
CO hoeven ze zelfs helemaal niet naar te kijken .
hoe ouder de auto is hoe soepeler de CO eis en hoe deze dus mag uitstoten.Daar hebben de helden van de werkplaats gewoon een tabel voor.
Maar bij mijn ascona 1973 (misschien is dat de rede) mogen ze helemaal geen CO meting doen, want bij een auto van deze leeftijd zijn daar geen eisen meer aan verbonden !!!:hmmz:hmmz:hmmzorigineel gepost door gt/w
hou je er ook rekening mee, dat de originele bakken van ascona een schuif stuk hebben en dat als je die er niet tussen zet, je A, de tussenas er waarschijnlijk niet tussen krijgt, en B, de kans loopt dat er ergens iets gaat afbreken ?
en een 2.4 met een 19 radiateur gaat heel goedIn de 4 bak kan de as inderdaad een stuk schuiven. Maar verder naar achter zit de as gefixeerd. Dus het kunnen schuiven bij de bak zou redelijk kunnen worden opgevangen door het rubber of niet ?
hoe doen andere dit ?
-
AuteurBerichten