Ascona 2.4 wil niet vonken !!

Forumindex Forums Modellen Ascona Ascona 2.4 wil niet vonken !!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207230
    Chird
    • Topics 4
    • Reacties 34
    Lid sinds:
    3 February 2008

    zoals jullie misschien weten ben ik nog steeds druk bezig met mijn groene ascona A.
    Nu is bijna alles aangesloten, op enkele draden na.

    Het probleem zit hem in de bobine, hier zitten 2 stekkers op:
    en met een draad als massa en 1 stekker met draden: 1 groene en 1 zwart/gele.

    Zwart/geel is contact en zit ook (goed) verbonden (starter relais is te horen bij contact maken).
    Alleen de groene draad wat moet ik hiermee ??

    Ik heb het idee dat het iets met de ontsteking (BDP) te maken heeft. zie foto (stekker 2):

    (als ik de groene draad helemaal terug herleid, zou een los stekkertje in de buurt van de ruitenwissermotor ergens op moeten, gezien de lengte, maar waar moet deze draad op en wat doet deze draad precies ??)

    Dan zit ik nog met deze blauwe draad, geen idee wat het is.

    Sta zeer open voor HULP !!! :sleeping

    #17413832
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    de groene draad gaat naar je computer en daarna door naar je toerenteller

    die +draad die vanaf je contact komt
    is waarschijnlijk nog n weerstands draad

    die geeft dus bij starten wel ff 12 v
    maar zakt daarna in tot n ik d8 9 v
    das te weinig voor n elecktronische ontsteking

    dus die draad moet je even vervangen door n gewone draad
    zonder weerstandje

    zodat je toch die 12v houd

    blauw lijkt mij temperatuur meter
    maar weet ik niet 100% cker;)

    #17413833
    Manta 24V
    Bijdrager
    • Topics 68
    • Reacties 1545
    Lid sinds:
    8 September 2004

    Heb je je BDP zender aangesloten? En ook de branstofpomp. Zit een blauw/rode draad (een wat dikkere) in een grote ronde stekker deze moet naar de pomp. En idd de zwart gele naar je Contact plus.
    De groene hoef je niet aan te sluiten om em te willen laten lopen.

    Suc6 ;)

    #17413834
    Manta 24V
    Bijdrager
    • Topics 68
    • Reacties 1545
    Lid sinds:
    8 September 2004

    Owja Check even of je de goeie bobine en verdeelkap hebt. De 2400 bobines en kappen hebben namelijk andere kabelaansluitingen als een gewone 2.0 etc ;)

    #17413835
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    origineel gepost door Manta 24V
    Heb je je BDP zender aangesloten? En ook de branstofpomp. Zit een blauw/rode draad (een wat dikkere) in een grote ronde stekker deze moet naar de pomp. En idd de zwart gele naar je Contact plus.
    De groene hoef je niet aan te sluiten om em te willen laten lopen.

    Suc6 ;)

    weet je dat wel cker van die groene draad

    heb t meegemaakt dat die groene draad niet aangesloten was op de computer

    toen gingen de injectoren niet open:o;)

    draadje aangesloten lopen als n tiet:thumbup

    #17413836
    Robbie1974
    Bijdrager
    • Topics 65
    • Reacties 691
    Lid sinds:
    20 July 2007

    Wij hebben het ook gehad met de groene Ascona.
    Bleek ook een draad niet of verkeerd te zijn aangesloten bij de bobine. :hmmz

    Toen deed hij het nog niet want de tank was ook nog eens leeg. :D

    #17413837
    Chird
    • Topics 4
    • Reacties 34
    Lid sinds:
    3 February 2008

    Ik heb het omega blok uit een omega gehaald waarmee ik gewoon naar huis ben gereden. Zo goed als alles overgezet uit omega in ascona.
    Dus qua constructie zal het wel kloppen (bobine etc.).

    Nu zit er bij de de omega de brandstofpomp in de benzinetank, deze vervang ik door een externe pomp. Alles aangesloten en als ik de pomp aanzet (zonder motor te laten draaien) krijgt en retourt het injectiesysteem benzine.

    De groene draad loopt van bobine naar computer dan naar deze stekker (of net andersom).

    #17413838
    Chird
    • Topics 4
    • Reacties 34
    Lid sinds:
    3 February 2008

    origineel gepost door Manta 24V
    Heb je je BDP zender aangesloten? En ook de branstofpomp. Zit een blauw/rode draad (een wat dikkere) in een grote ronde stekker deze moet naar de pomp. En idd de zwart gele naar je Contact plus.
    De groene hoef je niet aan te sluiten om em te willen laten lopen.

    Suc6 ;)

    BDP stekker zit aangesloten op een andere stekker die (denk ik) naar de computer loopt, maar nogmaals dit is allemaal origineel uit de omega gehaald.

    #17413839
    Chird
    • Topics 4
    • Reacties 34
    Lid sinds:
    3 February 2008

    O en dan nog een vraag:

    Vonkt het blok wel als hij nog geen benzine krijgt ? of wordt dit “geblokkeert” door de computer ?

    #17413840
    Makko
    Bijdrager
    • Topics 123
    • Reacties 1420
    Lid sinds:
    27 July 2007

    naar mijn weten vonkt ie dan gewoon, bougie even eruit en tegen het blok leggen, kijken naar een vonkie

    #17413841
    Chird
    • Topics 4
    • Reacties 34
    Lid sinds:
    3 February 2008

    origineel gepost door Makko
    naar mijn weten vonkt ie dan gewoon, bougie even eruit en tegen het blok leggen, kijken naar een vonkie

    gedaan, maar gebeurt nix :S

    #17413842
    Chird
    • Topics 4
    • Reacties 34
    Lid sinds:
    3 February 2008

    origineel gepost door louwe 16 klepper
    de groene draad gaat naar je computer en daarna door naar je toerenteller

    die +draad die vanaf je contact komt
    is waarschijnlijk nog n weerstands draad

    die geeft dus bij starten wel ff 12 v
    maar zakt daarna in tot n ik d8 9 v
    das te weinig voor n elecktronische ontsteking

    dus die draad moet je even vervangen door n gewone draad
    zonder weerstandje

    zodat je toch die 12v houd

    blauw lijkt mij temperatuur meter
    maar weet ik niet 100% cker;)

    Als dit klopt, zou die toch wel EVEN moeten vonken ??
    Ik leg gewoon een bougie op het blok en krijg HELEMAAL geen vonk ook niet “even”…

    #17413843
    Makko
    Bijdrager
    • Topics 123
    • Reacties 1420
    Lid sinds:
    27 July 2007

    Naast je verdelerkap zit een condensatortje, die ook al eens vervangen? kabeltje nakijken
    Heb die ook al wel eens defect/los gehad en dan draait en start je de tierelier maar slaat niet aan.

    #17413844
    Chird
    • Topics 4
    • Reacties 34
    Lid sinds:
    3 February 2008

    origineel gepost door Makko
    Naast je verdelerkap zit een condensatortje, die ook al eens vervangen? kabeltje nakijken
    Heb die ook al wel eens defect/los gehad en dan draait en start je de tierelier maar slaat niet aan.

    hiervoor geldt ook weer hetzelfde:
    deze delen zijn klakkeloos overgenomen uit de omega zonder te demonteren.

    Dus dit lijkt mij allemaal in orde.

    Het zal ( lijkt mij) een kwestie van elektronika, bedrading, computer, startonderbreking o.i.d. zijn.

    #17413845
    Chird
    • Topics 4
    • Reacties 34
    Lid sinds:
    3 February 2008

    Niemand die hier echt verstand van heeft ??
    of formulier ik het onduidelijk … ?

    #17413846
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    origineel gepost door Chird
    Niemand die hier echt verstand van heeft ??
    of formulier ik het onduidelijk … ?

    nou zelf ben je ook niet helemaal duidelijk
    dus dan wordt het er niet makelijker op om aanwijzingen te geven

    nu valt het zoiezo niet mee om op afstand ff te melden wat er aan de hand is

    als je nu alles precies zo hebt aangesloten als dat je het uit die sloop omega gehaald hebt

    zou t gewoon moeten werken
    dus waarschijnlijk zelf iets fout gedaan;)

    maar heeft niemand hier er verstand van
    :o:o:o

    zelf doe ik al jaren niets meer met cih motoren
    dus is het zoie
    zo al lastig om t weer uit t geheugen te trekken
    :jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry

    maar eigenlijk moet t vrij simpel zijn
    lukt het nu echt niet gooi dan alle injectie van die 2.4 er af en zet er een 2.0 injectie op
    veel simpeler minder storingen
    en niet minder vermogen als met t 2.4 spul

    mooist is dan als je een ingekorte injectie buis van een 3.0 erop zet:thumbup

    suc 6

    #17413847
    Chird
    • Topics 4
    • Reacties 34
    Lid sinds:
    3 February 2008

    tja…

    tis en blijft lastig.

    wat zo vreemd is: alle sterkers etc. in de kabelboom alles rond de injectie en computer lijkt heel logsich aangesloten te zitten. Stekkers etc. wijzen allemaal
    voor zich.
    Maargoed, tips op afstand is altijd lastig en inderdaad, waarschijnlijk heb ik zelf
    een fout gemaakt, maarja wat dan…. :).

    goed ik begin er wel goed ziek van te worden en zit er over te denken om hem
    te verkopen. ook vanwege mijn recent aangepaste toekomstplannen
    (buitenland). dus als iemand interesse heeft… wellicht !

    #17413848
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    origineel gepost door Chird
    tja…

    tis en blijft lastig.

    wat zo vreemd is: alle sterkers etc. in de kabelboom alles rond de injectie en computer lijkt heel logsich aangesloten te zitten. Stekkers etc. wijzen allemaal
    voor zich.
    Maargoed, tips op afstand is altijd lastig en inderdaad, waarschijnlijk heb ik zelf
    een fout gemaakt, maarja wat dan…. :).

    goed ik begin er wel goed ziek van te worden en zit er over te denken om hem
    te verkopen. ook vanwege mijn recent aangepaste toekomstplannen
    (buitenland). dus als iemand interesse heeft… wellicht !

    toch ff doorbijten
    en in idergeval lopend maken

    zelfs al wil je hem verkopen:o
    zal t aanmerkelijk in de prijs schelen of die wel of niet loopt

    dus toch ff alles na lopen

    zit er wel n goed massa strip naar de motor???

    komt er wel spanning op de bobine??

    heeft de bobine wel goede massa??

    #17413849
    Chird
    • Topics 4
    • Reacties 34
    Lid sinds:
    3 February 2008

    HIJ LOOPT !!!

    het zat um dus wel in de spanning naar de bobine.
    deze gaf +/- 10 v en nu dus 12 v en lopen :)

    motor loopt erg mooi dus ben ook erg blij :)

    #17413850
    Makko
    Bijdrager
    • Topics 123
    • Reacties 1420
    Lid sinds:
    27 July 2007

    Gefeliciteerd en Goed werk!!

    #17413851
    Chird
    • Topics 4
    • Reacties 34
    Lid sinds:
    3 February 2008

    Dus Louwe BEDANKT !!

    #17413852
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    origineel gepost door Chird
    Dus Louwe BEDANKT !!

    :jerry:jerry

    geen dank daarvoor zijn we hier:thumbup;)

    nu nog steeds verkoop plannen??
    of mag die nu blijven:jerry:thumbup

    #17413853
    Chird
    • Topics 4
    • Reacties 34
    Lid sinds:
    3 February 2008

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door Chird
    Dus Louwe BEDANKT !!

    :jerry:jerry

    geen dank daarvoor zijn we hier:thumbup;)

    nu nog steeds verkoop plannen??
    of mag die nu blijven:jerry:thumbup

    haha wat denk jij….

    alleen nog richting veendam om mijn as te laten lassen en balanceren en dan kan ik rijden :) joepieeeeee

    #17413854
    Chird
    • Topics 4
    • Reacties 34
    Lid sinds:
    3 February 2008

    heeft iemand een foto paraat van zo’n 2.0 injectie op een 2.4 blok

    ben even benieuwd hoe dit uitkomt (wat is het verschil)

    want buiten de eventuele bult in motorkap, kom ik ook erg krap (TE KRAP) uit
    mbt slang van luchtfilter naar injectie motorkap scharnier zal niet meer dicht gaan…. :S

    Dus iemand een pic ?? en wat kost zoiets ?

    wederom dank voor eventuele reacties!!

    #17413855
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    origineel gepost door Chird
    heeft iemand een foto paraat van zo’n 2.0 injectie op een 2.4 blok

    ben even benieuwd hoe dit uitkomt (wat is het verschil)

    want buiten de eventuele bult in motorkap, kom ik ook erg krap (TE KRAP) uit
    mbt slang van luchtfilter naar injectie motorkap scharnier zal niet meer dicht gaan…. :S

    Dus iemand een pic ?? en wat kost zoiets ?

    wederom dank voor eventuele reacties!!

    het verschil is in iedergeval
    dat het systeem simpeler is
    dus minder storings gevoelig

    en dat je motor kap gewoon dicht kan
    zonder dat je der een bult op krijgt;):P

    heb geen idee van prijzen
    heb het zelf niet meer liggen;)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.